Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Autonhoito => Aiheen aloitti: The moose - 16.11.2010, 09:06:39
-
vanhalla foorumilla pikkasen liikaa kopsattavaa joten aloitetaan alusta.. tuotteita myy esim tämä pulju.
http://www.autonhoito.com/shop/
siellä on ne aineet joista kaikki puhuu: claybarit collinitet dodot yms yms.
laita tänne kuvaa tuloksista. ja kerro käytetystä vahasta.
T: ELK
-
Tässä kanssa varteenotettava vaihtoehto, jonka tuotteita olen reilut parivuotta käyttänyt, ja hyväksi ainakin itte todennut.
www.carwaxzaino.fi
-
Itse olen käyttänyt ihan vaan Turtle waxin originalia ja olen ollut tyytyväinen ;)
-
auto glym musta 1 kerros. 8)
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1215.snc4/156754_1747015876414_1269314227_1976082_4819988_n.jpg)
-
Omaan tein seuraavan operaation elokuussa:
1. Pesu fairyvedellä+kuivaus.
2. Claybarilla koko auto läpi
3. 1x Dodo Lime Prime
4. 2x Collinite 476s
Kiilto on ja pysyy edelleenkin ja konepelliltä pystyisi laskemaan persmäkeä. Tuota edeltävä vahauskerta autoglymin puna-kullalla. Vaha kesti pinnalla kuukauden....
-
Mitä materiaalia tuo Claybar on ? Vaikuttaa tuoteselosteen perusteella enemmänkin hiontasieneltä. Olen edellisissä kärryissä käyttänyt ihan perinteisiä hiovia vahoja, kuten Farecla, mutta tuo Claybar vaikuttaisi helpommalta käyttää.
Aika nasatekniseltä tuotteelta vaikuttaa, kun tarvitsee liukasteeksi oikealla ph arvolla olevat mömmöt, ja pitää säilyttää lähes hermeettisesti. Soveltuukohan ollenkaan satunnaiseen kotikäyttöön ?
Omassa kiesissä kun on tuo iki-ihana punainen 601 väri, josta tahtoo ihan väkisinkin tulla pinkki, joten keväällä tarttis tehdä joku mahti käsittely.
-
Omaa claybaria pidän ilmatiiviissä purkissa jossa on vettä. Hyvänä se on säilynyt!
-
Omaan tein seuraavan operaation elokuussa:
1. Pesu fairyvedellä+kuivaus.
2. Claybarilla koko auto läpi
3. 1x Dodo Lime Prime
4. 2x Collinite 476s
Kiilto on ja pysyy edelleenkin ja konepelliltä pystyisi laskemaan persmäkeä. Tuota edeltävä vahauskerta autoglymin puna-kullalla. Vaha kesti pinnalla kuukauden....
Sama resepti itselläkin. Tuo Collinite tuntuu olevan hyvää ainetta, hieman kovatöinen. :)
-
Omassa kiesissä kun on tuo iki-ihana punainen 601 väri, josta tahtoo ihan väkisinkin tulla pinkki, joten keväällä tarttis tehdä joku mahti käsittely.
Kokemuksesta voin kertoa että ainut oikea tapa saada tuo väri pysymään nättinä, mikäli se on haalistunut/vaalentunut, on kunnollinen koneellinenkiillotus jonka jälkeen pintaan laadukas kovavaha.
Mulla oli Cartec kovavahaa, kun sain kaupanpäälle fiksarilta joka kiillotti.
Monta kertaa tuli kokeiltua Glymejä ja kaiken maailman kliinereitä joilla auto oli nätti maks. 3viikkoa sitten haalistui taas.
-
Sama resepti itselläkin. Tuo Collinite tuntuu olevan hyvää ainetta, hieman kovatöinen. :)
Itseasiassa yllätyin että tuo collinitehan oli omasta mielestäni kovavahaksi suht helppo levittää/kiillottaa.
-
Mitä materiaalia tuo Claybar on ? Vaikuttaa tuoteselosteen perusteella enemmänkin hiontasieneltä. Olen edellisissä kärryissä käyttänyt ihan perinteisiä hiovia vahoja, kuten Farecla, mutta tuo Claybar vaikuttaisi helpommalta käyttää.
Aika nasatekniseltä tuotteelta vaikuttaa, kun tarvitsee liukasteeksi oikealla ph arvolla olevat mömmöt, ja pitää säilyttää lähes hermeettisesti. Soveltuukohan ollenkaan satunnaiseen kotikäyttöön ?
Omassa kiesissä kun on tuo iki-ihana punainen 601 väri, josta tahtoo ihan väkisinkin tulla pinkki, joten keväällä tarttis tehdä joku mahti käsittely.
Ensin tervehdys kaikille newbieltä(http://www.detailingworld.co.uk/forum/images/smilies/wave.gif).
Tiiviissä purkissa kun säilyttää ni ei mene huonoks, tuo claybar siis :P. Tosta liukkarista niin jotkut toimivat pelkällä vedellä, myös vesi+shampoo-seos toimii osalla claybareista.
http://www.shinearama.co.uk/ <---- Varteen otettava sivu, varsinkin jos innostuu itse maalipinnan hoidosta. Kuljetuskustannukset Englannista Suomeen ollut siinä 8 £ tienoilla.
-
Itseasiassa yllätyin että tuo collinitehan oli omasta mielestäni kovavahaksi suht helppo levittää/kiillottaa.
Jep samaa mieltä. Kunhan vaan muistaa levittää todella ohuesti ja antaa kuivua oikean ajan.
-
Jos jaksais viikonloppuna pestä ja vahata auton.
Tarttui kesällä käteen purkki > Malco Imperial Paste Wax, jospa sitä kokeilis nyt. 8)
-
(http://i120.photobucket.com/albums/o192/spnaino/Lapin%20kuvat%202/PC030142.jpg)
(http://i120.photobucket.com/albums/o192/spnaino/Lapin%20kuvat%202/PC030143.jpg)
Väri vaikea punainen, alkuperäinen maali ja vuosimalli 1992.
-
Malco Imperial Paste Wax, jospa sitä kokeilis nyt. 8)
Auto läpikäyty tuolla. Hieman kiiltävyys parani, jaksaa taas ihastella.
En tiä mitä myyjä höpisi purkin riittävän ainakin 5 kertaa.. purkin pohja näkyy ku pari innokasta levittäjää oli. Riittää varmaan vielä toiseen kierrokseen. :o Tosin, kun oli kiiltävä pinta niin ei millää meinannu vahaa nähdä.. ehkä sitä kului vähän liikaa. :2funny: Oli kyl hinkkaamistakin.
-
Helpostihan nuita tulee liikaa laitettua. Tuo Collin 476 on helppo töinen, kun saa tarpeeksi ohuen kerroksen laitettua. Asiaa helpottaa, kun on kunnon levitystyynyt, eikä ne perinteiset vanhat kalsarit.
-
Juu noi superloniset levitystyynyt on kyllä tohon hommaan ehottomat. Mikrokuituliina loppukiillotukseen.
-
Samaa mieltä edellisten kanssa Glymistä: kova työ valuu huuhteluvetenä maahan ekassa pesussa, kiilto ei kestä pitkään. En kyllä hanki enää niitä.
Levityksessä superlonia jonka voi leikata vaikka pesusienestä ja kiillotuksessa puuvillaliina.
Syksyllä tuli laitatettua ekaa kertaa kovavaha autopesulassa, saas nähdä millainen on pinta keväällä pesun jälkeen. Ihan järkihinnoissa nykyään noi vahaukset. Tulin siihen päätökseen ettei kannata itse tuhrata aikaa ja vaivaa ja maksaahan myös kunnon aineet kuitenkin.
-
kyllä se glymin musta pesussa pysyy. eikä siinä ole hiovia ominaisuuksia kuten joku mainitsi.
Autoglym ultra deep shine syvä kiilto, on suunniteltu erityisesti antamaan loistava rasvaton kiiltävä lopputulos kaikille maalityypeille erityisesti tummiin väreihin sekä nykyaikaisille vesipohjaisille maaleille.
Suositellaan erityisesti uudelle tai hyväkuntoiselle maalipinnalle.Käsiteltyjä pintoja suojaa äärimmäisen kova tasasävyinen pinta.
Sisältää vahaseoksen joka peittää pienemmät naarmut ja poistaa himmentymän ja parantaa auton väriä.
-
Ei Glymit hiovia aineita sisällä mutta kesto on huono, sen olen itse todennut monta kertaa. Vahapurkin kyljessä varmaan kerrotaan jotain muuta.
-
Enitenhän tuohon kestoon vaikuttaa kuinka hyvin pohjatyöt on tehty. Kunnon claybar käsittelyn jälkeen, kun pinta on oikeasti puhdas vahakin tarttuu ihan eri tavalla kiinni.
Glymin tuotteista kultaisen pitäisi olla se pitkäikäisin. Sehän onkin enemmän sealant kuin vaha.
Tuolla jonkin sortin testi eri sealanttien kestosta.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=85205 (http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=85205)
-
Saas nähä minkälainen vahapinta keväällä on tuossa omassa autossa. Nyt ainakin vielä on tosi hyvä.
Colliniteä suosittelen!
-
Itse olen käyttänyt turtle wax ice wax vahaa ja lopputulos on ollut joka kulkupelissä erinomainen. Kiillotukseen suosittelen villasukkia, sukkahousuja tai lampaanvillaa 8)
-
Itse olen käyttänyt turtle wax ice wax vahaa ja lopputulos on ollut joka kulkupelissä erinomainen. Kiillotukseen suosittelen villasukkia, sukkahousuja tai lampaanvillaa 8)
omasta mielestä se ei oo vahaa ollenkaan.. koitettu omaan kulkineen kattoon pienelle alueelle eikä näy eikä tunnu. pisarat näkyi ainoastaan.
