Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1755 : 10.10.2014, 14:57:35 »
...toisaalta kiinnostaa pääseekö sellaisella koneella 150tkm vai jopa tuplaten ennen moottoriremonttia...
Tuo kai se isoin ongelma on. Konsepti moottorihan tuo 2 litrainen 450hv moottori vielä on :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1756 : 10.10.2014, 15:27:51 »
En usko että kestävyyden kanssa on isompia ongelmia. Onhan noita viriteltyjä tinakoneitakin joilla on ajettu 300 000km ilman  ongelmia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1757 : 10.10.2014, 15:39:52 »
...

Ehkä virityksen tasolla mennään nyt hiukan eri sfääreissä kuin reliikkien viilaamisissa. Jos Ecoboostit, TSI:t ja jne:t paukkuu noita pienemmillä tehoilla ja Fordin moottori-insinööri itse meni myöntämään, että 1.0 ja 130hv koneen oletettu kesto on 150-200 riippuen olosuhteista... "Bitch please." Ei varmasti ole Volvojen sisuskaluja rakennettu huomattavasti kalliimmista laakereista tai materiaaleista, että lähes kaksinkertaisen tehon ottaminen ei olisi näiden uutisten valossa elinikää lyhentävä seikka.

Autovero pois niin asialla ei ole niin suurta merkitystä. Itse en ole ihan heti moisella pannulla polkemassa.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1758 : 10.10.2014, 16:05:43 »
...

Ehkä virityksen tasolla mennään nyt hiukan eri sfääreissä kuin reliikkien viilaamisissa. Jos Ecoboostit, TSI:t ja jne:t paukkuu noita pienemmillä tehoilla ja Fordin moottori-insinööri itse meni myöntämään, että 1.0 ja 130hv koneen oletettu kesto on 150-200 riippuen olosuhteista... "Bitch please." Ei varmasti ole Volvojen sisuskaluja rakennettu huomattavasti kalliimmista laakereista tai materiaaleista, että lähes kaksinkertaisen tehon ottaminen ei olisi näiden uutisten valossa elinikää lyhentävä seikka.

Autovero pois niin asialla ei ole niin suurta merkitystä. Itse en ole ihan heti moisella pannulla polkemassa.
Riippu vähän mistä roikkuu.  Asioita voidaan suunnitella eri tavalla vaikka materiaalit olisivat samat. Lämpö kait nuo koneet tappaa. Nykyisillä moottorinohjaimilla voidaan mitata monia asioita ja vaikka kuski painaisia pedaalia ei välttämättä kaasuläppä avaudu samaa tahtia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1759 : 10.10.2014, 16:54:43 »
Samalla kun tehoja kutitellaan lisää, pitää huoltovälien kuitenkin kasvaa, tai olla ainakin lyhentymättä.

Tuollaisella kisakireellä kun ajaa pari talvea samoilla öljyillä ja "autuaan tietämättömänä" miten turbokonetta pakkasilla ajetaan, on seuraavilla omistajilla varmaan käsissään ns. kasa paskaa (tämä siis ei koske ainoastaan Volvoa tietenkään).

Aika harvaa uuden auton ostaja kuitenkaan ajattelee miten auton kestää kymmenen vuoden päästä, riittää kun sen muutaman vuoden kestää sillä yhdellä huollolla.

Ja toisaalta autovalmistaja juuri tekee rahaa varaosakaupalla jälkimarkkinoilla... conflict of interest sanoisin.

Kun ei auton jämy-arvoonkaan vaikuta onko ajanut siististi vai ei, koska eihän mihinkään tietoa tai jälkiä miten on revitelty kylmänä tai sammutettu kone ahdin punaisena vessakäynnin ajaksi moottoritieajon jälkeen.

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5884
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1760 : 10.10.2014, 17:25:44 »
Itse olen ajellut pari vuotta 127 hv/litra dieselillä ja ensimmäistäkään huoltoa ei ole auto vielä halunnut...

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1761 : 10.10.2014, 17:28:08 »
Samalla kun tehoja kutitellaan lisää, pitää huoltovälien kuitenkin kasvaa, tai olla ainakin lyhentymättä.

