Carcom Oy  Ateho

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642897 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1830 : 12.12.2014, 22:01:56 »
En ole aiemmin tätä huomannut, mutta nyt näköjään ainakin uuteen XC60 voi vakiona valita uuden Analogue Instrument Cluster mittariston High Tech paketissa , lieneekö samanlainen joka on toisaalla linkkaamassani S60 T5 AWD:ssä.
villi arvaus että on, mutta se on ollut vakiona noissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1831 : 12.12.2014, 22:16:28 »
Joo, ei tule aina niin tarkkaan seurattua eikä huomattua. Googlella löyty kuitenkin tällainen.
http://www.manualslib.com/manual/746886/Volvo-Xc60.html?page=66

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1832 : 13.12.2014, 00:58:46 »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1833 : 13.12.2014, 05:34:45 »
En ole aiemmin tätä huomannut, mutta nyt näköjään ainakin uuteen XC60 voi vakiona valita uuden Analogue Instrument Cluster mittariston High Tech paketissa , lieneekö samanlainen joka on toisaalla linkkaamassani S60 T5 AWD:ssä.
Eikös tuo ole se alkaen mallin mittaristo? Tuo on kylläkin uutta, että jos voi tuohon High Tech pakettiin valita tuon analogisen mittariston ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1834 : 13.12.2014, 09:06:08 »
Uusien moottoreiden eka koeajo?
http://www.motortrend.com/roadtests/hatchbacks/1412_volvo_v40_t4_drive_e_i3_first_drive/

Eikös tuo ole se alkaen mallin mittaristo? Tuo on kylläkin uutta, että jos voi tuohon High Tech pakettiin valita tuon analogisen mittariston ::)
Olisiko vain että saadaan pudotettua alaspäin tuota high tech paketin hintaa kun siihen normaalisti kuuluu se digi mittaristo.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1836 : 13.12.2014, 10:29:08 »
Moottorin esittely vaan. Ei vielä koeajo :)
Olihan tuo koeajo myös. Ei tosin mikään kattava.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1837 : 13.12.2014, 10:35:37 »
Olisiko vain että saadaan pudotettua alaspäin tuota high tech paketin hintaa kun siihen normaalisti kuuluu se digi mittaristo.
Omasta mielestä hyvä asia, koska on varmasti ihmisiä jotka tykkää analogisesti digitaalista enemmän :tykkää:

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1838 : 13.12.2014, 10:39:09 »
Tommosen kolmosen jatkoks saa nyt enemmän vaihteita laitettua kun jää tilaa isommalle laatikolle... tulevaisuudessa vaihdelaatikko on saman kokoinen kuin ennen moottorit ja nyt moottorit saman kokoisia kuin ennen vaihdelaatikot... tulee oelmaan hauskaa ajaa kun voi ajaa kuin fast and furiosissa kokoajan vaihtaen... 0-100 välillä käytetään optimi kiihdytyksessä 9 vaihdetta ja motari nopeutta ajetaan vaihteella 15
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1839 : 13.12.2014, 11:54:33 »
Tommosen kolmosen jatkoks saa nyt enemmän vaihteita laitettua kun jää tilaa isommalle laatikolle... tulevaisuudessa vaihdelaatikko on saman kokoinen kuin ennen moottorit ja nyt moottorit saman kokoisia kuin ennen vaihdelaatikot... tulee oelmaan hauskaa ajaa kun voi ajaa kuin fast and furiosissa kokoajan vaihtaen... 0-100 välillä käytetään optimi kiihdytyksessä 9 vaihdetta ja motari nopeutta ajetaan vaihteella 15
Autostadiumin vai olikohan Vag-areenan Volvo-osiossa joku mainitsi, että Volvomyyjän mukaan huhtikuussa tuleviin kolmipyttyisiin tulisi kuusivaihteinen automaatti ja päästöt tippuvat Fordin koneisiin verrattuna n. 30 grammaa. Outoa kyllä jos ei laiteta uutta kasivaihteista kolmipyttyisiinkin. Jospa se on liian ylimitoitettu pikkukoneille.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1840 : 13.12.2014, 12:36:28 »
"Tällaisia lukemia on mm. am&s reportteri kuullut koeajon yteydessä. V40: 150 hv, 82 gram/km och 0-100 km/h 7,5 sekunttia. DN (päivän lehti) on tehnyt mielenkiintoisen testin, tosin kahdella toisella erimerkillä 3-sylinterinen 1.0 litra turbo vs 4 sylinteriä 2.0 litraa vapari ja kulutus oli 5.6 l /100km ja 5.7 l / 100 km" Eli tämän mukaan kulutusero on marginaalinen pienemmän hyväksi kun autot on kutakuinkin samankokoisia
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014, 12:57:14 kirjoittanut gubbe »

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1841 : 13.12.2014, 20:15:01 »
Eikös tuo ollut kuitenkin joku cc malli, eikä v40 kuten tekstissä puhuttiin? Miten nää nimet nyt menikään?

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1842 : 13.12.2014, 20:39:09 »
Eikös tuo ollut kuitenkin joku cc malli, eikä v40 kuten tekstissä puhuttiin? Miten nää nimet nyt menikään?

Pitää paikkansa, että koeajossa oli cc malli, "mutta kukaan ei halua kertoa mitä sen kulutus on", itse siteerasin mitä "toimittaja kuuli tulevan V40 arvoista."
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20141211/varldens-basta-volvomotor-provkord

E:edelleen puhutaan 3-sylinterisistä
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014, 21:18:28 kirjoittanut gubbe »

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1843 : 13.12.2014, 22:35:01 »
Pari mielenkiintoista lainausta.

"Detta är Volvos första trecylindriga motor någonsin. Och den ska byggas i Kina."
"150 hk, 82 gram/km och 0-100 km/h på 7,5 sekunder. "
"Den lilla trecylindriga börjar tillverkas om cirka 2,5 år"

Aika kauan menee vielä tuotannon aloitukseen ja että tehdään kiinassa?

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1844 : 13.12.2014, 22:55:36 »
Toi on aika jännä miten eri medioissa kirjoitetaan erilailla, jostain luin, että tämä 3-pyttyinen tehtäis ihan Skövden tehtaalla koska  se voidaan tehdä ihan samalla tuotantolinjalla missä muutkin moottorit tehdään. Toki täysin mahdollista, että tehdään Kiinassa tai ainakin heidän omille markkinoilleen.

 

Ateho  Elekma