-
Eihän se vahaa olekkaan, enemmänkin qd tyyppinen aine ja huono sellainenkin.
-
Ice wax:lla saa komean näköistä jälkeä muutamassa sekunnissa, kesto vaan on olematon. Mutta ihan hyvää tavaraa omalla sarallaan. Vahaksi sitä ei kyllä parane sanoa.
-
Niin, se on quick detailer aine, eikä vaha. Elikkä tarkoitettu pesun jälkeen poistamaan vesitäplän jälkiä ym sormenjälkiä. Monet näistä sisältävät silikonia ja siitä johtuen pinta tulee hyvinkin liukkaaksi ja nätin näköiseksi. Dodon Red Mist on vastaavan tyylinen aine, mutta siinä on seassa sealanttia ja se kestää jo hieman pidempään pinnalla.
Tuolla lisää vastaavan tyylisiä aineita.
http://www.elitecarcare.co.uk/quick-detailers.php?osCsid=f87e84a8ce5f14f7aa1f9c2ac32750cb (http://www.elitecarcare.co.uk/quick-detailers.php?osCsid=f87e84a8ce5f14f7aa1f9c2ac32750cb)
http://www.cleanyourcar.co.uk/detailing-sprays/cat_18.html (http://www.cleanyourcar.co.uk/detailing-sprays/cat_18.html)
-
tarkoitin suurinpiirtein tämän näköistä ainetta jonka kyllä pitäisi olla vahaa
http://theignitionpoint.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/turtle_wax_ice_polish.jpg
-
tarkoitin suurinpiirtein tämän näköistä ainetta jonka kyllä pitäisi olla vahaa
http://theignitionpoint.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/turtle_wax_ice_polish.jpg
Niin justiin. Meitsin moka, luulin että on puhe siitä suihkutettavasta aineesta.
-
onkohan tuo mistään kotoisin mitä pikapesuloissa esim. nesteen "quick wash" kun pistävät tämän "kuumavahauksen" ? voinko tosiaan nyt sitten itse omin käsin jättää vaahaamatta tuon auton vähäksi aikaa. kesällä viimeksi auto myllytettiin ja vahattiin käsin :)
-
Jos kerran auto on käyty koneella läpi, niin mielestäni pieni vaiva pitää sitä kunnossa vahaamalla itse kunnon aineilla. Esim. täälläkin monesti kehuttu Colliniten 476 on hyvä ja oikeasti kestävä vaha.
-
Jos kerran auto on käyty koneella läpi, niin mielestäni pieni vaiva pitää sitä kunnossa vahaamalla itse kunnon aineilla. Esim. täälläkin monesti kehuttu Colliniten 476 on hyvä ja oikeasti kestävä vaha.
totta, mutta siksi haluankin tietää että onko tuosta pikapesuloiden kuumavahasta mihinkään
-
Eipä niistä juurikaan ole. Nestemäinen pikavaha joka sumutetaan pintaan. Harjattoman pesun jälkeen pinta on niin likainen, että siihen ei mikään kunnolla tartu ja taas jos käyttää harjakoneessa pitää auto kuitenkin myllyttää keväällä uusiksi. Tietysti jos ei ole mahdollista itse autoa pestä talvis aikaan on se aina hankalaa koittaa pitää se hyvässä kunnossa.
-
ei kai se nyt niin huonoksi mene että jos sen 2-3 kertaa talven aikana harjapesussa käyttää että pitäisi keväällä jo taas myllyttää :buck2: ?
vai ?
E: jos näin niin onneksi muijan veli on ex ammatti myllyttäjä ;) mutta ei toki maalipinta loputtomasti tuota myllytystäkään kestä ELK
E1: auttaako asiaa kun pesut joita olen käyttänyt niin niitä mainostetaan "pehmoharja pesuna"
-
Pehmoharja on vaan mainos höpinää. Jälkensä se jättää se on ihan varma, toki tälläiset pakkaskelit on vähän hellemmät kuin kunnon kurakelit jolloin auton kyljissä ja harjoissa on pientä hiekka moskaa kiinni niin silloin nuo harjat ehkä eniten naarmuttaa.
Toki tietysti jokainen on vähän erilaisella kriittisyydellä varustettu, että koska naarmuja on liikaa ja kuinka tarkasti niitä katsellaan ja etsitään.
-
Tuosta turtlen Ice Wax:sta vielä... tarkotin Liquid Polish kirkasta vahaa. Sitä olikin näköjään useampaa eri sorttia tarjolla. Sitten on vielä noita märkään pintaan suihkutettavia. Monenlaista meille kyllä kaupataan :) Taitaapi olla että ei sitä oikotietä onneen ole vahauksessakaan löydetty, ainakaan kestävää sellaista.
Automaattipesuissa on mietityttänyt se, että mahtaako ne liuottimet olla miten kovia ja kärsiikö kestovaha niistä ::)
-
Eipä sitä ole keksitty, vaikka markkinamiehet meille niin kovasti koittavat vakuuttaa. Kyllä ne aika tylyjä aineita on mitä nuissa käytetään, varsinkin harjattomissa.
Ellei kurat lähde irti on asiakas kuitenkin valittamassa huonoa pesutulosta. Kyllä niillä aika hyvin pääsee vahoista eroon, vaikka lika jää kyllä kiinni.
Tuulilasissa tuon huomaa helpoiten, kun pesun jälkeen pyyhkäisee kerran tuulilasia pyyhkiöillä, niin jää rajat näkyviin. Sama "likafilmi" jää koko auton pintaan kiinni. Kauempaa katsottuna näyttää kyllä puhtaalta.
-
Käsinpesu taitaa olla edelleen ainoa kunnollinen pesu, eikä se edes paljoa enempää kustanna kuin pikapesu automaatilla. Ainoa hyvä pikapesussa, että sinne voi ajaa sillon kun itselle sopii. Näillä pakkasilla on mahdoton pihalla pestä, ainakin ilman kuumaa vettä. No liikkuuhan tuo auto likaisenakin :)
-
Näinhän se on. Käsin pesu ja itse vahaus, ne ne on parhaat konstit. Talvi se tosiaan on se hankala aika, kun ei kaikilla ole mahdollisuutta omaan talliin/halliin missä pestä ja ei taida nykyään enää edes olla joka
paikassa niitä tee se itse hallejakaan missä voisi käydä talvella auton pesemässä.
-
Eipä noi pikapesuloiden ruiskuvahat ole mistään kotosin. Kerran otin tuollasen vahapesun ja pesun jälkeen ihmettelin että missäs se vaha on? :knuppel2:
-
kiitos asiallisista mielipiteistä :)
-
Tässä olisi vinkki siihen autonvahaukseen....
1. pese auto huolellisesti. esim winterwashilla .
2. kuivaa auto ja pyyhi pinta intensive tar removerilla, jolloin saat mahdollisesti jääneet terva ja pikipilkut pois.
3. käsittele auto Autoglym claybar kitillä. Käytä paketista löytyviä tarvikkeita.
4. käsittele auto Hi-defenision cleanser kitillä, jolloin saat kaikki vanhat vahat ja hiomatahna jäänteet pois maali pinnalta. Käytä paketista löytyviä tarvikkeita.
5. käy auton pinta läpi super resin polishilla ja pyyhi pois.
6. levitä pintaan Hi-defenision wax ja pyyhi pois.
7. Muistithan lukea ohjeet pakkauksista... Muistithan?
Mitä puhtaampi pinta on, sitä paremmin ja pitempään vaha pysyy..
-
Tuo automaattipesun kurafilmi on niin totta kuin olla ja voi. Itse näin talvisin on pikkupakko käyttää niitä, koska pesupaikkaa ei ole mulla käytössä. Tosin oli kyllä niin kurainen jälki "vastapestylle" autolle, että pakko ruveta TI-pesuhalleja tukemaan.
Muutenkin tuo pesuhallien "vahaus" on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Oikean vahaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ja pahimmassa tapauksessa tuo "pikavaha" levitetään alle jääneen kurafilmin päälle = todella hyvä seos maalipinnan syövyttämistä ajatellen. ::)
Mut on aivopesty käyttämään Meguiarsia ja Dodo Juicea, myös Collinitea voisin harkita. Jäi kyllä Turtle Waxit yms käyttämättä, kun pääsi kokeilemaan noita "oikeita" aineita. :P
-
Mut on aivopesty käyttämään Meguiarsia ja Dodo Juicea, myös Collinitea voisin harkita. Jäi kyllä Turtle Waxit yms käyttämättä, kun pääsi kokeilemaan noita "oikeita" aineita. :P
Tuota meguiarsin cold class vahaa kokeilin kanssa. Kesti noin kolme pesua. >:(
-
Kesällä pesin ja vahasin 740:n mökkityyliin.
Pesin jollain halppis tehopesulla + painepesuri. Annoin kuivua kesäauringossa puolisen tuntia ja sen jälkeen Bilteman SUPERVAHA pintaan (super):2funny:. Annoin kuivua ja sen jälkeen kiillotin pinnan Lidlistä ostetulla kiillotuskoneella.
Pinta oli todella siisti ja kiiltävä, ei pystynyt laittamaan mitään hanskoja tai muuta konepellille kun ne liukuivat maahan. Tämän jälkeen autoa on pesty muutamia kertoja autopesussa ja nyt kun talvi tuli niin pääsi aika pahasti likaantumaan.
Nooh, käytin viime viikolla autopesussa ja kaiken suolan ja kuran alta paljastui se sama vahattu kiiltävä pinta joka oli kesälläkin. :pomo: Jatkossakin voin hyvin käyttää Bilteman supervahaa ;)
-
Annoin kuivua kesäauringossa puolisen tuntia...
En suosittele tekemään tuota...
-
En suosittele tekemään tuota...