Tuollaisella kisakireellä kun ajaa pari talvea samoilla öljyillä ja "autuaan tietämättömänä" miten turbokonetta pakkasilla ajetaan, on seuraavilla omistajilla varmaan käsissään ns. kasa paskaa (tämä siis ei koske ainoastaan Volvoa tietenkään).

Aika harvaa uuden auton ostaja kuitenkaan ajattelee miten auton kestää kymmenen vuoden päästä, riittää kun sen muutaman vuoden kestää sillä yhdellä huollolla.

Ja toisaalta autovalmistaja juuri tekee rahaa varaosakaupalla jälkimarkkinoilla... conflict of interest sanoisin.

Kun ei auton jämy-arvoonkaan vaikuta onko ajanut siististi vai ei, koska eihän mihinkään tietoa tai jälkiä miten on revitelty kylmänä tai sammutettu kone ahdin punaisena vessakäynnin ajaksi moottoritieajon jälkeen.
Huoltovälit pitää pidentyä :idiot2:
Todellakaan joka aikoo autoaan pitää kauemmin, niin unohtaa nämä LongLife huollot .
Olkootkin sitten kaiken maailman "huollonhaistelijoita" mutta nämä esim. jopa 2v/50tkm huollot on sitä millä tulevaisuudessa tulee pelkkiä ongelmia!
Ostetaan kymmenientuhansien autoja ja sitten pihtaillaan huolloissa, renkaissa ja juostaan halvan polttoaineen perässä ;D
Ensi viikolla vien vuosihuoltoon oman XC60 alle 20tkm ajettuna ja se kustantaa 180€ zisältäen Mobilin FE 0W-30 öljyt.
Halusin Castrolin Edge 0W-30 öljyt mutta heillä ei ole sitä tarjolla. Sovittiin, että tuon itse noi Castrolin öljyt!
Toki kukin tavallaan, mutta itse en tuollaista säästöä harrasta. 
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1762 : 10.10.2014, 21:23:41 »
XC90 vajaa puolen tunnin videoesittelyssä: http://www.youtube.com/watch?v=oVTwfa9KKGU
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1763 : 10.10.2014, 22:58:05 »
Huoltovälit pitää pidentyä :idiot2:
Todellakaan joka aikoo autoaan pitää kauemmin, niin unohtaa nämä LongLife huollot .
Olkootkin sitten kaiken maailman "huollonhaistelijoita" mutta nämä esim. jopa 2v/50tkm huollot on sitä millä tulevaisuudessa tulee pelkkiä ongelmia!
Ostetaan kymmenientuhansien autoja ja sitten pihtaillaan huolloissa, renkaissa ja juostaan halvan polttoaineen perässä ;D
Ensi viikolla vien vuosihuoltoon oman XC60 alle 20tkm ajettuna ja se kustantaa 180€ zisältäen Mobilin FE 0W-30 öljyt.
Halusin Castrolin Edge 0W-30 öljyt mutta heillä ei ole sitä tarjolla. Sovittiin, että tuon itse noi Castrolin öljyt!
Toki kukin tavallaan, mutta itse en tuollaista säästöä harrasta.

Kirjoitin yleisesti markkinoiden näkökulmasta, kyse ei ole säästöstä, jos noudattaa huolto-ohjelmaa. En siis kirjoittanut yhden autoaan pitkään pitävän näkökulmasta.

Autot vaihtuu keskimäärin muutaman vuoden välein, ei ole järkevää eikä taloudellisia perusteita huollattaa autoa "liikaa", jos sitä pitää vain muutaman vuoden.

Tämä on myös hyvin autovalmistajien tiedossa, kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1764 : 10.10.2014, 23:15:02 »
...

Ehkä virityksen tasolla mennään nyt hiukan eri sfääreissä kuin reliikkien viilaamisissa. Jos Ecoboostit, TSI:t ja jne:t paukkuu noita pienemmillä tehoilla ja Fordin moottori-insinööri itse meni myöntämään, että 1.0 ja 130hv koneen oletettu kesto on 150-200 riippuen olosuhteista... "Bitch please." Ei varmasti ole Volvojen sisuskaluja rakennettu huomattavasti kalliimmista laakereista tai materiaaleista, että lähes kaksinkertaisen tehon ottaminen ei olisi näiden uutisten valossa elinikää lyhentävä seikka.