Vesi kuivui, ei se vaha. Vahauksen ajaksi ajoin auton talon varjoon ;)
-
Vesi kuivui, ei se vaha. Vahauksen ajaksi ajoin auton talon varjoon ;)
Nimenomaan. Pinnalla oleva vesipisara toimii linssin tavoin, pisaran alle maalipintaan tulee paikallisesti suuri määrä auringon säteilyä ja se voi aiheuttaa ympäröivää maalipintaa haalistuneemman pilkun.
-
Njaaa nii. Sitähän ei pysty välttämään mitenkään että auto ei koskaan vesisateen jäljiltä saisi aurinkoa joten enpä välitä näin pienestä yksityiskohdasta. Ei nää vanhat volvot sentään mitään näyttelyautoja ole ::)
-
Tuota meguiarsin cold class vahaa kokeilin kanssa. Kesti noin kolme pesua. >:(
Koita joskus megun #16:Sta. Aika lähellä Colliniten 476:sta ja näin ollen huomattavasti parempi kuin nuo nestemäiset megut.
-
Eipä se kesäsade haittaakkaan silloin, kun siellä on vaha alla suojaamassa, mutta ennen vahaa jääneet vesipiskot jättää hienot kalkkijäljet pinnalle.
-
Koita joskus megun #16:Sta. Aika lähellä Colliniten 476:sta ja näin ollen huomattavasti parempi kuin nuo nestemäiset megut.
Ei taida olla paluuta collinitestä. ;)
-
Eihän Collissa muuta vikaa ole, kuin että kerran sitä koitettuaan ei tule edes muita merkkejä välttämättä kokeiltua.
Se nyt vaan on hyvää tavaraa.
-
Ei taida olla paluuta collinitestä. ;)
Itse käytän NXT 2.0 & #16 yhdistelmää pinnalla. Kestää aika hyvin. 8)
-
Itse käytän NXT 2.0 & #16 yhdistelmää pinnalla. Kestää aika hyvin. 8)
Tuo NXT Generation oiskin ollu seuraavaksi kokeiltavien listalla. Ehkäpä joskus kokeilenkin emännän autoon kun oikeen tylsää tulee!
-
Tuo NXT on sitten vain hieman hiova sealantti eikä varsinainen "vaha," eli ei tuo ihan vastaavaa wet-lookkia, kuin vaikkapa tuo #16 tai Collin 476. Mutta ihan pätevä aine sekin, tuntuu kestävän ihan kohtalaisesti sellaisenaan.
-
Täältä myös ääni tuolle Collinite 476 vahalle. Mielestäni helppotöinen vaha ja kesto on erittäin hyvä.
-
Täältä myös ääni tuolle Collinite 476 vahalle. Mielestäni helppotöinen vaha ja kesto on erittäin hyvä.
Millaisen keston olette saavuttaneet kyseisellä aineella, ja millaisella pesufrekvensiillä? Kiinnostaa myös se millainen pesu on ollut kyseessä?
-
Millaisen keston olette saavuttaneet kyseisellä aineella, ja millaisella pesufrekvensiillä? Kiinnostaa myös se millainen pesu on ollut kyseessä?
Ihan normaalilla painepesu+pesusienisatsilla ei kesto ole juuri mihkään haihtunut. Noin 1kk välein oon pessyt, mutta joskus harvemminkin.
Tähän kestoon vaikuttaa tietysti myös se että miten huolellinen "pohjatöissä" jaksaa olla vahatessa.
Ite tein näin:
1. Pesu fairyvedellä jotta sai vanhat vahat pois.
2. Auto läpi claybarilla
3. 2x Dodo lime prime
4. 2x Collinite.
O0
-
liuotin pesu jonka jälkeen auto glym punainen puhdistus vaha alle ja glymin kulta pintaan 8) auto on kirkkaan punainen mielipiteitähän on yhtämonta kun mielipiteen antajia, mutta itse mieltynyt auto glymin tuotteisiin.
-punakultaa pintaan ja pelti kiiltää :pomo:
-
Itse olen käynyt läpi nuo glymi yms. helvetit ja todennut että auto aluksi puhtaksi >pesu+claybar
Claybar poistaa kaikki vanhat vahat ja epäpuhtaudet...
Sitten pelkästään kovavaha ja se tarkoittaa caranbau vahaa (esim. ferrarit vahataan niin kovalla vahalla että vaha pitää käsin pyöritellä lämpimäksi jotta sitä voi käsin levitellä maalipinnalle)...
Tuolloin on pinnassa niin kova vaha että suojaa...
Jos haluaa tehdä saman homman monesti vuodessa niin käyttelee korrekkia,klymejä yms... (kannattaa kokeilla)
-
Itse olen käynyt läpi nuo glymi yms. helvetit ja todennut että auto aluksi puhtaksi >pesu+claybar
Claybar poistaa kaikki vanhat vahat ja epäpuhtaudet...
Sitten pelkästään kovavaha ja se tarkoittaa caranbau vahaa (esim. ferrarit vahataan niin kovalla vahalla että vaha pitää käsin pyöritellä lämpimäksi jotta sitä voi käsin levitellä maalipinnalle)...
Tuolloin on pinnassa niin kova vaha että suojaa...
Jos haluaa tehdä saman homman monesti vuodessa niin käyttelee korrekkia,klymejä yms... (kannattaa kokeilla)
Ihan mielenkiinnosta, että minkä merkkistä carnaubaa sitä pintaan laitetaan ?
-
Joo, valaiskaa! Olen jostain tuon jutun lukenut kanssa vaan se on häipynyt muistin syövereihin!
-
Millaisen keston olette saavuttaneet kyseisellä aineella, ja millaisella pesufrekvensiillä? Kiinnostaa myös se millainen pesu on ollut kyseessä?
4-6 kk. Pesussa on tullu käytettyä ph-neutraalia autoshampoota.
-
Joo, valaiskaa! Olen jostain tuon jutun lukenut kanssa vaan se on häipynyt muistin syövereihin!
Tuossa linkissä noita kovia vahoja (enään ei jää kuin valitsemisen vaikeus ) ::)
http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=6_41&language=fi (http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=6_41&language=fi)
-
No noista nyt löytyykin jo suurin osa omasta hyllystä. Tekstistä sai vain sellaisen kuvan, että nyt olisi jotain oikeasti ihmeellistä laitettu pintaan.
-
Autoglymin Hi Defenition Wax on carnauba vaha. Kestotestissä suomessa taksin pinnassa kesti 117 pesua sekalaisesti pesten painepesurilla, harjattomassa konepesussa ja sienellä. Helppo levittää ja poistaa.
Claybarista pitää sanoa pikkasen ... se on tarkoitettu keräämään maalipinnan PÄÄLLE tarttunut ilmansaaste. Se ei poista maalipinnan sisälle tunkeutunutta likaa. Sitä varten on esim Autoglym Cleanser, joka poistaa vanhat vahat ja hiomatahnat maalipinnasta ja huokosista.
-
Mites muuten ton claybarin kanssa menettely? Pitäskö sen jälkeen auto vielä pesasta, vai voiko vaan pyyhkiä, jos käyttää jotain detaileria tai tota Dodon liukastetta?
Ja sitten tohon alkupesuun. Onkos se perinteinen Fairy paras konsti, vai joku liuotin? Pineline?
Jos vaikka ens kesäks koittas jotain Korrekkia parempia aineita...
-
Mites muuten ton claybarin kanssa menettely? Pitäskö sen jälkeen auto vielä pesasta, vai voiko vaan pyyhkiä, jos käyttää jotain detaileria tai tota Dodon liukastetta?
Ja sitten tohon alkupesuun. Onkos se perinteinen Fairy paras konsti, vai joku liuotin? Pineline?
Jos vaikka ens kesäks koittas jotain Korrekkia parempia aineita...
Eikait sitä saven jälkeen pakko ole pestä, toki melkein kaikki niin tekee.
Mieluummin Pineline kun fairy.
-
Mites muuten ton claybarin kanssa menettely? Pitäskö sen jälkeen auto vielä pesasta, vai voiko vaan pyyhkiä, jos käyttää jotain detaileria tai tota Dodon liukastetta?
Ja sitten tohon alkupesuun. Onkos se perinteinen Fairy paras konsti, vai joku liuotin? Pineline?
Jos vaikka ens kesäks koittas jotain Korrekkia parempia aineita...
Claybaria ite oon niin vähän joutunu omaan autoon hankaamaan että oon pyyhkässy jäämät pois mikrokuituliinalla. Jos enempi joudut hankaamaan niin pesu on ihan paikallaan. Itellä käytössä Dodo Juice born slippy liukaste.
Pinelineä en ole kokeillut, mutta tuon alkupesun idea on se että saadaan mahdollinen vanha vaha pois uuden tieltä.
Fairy toimi mulla.
Hommaa tuolta www.autonhoito.com Dodon Lime prime ja Collinite 476s vahat.
Ite vahasin syyskesällä kahdesti ensin Lime primellä ja kahdesti sitten Collinitellä.
Kiiltää ja vesi juoksee edelleen! 8)
-
Juu, tuota reseptiä vähän aattelinkin. :hello:
-
Claybarista pitää sanoa pikkasen ... se on tarkoitettu keräämään maalipinnan PÄÄLLE tarttunut ilmansaaste. Se ei poista maalipinnan sisälle tunkeutunutta likaa. Sitä varten on esim Autoglym Cleanser, joka poistaa vanhat vahat ja hiomatahnat maalipinnasta ja huokosista.
Nyt kannattais kyllä asioista ottaa ihan oikeesti selvää... Claybar on juurikin se jolla lähtee KAIKKI mitä tuossa maalipinnassa on ylimääräistä (piki,rasvat,vahat yms)...
Jopa hienoja maalisumuja on mahdollista häivyttää claybar:lla...Siitä ei ole tietoa poistaako silikoonipitoisuudet mutta siihen kin on aineet ja silikooni ei pitäis olla este vahaukseen..
Aika mielenkiintoista kun Autoglymin sivuilla heidän Claybaristaan sanotaan seuraavaa..
Käytä puhdistaaksesi pinttynyttä likaa, tervaa, pihkaa, ruiskutteita, teollisuussaasteita ja muita tyypillisiä epäpuhtauksia.
Surface Detailing Clay Bar puhdistussavi on erityisvalmisteinen yhdiste, joka poistaa maalipintaan tarttuneet epäpuhtaudet nopeasti ja turvallisesti.
Savi toimii sieppaamalla mikroskooppisen pienet hiukkaset pois maalipinnasta jättäen sen todella tasaiseksi vahausta varten.
Tuon mukaan seuraavaksi sitten vahataan eikä käytellä mitään syväpuhdistajia....
Todennäköisesti juttu onkin niin että Autoglym myy nyt samaa konseptia mitä jenkit on myyneet jo vuosia elikkäs pesu>claybar>perusvaha ns. puhdistava vaha>sealervaha>caranabauvaha..
Jenkithän on myyneet tuota konseptia Mother`s n ja Meguiars tuotemerkillä ns. kolmen käsittelyn juttuna...
Itse olen nuo Glymit yms käynyt joskus läpi ja nykyään ihan noilla em. jenkkijutuilla hoituu eikä aina edes kaikkia vaiheita ..Claybar ja caranabau monesti riittää..
-
ja mitä tulee taas tavaran hankintaan, ni suomalaistahan ei kannata suosia.
http://www.cleanyourcar.co.uk/ (http://www.cleanyourcar.co.uk/) tai ebay.co.uk tai ebay.com
cleanyourcarista saa kaiken tarpeellisen samasta paikasta ihan hyvään hintaan, ebaysta voi joitain yksittäisi tuotteita löytyä edullisemminki.
-
Autoglymin tuotteita tuli muutama vuosi käytettyä ja omakohtaisten kokemusten mukaan voin sanoa että kiilto on hyvä, vahaaminen on helppoa mutta kestävyys aivan onneton.
Autoglymistä siirryin Korrekin Teflox vahan käyttäjäksi, josta on pelkkää hyvää sanottavaa.
Nyt kuitenkin päätin kokeilla vähän työläämpää kiinteää vahaa. Käteen tarttui vanha kunnon perinteinen Simoniz Original karnauba-vaha. Huomenna lauantaina on tarkoitus viettää muutama tunti vahauksen ääressä. Kokemukset kirjoittelen sitten tänne.. :)
edittiä:
Nyt on vahaus tehty. Kesti nautiskellen noin 3 tuntia ja pakko tunnustaa että kyllä kannatti. Pinta aivan erilainen kuin nestemäisillä vahoilla. Naapurit varmaan katto kun yks kiva kaveri hinkkaa hullun kiilto silmissään autoa ;D siihen vaan tuli jotenkin himo....mitä enemmän hinkkas ni sitä kiiltävämmäks tuli.
Suosittelen kiinteitä vahoja :)
-
Tuosta fairyllä pesusta en ois ihan varma kannattaako.. Siintähän on ollu juttua et se sisältää autonmaalipinnalle haitallisia aineita muun muassa lasinkirkastusaineita?!.. Itsehän sitä en ole käyttäny jo sen takia että se on astioille, ei autoille :D.. Jostain luin tai näin senkin että auton kiillottamiseen kannattaa ehdottomasti käyttää mikrokuituliinaa, ei puuvillaa!!! Koska puuvilla liina työntää sitä vahaa pois maalipinnalta kiillotettaessa-->mikrokuituliinalla parempi tulos. Joten roskiin ne vanhat t-paidat :).
-
Juu en itsekkään kyllä fairya suosittele autonpesu hommiin. Eikös se liota maalipintaa suojaavan rasvan pois tjs. olen kuullu sen tekevän. Jos astianpesuaineilla menee pesemään auton, niin on ainakin syytä välittömästi vahata sen jälkeen auto.
-
Jostain luin tai näin senkin että auton kiillottamiseen kannattaa ehdottomasti käyttää mikrokuituliinaa, ei puuvillaa!!! Koska puuvilla liina työntää sitä vahaa pois maalipinnalta kiillotettaessa-->mikrokuituliinalla parempi tulos. Joten roskiin ne vanhat t-paidat :).
Ite kiillotan auton aina mikrokuituliinalla. Tuntuu että kuivunut vaha lähtee sillä paremmin irti. Tai sitten ei :D.
Eroa en tosin ole huomannut vahapinnan kiillossa, onko kiillotuksen tehnyt t-paidalla vai mikrokuitukankaalla.
-
Mikä mahtas olla paras keino siistiä listat,todennäköisesti vaaleet on vanhaa vahaa Liikkeen vahaama auto ,oli 3 viikkoo mustat nyt ruvennu olemaa vaaleita alueita ,oli vaha jämiä ovien ja lunkkujen reunoissa (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3122306.jpg)
-
Mikä mahtas olla paras keino siistiä listat,todennäköisesti vaaleet on vanhaa vahaa Liikkeen vahaama auto ,oli 3 viikkoo mustat nyt ruvennu olemaa vaaleita alueita ,oli vaha jämiä ovien ja lunkkujen reunoissa [img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3122306.jpg[/img
ite käytän sitä autoglym bumper carea. ennen vahausta laittaa sitä listoihin ja vahaa auton, sit pyyhkii vasta listat.
-
Itse olen viimeisimmäksi kokeillut perus Turtlet, Glymit ja Zainon setitkin, mutta muutaman vuoden olen nyt käyttänyt Prestan Best Waxia, joka on käyttämistäni vahoista ylivoimaisen hyvä kestävyydeltään ja työstön helppoudeltaan. Olen vahannut autot yleensä 2 kertaa vuodessa (syksyisin ja keväisin), mutta nyt meni vuosi samoilla vahoilla ja edelleen pinta on hyvässä vahassa. Olen levittänyt vahan ja antanut kuivua suosituksen mukaan väh. 5 tuntia ja pesut pessyt aina Prestan omalla hoitoshampoolla. Talvellakin suola-nastapaska lähtee hyvin pois, eikä imeydy vahan "sisään" kuten jossain vahoissa.
-
Joskus muinoin tuli ostettua noita Autoglymin autohoitotuotteita kun niitä kovasti mainostettiin. Muutaman kerran vahasin auton tuolla punaisella ja muutaman puna + kulta-yhdistelmällä. Muistaakseni molemmilla jälki oli ihan ok ja sen verran muistan, että tuon kultaisen kannatti antaa kuivua mielellään vaikka yön yli, niin kiillotus kävi kuin itsestään.
Kesto ei tainnut olla häävi, mutta hinta oli vähän kova. Kun pullot loppuivat, niin jäivät nämä ostamatta uudestaan.
TM:n testin perusteella päätin sitten kokeilla viime kesänä tuota bilteman Super Waxia. Silloin pullo maksoi muistaakseni 5e. Vaha oli helppo levittää ja tuntui melko riittoisalta. Kunhan malttoi antaa sen kuivua kunnolla, niin kiillotuskin oli helpohkoa. Vähän miinusta voisin antaa vahan hajusta, joka ei yleensä haittaa, mutta Bilteman vahasta tulee mieleen joku Old Spice tai Tabak Originale, joka alkaa melkein särkemään päätä :)
Kesto tässäkään vahassa ei ole häävi, mutta koska itselläni on käytössä hyvät pesu ja vahaus-paikat ympäri vuoden, niiin en ota stressiä siitä. Lisäksi tykkään puuhastella auton parissa, joten esim. 5 kertaa pesu + vaha / vuosi ei ole ongelma.
Nykyään vahan hinta on tainnut pompata jo 8e luokkaan, varmaan johtuen suuresta kysynnästä. Ihan sama, silti hain eilen sitä taas pullon varastoon, vaikka vanhassa on vielä puolet jäljellä.
Mielestäni nuo Bilteman pesuaineet ja ainakin tämä "Super Wax" on hintaansa nähden ihan asiallisia aineita, eikä 300e maksaneeseen autoon viitsi mitään tuhannen euron kovavaha / caranababarababau-käsittelyä tehdä.
-
Maalattu auto. Koska uskaltaa vahata ensimmäisen kerran?
-
Mikä mahtas olla paras keino siistiä listat,todennäköisesti vaaleet on vanhaa vahaa Liikkeen vahaama auto ,oli 3 viikkoo mustat nyt ruvennu olemaa vaaleita alueita ,oli vaha jämiä ovien ja lunkkujen reunoissa [img]http://kuvablogi.com/nayta
Maalasin toissailtana mustalla muovimaalilla. Tuntuu että AGn bumber care eikä turtle waxin black shine ei pidä kun pari päivää siistinä. Voin laittaa kuvan lopputuloksesta kun kerkeän.
-
Maalattu auto. Koska uskaltaa vahata ensimmäisen kerran?
Pari viikkoa kannattaa ainakin odottaa, että kerkiää liuottimet haihtumaan alta pois.
-
no täs on vähän parempaa vahaa jos jotain vaan kiinnostaa hifistellä:
http://www.swissvax.fi/PublishedService
ja myös hyvii vahoja on autosmartin vahat/pinnoiteaineet.
http://www.routec.fi/?group=2&listall=1&labelid=1
-
no täs on vähän parempaa vahaa jos jotain vaan kiinnostaa hifistellä:
http://www.swissvax.fi/PublishedService
ja myös hyvii vahoja on autosmartin vahat/pinnoiteaineet.
http://www.routec.fi/?group=2&listall=1&labelid=1
Vau....pakko olla hyviä tohon hintaan! :o
-
toi swissvax on mailman yks kuuluisin vaha mitä käytää just kunnon autoharrastelijat. jotka haluu et autokans näyttää hyvältä ja maalipintapysyy kunnossa.