Autovero pois niin asialla ei ole niin suurta merkitystä. Itse en ole ihan heti moisella pannulla polkemassa.
Volvohan koekäytti tuota perusmoottoria lähes kaksi miljoonaa kilometriä, niin luulisi, että myös tuota moottoria on koekäytetty vähintään sama.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1765 : 11.10.2014, 00:48:41 »
Avoimeksi jäi vaan ajettiinko sarjalla moottoreita koepenkissä yhteensä kaksi miljoonaa vai oikeesti yhdellä koneella huoltovälein kaksi miljoonaa penkissä vai ihan oikeissa olosuhteissa salaprotossa?

Veikkaan vaihtoehto ykköstä. Jos se kone kestää 3-5v nipussa ja 200.000km se riittää suurimmalle osalle potentiaalisista ensiostajista. Käytettyjen omistajille lähetetään "Service 3.0" tiedotteita emailiin.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1766 : 11.10.2014, 01:19:52 »
Avoimeksi jäi vaan ajettiinko sarjalla moottoreita koepenkissä yhteensä kaksi miljoonaa vai oikeesti yhdellä koneella huoltovälein kaksi miljoonaa penkissä vai ihan oikeissa olosuhteissa salaprotossa?

Veikkaan vaihtoehto ykköstä. Jos se kone kestää 3-5v nipussa ja 200.000km se riittää suurimmalle osalle potentiaalisista ensiostajista. Käytettyjen omistajille lähetetään "Service 3.0" tiedotteita emailiin.
Uskon, että moottori tulee kestämään helposti tuon 200 000 kilometriä, mutta tuo ahdinpaketti ei.

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1767 : 11.10.2014, 01:26:53 »
Avoimeksi jäi vaan ajettiinko sarjalla moottoreita koepenkissä yhteensä kaksi miljoonaa vai oikeesti yhdellä koneella huoltovälein kaksi miljoonaa penkissä vai ihan oikeissa olosuhteissa salaprotossa?

Yksityiskohdista on hankala sanoa mitään, mutta taksi- ja poliisiautoissa näitä ainakin on koekäytetty.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1768 : 11.10.2014, 02:06:45 »
Satavarmasti ei ole käytetty ennen uuden D4 koneen tuloa, takseilla eikä varsinkaan poliiseilla ei ole aikaa harrastaa prototyyppitekniikan testauksessa kenttäolosuhteissa. Hiukan tietovuodoille altis tapa testata uusinta tekniikkaa kilpailijoilta salassa, uskotko edes mitä kirjoitat?

Tsiisus... Miettikää ees. Kaks miljoonaa kilometriä, kolmenkympin välein huollot. Kuinka paljon aikaa se ottaa. Hihnoja, apulaitteita, yllätysrikkoja... Kaks miljoonaa on tosi pitkä siivu yhdelle koneelle, siinä rikkuu jo muutakin kuin perusmekaniikka, kori väsyy. Ja se ottaa aikaa, vaikka ajettaisiin kellon ympäri 8 tunnin vuoroissa. Kaikista todennäköisin skenaario on juuri vaikka neljällä -viidellä koneella penkissä testisykliä. Joilloin saadaan kilometrimäärä per moottori "järkeväksi" ja tutkitaan kulumat arvioiden tuleeko isommassa tuotannossa näillä komponenteilla kuinka todennäköisesti konerikkoa.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014, 02:08:21 kirjoittanut Mariini »
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1769 : 11.10.2014, 03:30:53 »
Olikohan Volvo Viestissä, missä oli tuosta testistä juttu. Siinä sanottiin, että tuo testiajo on suoritettu laboratoriossa, mutta sitä ei kerrottu, kuinka monta moottoria testissä oli. Olen myös nähnyt jossain muualla saman jutun ko. aiheesta.

 

RallyBaron  Samppasport