-
Mikä mahtas olla paras keino siistiä listat,todennäköisesti vaaleet on vanhaa vahaa Liikkeen vahaama auto ,oli 3 viikkoo mustat nyt ruvennu olemaa vaaleita alueita ,oli vaha jämiä ovien ja lunkkujen reunoissa
Tuolla muoviosakeskustelussa nousi tämä esille:
http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=371
Gtechniq C4 kestoa kehutaan että jopa 2 vuotta, noh jos tuo edes yli puolivuotta pitää mustana niin sehän on sitten jo hyvä.
-
Samaa mieltä Gazzan kanssa Best wax:sta, paras tuote mihin olen vahaus hommissa törmännyt.(Ja aika montaa sorttia on tullut kokeiltua). Saatavuus vaan taitaa olla aika huono, ainakaan Vantaalla en tiedä kun yhden tarvikeliikkeen joka sitä myy. Petikossa mopo-sporttia vastapäätä oleva vanne liike???, en muista nimee.
-
Suosittelen Collinite 476S vahaa. Kiiltää ja veden poistuminen maalipinnan päältä on jotain aika uskomatonta. 8) Pitäisi olla myös suhteellisen kestävä vaha, Suomen oloissa kestää jopa talven auton pinnassa.
-
Nyt löytyi varmaan kallein "vaha" tai ehkä ennemminkin pinnoite ikinä . n. 50euroa /20ml Opti Coat 2.0 http://optimumforums.org/index.php?app=nexus&module=payments§ion=store&do=item&id=67
Jokusen suomalaisen käyttäjän ylistyksen löysin , mutta pitäisikö tota kokeilla? Nämä ainakin myy http://www.projectech.fi/autodetailinghinnasto.html
-
Tuo on itse asiassa suht halpaa ainetta, kun sitä ei läträtä kuten näitä marketi vahoja. Aikaisemmin mainittu Collinite on kyllä hyvää kamaa.
Tuolta löytyy oma topicci aineesta ja käyttäjä kokemuksia myös.
http://www.pesukinnas.com/index.php (http://www.pesukinnas.com/index.php)
Foorumiin kannattaa muutenkin perehtyä mikäli haluaa/tykkää pitää auton maalipinnasta parempaa huolta.
-
Joo löysinkin täältä hieman juttua http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=14&t=1040&start=100 , tätä täytyy ehkä kokeilla 8)
-
Joo löysinkin täältä hieman juttua http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=14&t=1040&start=100 , tätä täytyy ehkä kokeilla 8)
Lisäksi: http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=14&t=1148 (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=14&t=1148)
-
Aikaisemmin olen käyttänyt lähinnä Korrek ja Autoglym tuotteita, mutta nyt ottanut "täyden setin" käyttöön MEGUIARSIA tänäkesänä ja tyytyväinen olen. Megulta mulla löytyy; Ultimate wash & wax, Gold class wax, Claybar set, Ultimate Quick Detailer ja Endurance tireshine.
Kaikki on hyväksi todettuja. Ennen vahausta käytän pesuaineena Wurthin pinelineä. Mekut on hinnaltaan aikalailla samaa kuin Autoglym, mutta mun mielestä laadultaan paljon parempia. Autoglym on mun mielestä vähän kuin Korrekkia isolla hintalapulla. Ainoa tuote mitä Autoglymiltä käytän nykyään, on bumper care ja se on aika hyvä tuote kyllä.
-
Tässä on ainakin yks äärettömän hyvä carnaubavaha purkkimaksaa 26,90e
(http://img402.imageshack.us/img402/7038/collinite476sdoublecoat.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/collinite476sdoublecoat.jpg/)
Paras sieni levittää kyseistä vahaa: maksaa noin 10e
(http://img851.imageshack.us/img851/4756/5so417341.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/851/5so417341.jpg/)
Vahauksen jälkeen:
(http://img718.imageshack.us/img718/5038/11590619.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/718/11590619.jpg/)
(http://img249.imageshack.us/img249/7654/imagescaqcruux.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/249/imagescaqcruux.jpg/)
(http://img851.imageshack.us/img851/33/yyil.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/851/yyil.jpg/)
-
tuo collinite on helppo käsitellä, kestoon olen pettynyt (2kk.) >:( vika olosuhteissa tai siinä etten kiillota koneella. Paras kesto turtle waxin vihreällä vahalla ja syvin kiilto, moni kysynyt millä vahaan.Taidan pysyä turtlen vahoissa niin kauan kun tekevät tuolla koostumuksella.
-
tuo collinite on helppo käsitellä, kestoon olen pettynyt (2kk.) >:( vika olosuhteissa tai siinä etten kiillota koneella. Paras kesto turtle waxin vihreällä vahalla ja syvin kiilto, moni kysynyt millä vahaan.Taidan pysyä turtlen vahoissa niin kauan kun tekevät tuolla koostumuksella.
Itse olen kans tosi tyytyväinen tuohon Turtlen vihreään vahaan eli oliko se Turtle wax originalia. Vaikka onki tuollaista markettivahaa niin kyllä kiiltää ja tosi pitkä kesto.
-
Onko muut kokeillu turtlewaxin black boxia? Ite ainakin ollu ihan tyytyväinen, elokuussa vahasin ja vieläki helmeilee vesi ihan kivasti :)
-
Onko muut kokeillu turtlewaxin black boxia? Ite ainakin ollu ihan tyytyväinen, elokuussa vahasin ja vieläki helmeilee vesi ihan kivasti :)
Juuri tässä mietin, että voisi kokeilla tuota kun nykyinen auto on musta.
-
kaveri oli nyrjäyttää ranteensa kun aikoi kokeilla iskareita. vahasin 740:sen turtle waxilla ja vesipisarat ovat noin euron kolikon kokoisia. :2funny: ;D
-
Colliniteä saa Ebaystä halvalla.2 isoa purkkia lähetyskulut suomeen 13.25 $.Taalahan on vielä aika halpa.Yksi iso purkki tulee varmasti ilman tulleja.
http://www.ebay.com/itm/18-OZ-Collinite-476S-SuperDoubleCoat-Wax-FACTORY-FRESH-/200608750517?hash=item2eb5369bb5&item=200608750517&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/18-OZ-Collinite-476S-SuperDoubleCoat-Wax-FACTORY-FRESH-/200608750517?hash=item2eb5369bb5&item=200608750517&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr)
Kyse on siis isosta purkista
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpQKLiqcfv2UTFrq0R-oeijCaLY4Vr6Y6Y1mSqbzV9-IsUxeyBlg)
Mä oon varmasti jo eläkkeellä ennenkuin lisää tarvitsee tilata on se sen verran riittoisaa.
Vahana ehdotonta 1. luokkaa ja on riittoisaa + kestävää.
-
Pitäisi tässä kevään tullessa puunata auto oikein viimeisen päälle kiiltoon. Maalipinta on suht tuore (-05 maalattu) ja värillähän ei ole väliä kunhan on punainen.. :D Pelkkiä markettivahoja aiemmissa kulkupeleissä käyttäneenä tekisi mieli kokeilla perusteellisempaa lähestymistä kun ensimmäistä kertaa autossa on jopa kohtuullisen hyvä maalipinta. Claybar-käsittelystä olen kuullut paljon kehuja ja sitä tekisi mieli kokeilla, onko kokemuksia esimerkiksi tuolta autonhoito.comista saatavista claybareista? Vahaksi tuntuu kaikki hehkuttavan tuota Colliniten kovavahaa, onko hintansa arvoista tavaraa?
-
mistäköhän sais Gtechniq C4 kun kaikissa kaupoissa näkyy olevan loppuunmyyty :juhau:
-
Collinitehän on halpaa ja ei sisällä hiovia aineita.Jos auto on 05 maalattu sehän on siis vanha auto.Nyt sitten huomaisit mikä ero on market vahoilla ja huippuvahoilla !
;)
-
mistäköhän sais Gtechniq C4 kun kaikissa kaupoissa näkyy olevan loppuunmyyty :juhau:
Gtecniq uudistaa mallistoaan niin sen takia nuo olemassa olevat aineet on joka paikasta loppu.
-
laittakaa VodaX titaanipinnoitekäsittely 5 vuoden takuu :pomo:
-
Jos kotikonstein haluaisi vähän ehostaa auton maalipinnan ilmettä, niin millä mömmöillä sais parhaimman lopputuloksen?
Lähinnä ois kiva saada pinta taas kuultamaan, pyörteet veks ja muut kauneusvirheet vähemmän huomiolle.
Myllystys ja muutkin toimenpiteet käyny mielessä, mutta jos näin aluksi kokeilis kotikonstein tosiaa.
Mainittakoon vielä, että oon hemmetin huono löytää aikaa auton vahaamiselle, niin vahan pitkäkestoisuus ois kanssa iso plussa!
-
Jos kotikonstein haluaisi vähän ehostaa auton maalipinnan ilmettä, niin millä mömmöillä sais parhaimman lopputuloksen?
Lähinnä ois kiva saada pinta taas kuultamaan, pyörteet veks ja muut kauneusvirheet vähemmän huomiolle.
Myllystys ja muutkin toimenpiteet käyny mielessä, mutta jos näin aluksi kokeilis kotikonstein tosiaa.
Mainittakoon vielä, että oon hemmetin huono löytää aikaa auton vahaamiselle, niin vahan pitkäkestoisuus ois kanssa iso plussa!
eipä tuota pintaa saa pelkällä vahaamisella kuntoon, pyörteet lähtee parhaiten myllyttämällä ja jos nätin haluaa viimeistellä vielä niin tekee hologrammin poiston ''nännilaikka 4000 hiomatahnaa'' kauneusvirheita voi esim täppimaalilla piilottaa ja sit myllyttää kun on kuivunut. muutama tunti siinä menee, riippuu auton koosta ja väristä. mut autoglymin punaisella saa jotain jo aikaiseks :)
-
Autonhoito.comin pehmeä clay on ihan hyvää tavaraa. Siihen kaveriksi Dodon born slippy niin tulee ihan puhdasta jälkeä. Tääläkin moneen kertaan mainostettu Collin 476s on hyvää ja pitkäkestoista kamaa.
Mikäli autostaan huolehtiminen kiinnostaa enempi, niin kannattaa suunnata pesukinnas.com foorumille. Sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto ja asian tuntevat kommentit. Voipi myydään palstalta tehdä löytöjäkin.
-
Ja kun pelkät pyöröjäljet myllyttää piiloon niin ne saa pois ilman holojakin. Aikaa toki menee enemmän kuin perus urakka fiksarilla, mutta jälki kestää myös ilta auringon.
-
Kiitoksia nopeista ja monipuolisista vastauksista!
Pitääpi tutkiskella eri vaihtoehtoja ja kokeilla miten toimii meikäläisen maalipintaan. Ikävästi ku alko kevätaurinko paistelee, ni tuli mustalla pinnalla kaikki pyörteet ja muut skebelit esille..
-
Periaatteessahan noiden pesunaarmujen hoitoon/poistoon on kaksi tapaa. Koneella kiillottaminen, eli ns. myllytys taikka sitten käyttää vahaa joka sisältää fillereitä, elikkä aineita jotka tavallaan täyttävät nuo naarmut ja estävät niiden näkymisen. Tämä tietysti ei ole mikään pysyvä ratkaisu. Omiin pesumenetelmiin kannattaa myös suoda ajatus, koska pesemällähän nuo pyörrejäljet suurimmaksi osaksi ovat syntyneet.
autonhoito.comin lisäksi kannattaa myös tutustua http://www.projectech.fi/ (http://www.projectech.fi/). Löytyy aineiden lisäksi myös ihan hyvää luettavaakin.
-
Tätä varmaan arponut ennenkin... mutta pitäisi Korrekille löytää korvaaja.
Tuota pesukinnasta joskus yrittänyt selata, mutta jo lyhenteistä ja tuotteiden nimistä menee pää pyörälle.
Jotain kokonaisvaltaista tuoteperhettä voisi kokeilla. Pesusta vahaukseen ja sisäpesuun sekä nahan ja muovin ylläpitoon. Nyt olisi kauppurille oiva kohde. :)
-
Käyppäs tutustumassa ajan kanssa tuohon linkittämääni Projectech sivustoon. Sieltä löytyy lyhenteillekkin selityksiä ja esim. Bilt Hamperin tuoteperheestä löytyy todella hyvää ja edullista pesuainetta ja vahoja. Sisälle ja muoveille esim. Ultiman mallistosta aineita. Jälkimmäisiä käytän itsekkin ja voin kyllä varauksetta suositella.
-
prestan kaikki hioma ja kiillotusaineet on toiminut todella hyvin,joten voisin luottaa myös vahoihin.
dodo juicen kiinteät vahat hyväksi todettu..voi laittaa myös suoraan maalaamattomiin muoviosiin esim.peili"kolmiot"....eli ei jää vaaleita raitoja listoihin tms.
näitä tuli testattua vuosia tehtaan/pajan pyynnöstä ennen kuin muualla suomessa oli kuultu edes koko merkistä..
no jos nyt kuitenkin ruvetaan siitä iänikuisesta kestosta puhumaan..niin jos kestävän suojan haluaa niin kyllähän siihen autoon kannattaa hoitaa kunnon takuuPinnoite...ja vasta sitten vaha.
-
Tuossa ihan just äsken tesottelin Dodon Lime Primea Mersun kylkeen, ennenkun alan sitä Volvoon sotkea. Mielestäni häivytti naarmuja suorastaan hämmästyttävän paljon ottaen huomioon, että se on vaan kevyesti hiova kliineri. Liekköhän siinä jotain filleriä seassa, vaikkei pullon kyljessä mitään mainitakkaan.
-
Kyllä se ainakin omien kokemusten perusteella maskaa naarmuja piiloon. Ihan hyvää kamaa kyllä, niin kuin moni muukin tuote samalta valmistajalta.
-
tänään tuli heitettyä collinite 476s auton pinnalle ja listoihin qtechnic c4 :) collinitellä tuli kyllä hieno kiilto ja teki auton pinnasta todella paljon liukkaamman mitä esim. glymin vahat.
c4sta käytinkin melkein koko pullon noihin listoihin ja nyt vaan jää nähtäväks että kuinka kauan oikeasti kestää... :juhau:
-
Tuossa ihan just äsken tesottelin Dodon Lime Primea Mersun kylkeen, ennenkun alan sitä Volvoon sotkea. Mielestäni häivytti naarmuja suorastaan hämmästyttävän paljon ottaen huomioon, että se on vaan kevyesti hiova kliineri. Liekköhän siinä jotain filleriä seassa, vaikkei pullon kyljessä mitään mainitakkaan.
Jahas, suoritin vähän lisää testejä, vetäsin Lime Primella koko konepellin ja huomasin tietyssä kulmassa auringonvaloa peilatessa työstön suuntaisia hankausjälkiä. Uskaltaakohan tuota edes Volvon kylkeen vetää. Mikähän muu kliineri vois olla sopiva Colliniten alle, saiskohan Glymin punasella mitään aikaseks?
-
Jahas, suoritin vähän lisää testejä, vetäsin Lime Primella koko konepellin ja huomasin tietyssä kulmassa auringonvaloa peilatessa työstön suuntaisia hankausjälkiä. Uskaltaakohan tuota edes Volvon kylkeen vetää. Mikähän muu kliineri vois olla sopiva Colliniten alle, saiskohan Glymin punasella mitään aikaseks?
itte vedin myllyllä punasen kans tänään pienemmät naarmut
-
Mää vedin kaverin borasta bilteman naarmunpoistovahalla myllyn kans, kyllä pojalla naama loisti. :D
-
Jahas, suoritin vähän lisää testejä, vetäsin Lime Primella koko konepellin ja huomasin tietyssä kulmassa auringonvaloa peilatessa työstön suuntaisia hankausjälkiä. Uskaltaakohan tuota edes Volvon kylkeen vetää. Mikähän muu kliineri vois olla sopiva Colliniten alle, saiskohan Glymin punasella mitään aikaseks?
Tuo Lime Prime ei ole niinkään rehti kliineri, kun sisältää hieman hiovia ainesosia, niin ellei sitä työstä kunnolla pintaan niin silloin voi nuita pyörrejälkiä saada jopa lisää, kun aine ei "hajoa".
-
Tuo Lime Prime ei ole niinkään rehti kliineri, kun sisältää hieman hiovia ainesosia, niin ellei sitä työstä kunnolla pintaan niin silloin voi nuita pyörrejälkiä saada jopa lisää, kun aine ei "hajoa".
Jaa, no kyl mää sitä aika reilusti hinkkasin, pitäs varmaan olla kone. Kai se pitää sit tilailla vaikka toi Lite versio.
-
Juu ehdottomasti kone, ja oikeaa kovuutta olevat laikat. On muuten todella mukava aine työstää tuo Lime Prime, ei kuivahda turhan nopeasti levitettäessä.
Ja sopii erinomaisesti Colliniten alle. 8)
-
Mitäs nuo värivahat on? joskus longlonglong time ago läpivärjättyihin mopon muovi katteisiin hinkkasin ja väri palautu kyllä paljo paremmin kuin normivaha jossa ei ollu pigmenttiä!
-
Kyllähän niillä värivahoilla saa oikein kivan näköisen maalipinnan laitteeseen kuin laitteeseen. Mutta kestoa ei ole kuin korkeintaan viikko tai kaksi, omassa pahasti haalistuneessa kirkkaanpunaisessa Mersussa neljä kerrosta TurtleWax -värivahaa viihtyivät noin 6 päivää. Jos yhtään pidempiaikaista kiiltoa/väriä haluaa, niin myllyttäminen on ainoa oikea vaihtoehto.
-
Näinhän se on. Hyvällä glazella saa naarmuja piiloon ja jos pohjat on hyvät, niin kestävätkin jonkun aikaa, mutta nuo värivahat on kyllä markkinamiesten keksintö.
-
tarkoituksena vahata auto ja siinä on neljä pinttynyttä kohtaa, käynkö hiomatahnalla vain ne kohdat läpi vai hinkkaanko sillä koko auton? Maalipinta muuten ok ja väri on valkea.
-
tarkoituksena vahata auto ja siinä on neljä pinttynyttä kohtaa, käynkö hiomatahnalla vain ne kohdat läpi vai hinkkaanko sillä koko auton? Maalipinta muuten ok ja väri on valkea.
Hinkkaa koko autokerralla :)
-
ajattelin kiillottaa mustan muovipuskurin jollain tökötillä, voiko sen sitten kiilottaa jollakin laikalla ja mikä olisi hyvä siihen tarkoitukseen?
-
ajattelin kiillottaa mustan muovipuskurin jollain tökötillä, voiko sen sitten kiilottaa jollakin laikalla ja mikä olisi hyvä siihen tarkoitukseen?
lampaanvilla suosittelen pienillä kieroksilla, ja muistathan suojata mustat osat puskurista ''jos on'' ;)
-
Lampaanvilla on kyllä kätevä. Kokeilin kenkienlankkaukseen -> toimii! Ei muute oo enne kiiltäny noin.. :D
-
lampaanvilla suosittelen pienillä kieroksilla, ja muistathan suojata mustat osat puskurista ''jos on'' ;)
tarkoitin mustaa muovipuskuria, onnistuuko sen kiillotuskoneella?
-
tarkoitin mustaa muovipuskuria, onnistuuko sen kiillotuskoneella?
onnistuu kyllä, mut tarkoitin tolla mustalla noita listoja jotka eivät ole maalattuna, ettei tuu jälkiä ''maalarinteipillä'''
-
onnistuu kyllä, mut tarkoitin tolla mustalla noita listoja jotka eivät ole maalattuna, ettei tuu jälkiä ''maalarinteipillä'''
kiitos, pitää katsella työkalu kiillotukseen.
-
Olisin kiinnostunut vahamaan mustan 740 ja hyvin.
Eli siis ostan:
Fairy purkin
Dodo juice claybar (pehmeä)
Collinite 476s
Dodo juice lime prime
Ja minkä pesuaineen vahauksen jälkeisiin pesuihin
Ja mitä muuta kannattaa ostaa samalla
-
Mikäli pesuvälineenä on vielä sieni tai jopa harja, niin tuosta pehmeä kinnas ehkäisemään pinnan rasituksia:
http://dodoshop.fi/tarvikkeet/Dodo-Juice-Tribble-Mitt (http://dodoshop.fi/tarvikkeet/Dodo-Juice-Tribble-Mitt)
Liukaste claybarille:
http://dodoshop.fi/liukaste/Dodo-Juice-Born-Slippy (http://dodoshop.fi/liukaste/Dodo-Juice-Born-Slippy)
Pesuaine joka on erittäin riittoisa ja muutenkin hyvä:
http://dodoshop.fi/Dodo-Juice-Born-to-be-Mild (http://dodoshop.fi/Dodo-Juice-Born-to-be-Mild)
-
Olisin kiinnostunut vahamaan mustan 740 ja hyvin.
Eli siis ostan:
Fairy purkin
Dodo juice claybar (pehmeä)
Collinite 476s
Dodo juice lime prime
Ja minkä pesuaineen vahauksen jälkeisiin pesuihin
Ja mitä muuta kannattaa ostaa samalla
Ensiksi jätät sen fairyn sinne kauppaan tai keittiöön..
Osta vaikka Turtle waxin Big orange pesuaineeksi, jota käytät melko raa-alla seikotussuhteella (hieman yli valmistajan suosituksen) ennen vahaamista pesuun. Tuota samaa ainetta sitten 50/50 veden kanssa, niin saat hyvän ja halvan liukasteen savetukselle. Tämän jälkeen käytät tätä äitin polkupyörän pesemiseen, sillä viikottaisena autoshampoona todella huono.
Modifierin tavoin suosittelisin pesukintaan hankkimista (aitoa lammasta, ei mitään tekokuituja).
Born to be mild on ihan hyvä pesuaine. Jos vähän kiiltävämpää hakee, niin Dodon Sour Pouria. (http://dodoshop.fi/Dodo-Juice-Sour-Power?keyword=sour&category_id=0)
Itse tällä hetkellä tykästynyt Bilt Hamberin Auto Washiin (http://www.projectech.fi/bilt_hamber.html). Todella riittoisaa, liukuu hyvin ja pesee hyvin.
Ja lopuksi sitten vielä puleerausvälineet, jota tuon ikäinen auto todennäköisesti jo kaipaa ;D
EDIT: Ja tietysti joku vahanlevityssieni ja mikrokuituliinoja puhdistukseen.
-
Volvo-omistajuus lähti liikkeelle auton ulkopuolisella hoidolla. Kävin läpi Autoglymin Super Resin Polishilla ja perään vielä Colliniten 476.
Tämä riittänee ilman myllytystä tähän hätään.
(http://i.imgur.com/h0h3523.jpg)
Collinite levittyy aika helposti, mutta näyttää siltä, että levitetty alue "rakoilee" ikäänkuin ei olisikaan aivan jokainen neliösentti vahan peitossa. En tiedä onko vain optinen harha vai jääkö tosiaan siihen pintaan aukkoja. Riippunee millä levittääkin ja paljonko tavaraa laittaa. Tapana ollutkin käydä läpi kahteen kertaan pienellä määrällä ainetta.
Mustat osat (ikkunalistat ja tiivisteet) Autoglymin Bumper Carella, ihan hyvää jälkeä tulee. Kestävyys jää nähtäväksi. Collinitehan kestää kyllä kuukausia. Omassa 740:ssä nuo puskurit ja kylkilistat on ja pysyy harmaana, ei auta Bumper Care eikä kuumailmapuhallin. Johtopäätös: alunperin olleet harmaat (tarvike/maalattu?).
-
Ohut kerroshan on se taikasana. Melkeinpä jokainen laittaa aluksi liikaa, kun siihen riittää juuri ja juuri nähtävä kerros. Toinen kerros sitten varmistamaan tasainen peitto.
-
Vanhempien s80 ensin autoglymin shamppoo ja sitten simonizin kova vaha. ;)
(http://i1279.photobucket.com/albums/y522/jani_ha/DSC_0472_zps7f0c5207.jpg)
-
Kato löytypäs hyvä threadi!
Itse olen kanssa hurahtanut näihin totaalisesti, omassa fillarissa on C-quartz finest+Mequars #21 päällä ja vaikea sitä on haukkua--> http://www.youtube.com/watch?v=Htloas7UygE
Sitten tuossa 9satkussa on pinta myllytetty ammattilaisen toimesta ja pinnoitettu Profi-PTFE 2k kestopinnalla. Kumpaankin tulee hierottua junkin verran Cuarabaa päälle jos tylsä hetki iskee näpeille.
Meguarsin tuotteita tulee käytettyä kun autoa pesen
ihan pesuun--> http://www.meguiars.fi/soft-wash-gel-autoshampoo-vaha
ja sitten tietenkin jos tarvii vaan kiilottaa tai viimeistellä niin http://www.meguiars.fi/ultimate-quik-detailer-puhdistaa-hoitaa-suojaa
Ihan jees tavaraa, en tosin ole "pro" mutta tykkään hypistellä ;)
-
Vahausta viime kesältä. :)
-Ensin pesu wurth tehopesulla.
-Huolellinen kuivaus, säämiskällä ja paineilmalla.
-Autoglym super resin polish 1kerros. Annoin kuivua yön yli.
-Tämän jälkeen autoglym ultra deep shine 1kerros. Se sai kuivua noin 4tuntia.
-Sitten 2kerrosta autoglym extra gloss protection. Ensimmäinen kerros kuivui noin 2tuntia ja heti toinen kerros perään joka sai kuivua yön yli.
(http://i1358.photobucket.com/albums/q765/P11S1/WP_000845_zps15cba2e3.jpg)
(http://i1358.photobucket.com/albums/q765/P11S1/WP_000847_zps7546fe86.jpg)
-
ostaisit kunnon vahaa :D noi AutoGlymit ei kauaa pysy pinnassa ::)
-
ostaisit kunnon vahaa :D noi AutoGlymit ei kauaa pysy pinnassa ::)
missäpäin se kunto myy niitä vahoja? :D
-
missäpäin se kunto myy niitä vahoja? :D
siittä minä en tiedä ;) mut Collinite ja Valepronia ennemmin pintaan tai meguriasta tai dodojuicea
-
Kun vielä jaksoin autonvahausta harrastaa niin tuli kokeiltua tuo Meguiars gold class vaha, ei pysynyt pinnassa ja tuo autoglym oli työmääräänsä nähden valtava pettymys, lähinnä vahapinnan keston osalta.
Kuin olis lottolapun hukannut.
-
ostaisit kunnon vahaa :D noi AutoGlymit ei kauaa pysy pinnassa ::)
Juu tiedossa on.. On vaan tullu vahailtua kun purkeissa vielä on ainetta. Seuraavaksi olis tarkoitus koittaa jotain parempaa vahaa :)
-
Ja kyllä ne yllättävän hyvin silti on pysynyt kun ei ole joka pesun yhteydessä hieromassa sienellä autoa. Pienellä suihkupullolla vaan suihkii pesuaineet pintaan ja painepesurilla pesee. :)
-
Kunnon vahalla menee puolikin vuotta vaikka sienellä pesis. Mää oon käyttäny lahegan banaanivahaa, sitä ei vaan maha saaja enää mistää.. Helppokäyttönen, riittosa ja kestävä. :) autoglym on vähä ku ylihintasta turtlewaxia mun mielestä. Tuomaksen vinkkejä kuuntelee iha mielellää ku nähny kuvia mitä kaveri saa aikaseks :hello:
-
Simoniz original wax on hyvää ja saa ihan marketeista.
-
Simoniz original wax on hyvää ja saa ihan marketeista.
Hikisimppa :D tää kannattaa lämmittää pehmeäks jotta on mukavempi levittää ja pyyhkiä pois.
-
Alkuun kunnollinen pesu hapolla ja liuottimella, rasvanpoistolla piki pois kyljistä. Myllytyksessä toimi Prestan ultra cutting creme light ja päälle prestan imperial wax. kuvaa lopputuloksesta ei ny löydy kun ei muistanu ottaa :D Jos sitä keväällä jaksaa omaa autoa taas kiillottaa muiden autojen kiillottamisen ohella :D
-
Hikisimppa :D tää kannattaa lämmittää pehmeäks jotta on mukavempi levittää ja pyyhkiä pois.
Eikä kannata levittää isolle alueelle kerrallaan. Semmonen noin vähä reilu a4-paperin kokoinen alue on maksimi ja välittömästi kiillotus kun sen on levittänyt. Jos antaa edes sen 10 sekuntia kuivaa niin voi tosiaankin hiki tulla. Maltilla kun tekee niin ei tarvi hikoilla.
-
Alkuun kunnollinen pesu hapolla ja liuottimella, rasvanpoistolla piki pois kyljistä. Myllytyksessä toimi Prestan ultra cutting creme light ja päälle prestan imperial wax. kuvaa lopputuloksesta ei ny löydy kun ei muistanu ottaa :D Jos sitä keväällä jaksaa omaa autoa taas kiillottaa muiden autojen kiillottamisen ohella :D
Malco Imperial wax on kyllä hyvvää.
Omaan autoon laitoin nyt talveksi, kolmeen kertaan :) Saa nähä kauanko pysyy kun tulee pestyä monesti aika tujakalla liuottimella.
Heleppohan tuo on vahata uudestaan.
-
Oho perkele kävi moka kun mainitsin Prestana :D ei muista aina onko malco vai presta, kun samasta paikasta tulevat meille.
Ja siitä vielä mukava, ettei tartte odotella montaa tuntia ja erittäin vaivaton käyttää.
-
Tää on oikeesti hyvä meguiars #21
Suosittelen vahvasti kaikille.
-
Miten estätte/poistatte vahajäämät listoilta tai muoviosista. Vai pitääkö vaan vahata tarkkaan ko. Osien läheisyydessä?
-
Miten estätte/poistatte vahajäämät listoilta tai muoviosista. Vai pitääkö vaan vahata tarkkaan ko. Osien läheisyydessä?
jotku viimestelyaineet hajottaa vahajäämiä. Mää käytän sellasta vahaa jota voi vetää muoviosillekkin :)
-
Miten estätte/poistatte vahajäämät listoilta tai muoviosista. Vai pitääkö vaan vahata tarkkaan ko. Osien läheisyydessä?
Kun ensin käsittelee mustat muoviosat mustalla vahalla niin maalipinnan vaha lähtee pyyhkimällä pois, ei tartu.
-
Mm. Turtlen "black wax" tjsp. ollu käytössä...
-
Vahasin auton viimeksi autoglymin punaisella ja päälle Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0. Molemmat tein käsityönä. Onko tuosta mitä hyötyä käyttää noita kahta? Olen ymmärtänyt että tuo autoglym hoitas naarmuja ja sit tuo nxt antas kiiltoa ja tulisiko parempi jos käyttäs konetta? tai jotain muuta comboa? Kiitos
-
Fussolla/collinitellä viimeksi autoja vahaillut ja täytyy kyllä sanoa että aivan omaa luokkaansa nämä aineet
-
Monenlaisilla olen vahaillut ja viimeksi vetäsin ton paljon kehutun Fusson pintaan.
Ei ollut mitenkään vau fiilis sillä vahatessa ja jäipä siitä pirulliset rasvajäljetkin vielä, mutta jospa se kestäis edes kauan niin se pelastais sen ehkä.
-
Monenlaisilla olen vahaillut ja viimeksi vetäsin ton paljon kehutun Fusson pintaan.
Ei ollut mitenkään vau fiilis sillä vahatessa ja jäipä siitä pirulliset rasvajäljetkin vielä, mutta jospa se kestäis edes kauan niin se pelastais sen ehkä.
Samoilla linjoilla. Kesto sai kylläki jo moitteita (muilta), en kyllä ainakaan suosittele kenellekkään.
-
Samoilla linjoilla. Kesto sai kylläki jo moitteita (muilta), en kyllä ainakaan suosittele kenellekkään.
Kokeilematta arvasin, että tuo ei kestä pitkään ;D
Kyllähän sillä hienon limasen kiillon saa hetkeksi.
-
Kyllä kai tuo sen 6kk pysyy pinnassa.
-
Kokeilematta arvasin, että tuo ei kestä pitkään ;D
Kyllähän sillä hienon limasen kiillon saa hetkeksi.
just se hetkellinen kiilto on hyvä, mutta hyvä jos kuukauden kestää.
-
Fusso ainakin omassa autossa kestänyt 8kk ihan hienosti pestykin kuitenkin muutamaan kertaan joka viikko. Monet laittavat sitä vahaa aivan liikaa jolloin pinta sitten on mitä on. Kestoon en ota kantaa muutakuin sen että liekkö pohjat tehty oikein kerta ei ole kestänyt tai kenties läträtty liuottimella?
-
Kintaalla on liuottimella pestytkin kestäny sen 6kk vähintään. Fusso topicin viimeisellä sivulla videokin moisesta ja toimii suht hyvin vielä.
Jos kuukauden keston saa, niin jotain menny pahasti pieleen.
-
Kintaalla on liuottimella pestytkin kestäny sen 6kk vähintään. Fusso topicin viimeisellä sivulla videokin moisesta ja toimii suht hyvin vielä.
Jos kuukauden keston saa, niin jotain menny pahasti pieleen.
Kaveri kanssa haukkui colliniten, ettei kestä kun pariviikkoa... Se on jännä, miten vahauksessakin voi jotkut sössiä niin täysin, että ei kestä. Ei oikein ymmärrys riitä, että mitä tuossa voi tehdä niin väärin. Levitä, anna olla hetken, pyyhi pois. :idiot2:
-
^Jos ei esivalmisteluun jaksa panostaa, niin ei varmasti pysy vaha hirveän kauaa kiinni. Tietty pesuaineen vahvuuskin vaikuttaa kestoon.
-
Kaveri kanssa haukkui colliniten, ettei kestä kun pariviikkoa... Se on jännä, miten vahauksessakin voi jotkut sössiä niin täysin, että ei kestä. Ei oikein ymmärrys riitä, että mitä tuossa voi tehdä niin väärin. Levitä, anna olla hetken, pyyhi pois. :idiot2:
Pohjissa se vika useimmiten on ja toisena sitten tulee olosuhteet. Se liuottimella pesty pinta kun ei vielä ole oikeasti niin puhdas, että siinä vaha pysyisi kunnolla. Näiden kanssa vaan ikävä kyllä joutuu vähän jaksaa tehdä töitä että saa hyvän ja kestävän suojan.
-
Kyllä mää luulen että osaan pohjat tehdä..
-
Juu, eipä mikään likaisen pinnan päällä pysy. Muttta on itsellä kestänyt joissan romuissakin vaha hyvin, vaikka vähän pohjatöissä oikonut.
Harvemmin tosin nykyään tulee vahaa levitettyä pinnalle jota en ole ensin myllyttänyt. S*
-
Oliko se fusso ostettu kotimaasta ?
Tuosta on piraatteja olemassa, mutta kotimaiset on hyviä. Jokuhan tuossa on täytynyt mennä metsään, jos kerran noin vähän on kestänyt. Saiko se kuivaa kunnolla riittävän kuivassa tilassa ?
-
Ostin autodudelta, vahasin automaalaamossa jossa ilmanvaihto hyvä. Annoin kuivua ohjeajan.
-
No sitten kyllä kuulostaa oudolta. Ite en oo tuota käyttänyt, mutta olen nähnyt omin silminkin veden käytöstä autossa jossa tuo on ollut pinnassa useamman kuukauden ja tosiaan kintaan fusso topicissa noita +6kk pinnassa olleita on useita.
Eihän sun Volvon pinta ole uudelleen maalattu ?
Joissakin tapauksissa jos lakkapinta on ollut oikein pehmeä, on ollut vaikeuksia saada mitään ainetta kestämään kunnolla pinnassa.
-
No sitten kyllä kuulostaa oudolta. Ite en oo tuota käyttänyt, mutta olen nähnyt omin silminkin veden käytöstä autossa jossa tuo on ollut pinnassa useamman kuukauden ja tosiaan kintaan fusso topicissa noita +6kk pinnassa olleita on useita.
Eihän sun Volvon pinta ole uudelleen maalattu ?
Joissakin tapauksissa jos lakkapinta on ollut oikein pehmeä, on ollut vaikeuksia saada mitään ainetta kestämään kunnolla pinnassa.
maalattiin multa konepelti sillon kun vahasin, mutta sitä ei tietenkää sillon vahattu. Lakkapinta vesihiottiin ja kiillotettiin oikein hyväksi ennen vahausta. Kiillotuksen jälkeen vielä pesu ja ipa-pyyhintä.
-
Niin justiin. Eli kaikki pitäisi olla kunnossa sen puolesta. Muistelinkin kyllä, että nuo jutut pitäisi olla kunnossa sun kohdalla.
Mystinen juttu ja ei kyllä äkkiseltään tule sitten mieleen mistä moinen johtuu.
-
Niin justiin. Eli kaikki pitäisi olla kunnossa sen puolesta. Muistelinkin kyllä, että nuo jutut pitäisi olla kunnossa sun kohdalla.
Mystinen juttu ja ei kyllä äkkiseltään tule sitten mieleen mistä moinen johtuu.
Joo, vähän mystistä. Ootin että ois kestäny pidempään kun sitä kuitenki hehkutetaan.
-
Mä voin kans raportoida Fusson kestosta jos muistan :D
Pariviikkoo sitten tosiaan vahasin ja ei säväyttänyt lopputuloksellaan ihan niinkuin netistä lukien olin odottanut :( eniten v*tutti se rasvaisuus kiillottaessa.
Tein oli tyyliin: Liukkari->huuhtelu->kinnas+AS40->huuhtelu->pien poisto->huuhtelu->kuivaus->puhdistava vaha->Fusso
-
Tuo puhdistava vaha ei tee hyvää fusson kestolle. Tuohan on oikeasti sealant ja ne pitäisi mieluummin laittaa aina puhtaalle pinnalle.
Tuo rasvaisuus on kyllä joissakin aineissa vähän tympeä feature, mutta se lähtee yleensä ekassa pesussa pois.
-
Tuo puhdistava vaha ei tee hyvää fusson kestolle. Tuohan on oikeasti sealant ja ne pitäisi mieluummin laittaa aina puhtaalle pinnalle.
Tuo rasvaisuus on kyllä joissakin aineissa vähän tympeä feature, mutta se lähtee yleensä ekassa pesussa pois.
Jo olikin tavallaan tietoinen riski tuo.Ei ois ees välttis tarvinnu kun on vielä tuo 6 vuotta vanha maali aikalailla hyvässä kunnossa.
Hyvin tuo kyllä vettä hylkii siitä ei pääse mihinkään.
Niin ja onhan kaikki työkaverit ja muut asiasta ymmärtämättömät kuitenkin että "Vau!" kun näkee puhtaana :D
-
:)