Proturbo  Autodiagnoosi

RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?

  • 9 Vastauksia
  • 11271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V O L V O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Olen ollut hilkulla ostaa 2.4 T:n automaatti vaihdelaatikkoon V70 mk2, näitä rvs-tuotteita. Samalla voisi laittaa moottoriin. Olen lueskellut firman sivut ja käyttäjien kommentteja mutta vielä painelen jarrua ja haen uskonvahvistusta että tuo on toimivaa ja itsensä ajan kanssa maksavaa tavaraa.  Suomalainen kun ei usko ennenkuin itse näkee ja yhdentekevää litkua ei viitsisi kovilla hinnoilla ostaa vaikkei siitä mitään muuta haittaa olisi kuin varallisuuden väheneminen.

Eli RVS:n aineet kyseessä.

http://www.rvs.fi

Kertoisitteko kokemuksia, vaikka tieteellisiä näyttöjä on vaikea itse todentaa, voisi käytännön "neutraalit" ja puolueettomat jutut ja kommentit olla mielenkiintoisia. Nyt mulla vie tuo kyseine ajoneuvo sekalaisessa ajossa noin 12,2 litraa sadalla 98 oktaanista ja se tuntuu hieman suurelta. Pääsin saman ikäisellä T6 eli tuplaturbo automaatilla pienempiin lukemiin. Kilsoja noissa suunnilleen saman verran eli 275 tkm.
Millä voisi koittaa kulutusta pienentää jos ei ole varsinaista vikaa vaan tuo kulutuslukema on ominaisuus?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #2 : 13.01.2016, 07:39:28 »
RVS laittamalla et tule kulutuksessa mitään mullistavaa todellakaan huomaamaan. Enemmän vaikuttaa, kun uudet öljyt vaihdat.
Moottorin puhdistaminen vastaavilla tuotteilla kuten Forte, niin pääset huomattavasti parempiin tuloksiin.
Esim STP, Liqui Moly löytyy edullisia moottorinpuhdistusaineita.
Vaihteistoon en heittäisi kyllä mitään käärmeöljyä, muuta kuin uudet laatikkoöljyt huutelemalla :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #3 : 13.01.2016, 13:04:54 »
Itse muutamaan romuun kokeillut (töistä sain -50%)... No golffin aski lopetti pienen jollotuksen, ja hieman vähemmän ehkä meni bensaa.
Kaverille myin golffin ja avasi koneen, oli tosi nätissä kunnossa. Ei yhtään karstaa ja pinnat puhtaat! Kuitenkin 380tkm ajettu. (tiedä sitten, olihan se aina huollettu n.10tkm öljynvaihtovälillä)

En tiedä onko täysi hintaisena kamana järkevä ostaa... Ei siinä niin hyötyä ainakaan polttoainekulutuksen kanssa ollut. Ehkä enemmänkin suojaa ja putsaa paikkoja.

Tosin duunissa työkaverilla oli e36 M3 mikä söi aivan helvetisti öljyä, savutti kun paino kaasua. Aina RVS lisäyksellä pääsi 3kk ajan ilman järkyttävää kulutusta ja sauhuja. Muttei kulutus kuitenkaan loppunut. :2funny:

Ainakin teollisessa käytössä vähentää rankoissa paikoissa kitkaa. Periaatteessa virivehkeissäkin vois jotain auttaa... Itte niin kriittinen kyllä näissä ihmeaineissa, mutta tällä nyt jotain pieniä vaikutuksia nähty.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa V O L V O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #4 : 14.01.2016, 01:20:13 »
Sen verran tuosta autosta täydennystä mistä alotuksessa kirjoitin, että siihen on juuri tehty huollot , suodattimet ja öljyt , ja vaihdettu öljyt huuhtelemalla myös laatikkoon. Vaihdettiin myös huohotusjärjestelmä, koska edellinen oli karstoittunut ja meni tukkoon pullauttaen Stefan ulos ja öljyt - taisi olla nokka-akselista - vai oliko kampiakselista. Sitä nyt tähän muista. ...
Eli jakopää kokonaisuudessaan meni uusiksi.
No nyt on sitten parannettu malli huohottimesta joka ei pitäisi tukeutua.  Siis oikein orkkisosana uusi.

Eli noista lähtökohdista pitäis olla kulutuksen kurissa.

Noista parista linkistä löytyi juttua rvs-tuotteista. Siellä puhuttiin mm. pesevästä lisäaineesta. rvs näyttää kertovan että kyseessähän ei ole likainen vaan nanoteknologian perustuva aine joka korjaa jo syntyneitä vaurioita ja estää mahdollista tuleviä.  Eikä puhuta mielestäni pesevistä ominaisuuksista niinkään vaan että öljyn homman on vain kuljettaa rvs:n aine kohtiin joissa  on korjauksen tarve. Myös se että korjaava ominaisuus kohdentuu sinne missä syntyy ylimääräistä lämpöä joka aiheutuu kuluneisuudesta ja kitkasta jne...jne.

Ja jotkut suosittelee ettei kannata panna vaihdelaatikkoon mitään"mömmöä" vaan ainoastaan kunnon öljyä joka juuri sinne ontarkoitettu.

Mutta mitäs sanotte noihin saksalaisten tekemiin tutkimuksiin? Yleensä saksalaisten tutkimukset on ainakin mun mielestä uskottavampia kuin monet muut, joista voi paistaa läpi puolueettomuus.

« Viimeksi muokattu: 14.01.2016, 01:38:45 kirjoittanut V O L V O »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #5 : 14.01.2016, 02:27:46 »
Alkuperäinen Krimin tuote on nimeltään Xado(eli Hado), on hiukan edullisempaa. Netistä löytyy enemmän tietoa mm mitä ja miksi etc.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2016, 02:29:34 kirjoittanut Orlov »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #6 : 14.01.2016, 03:58:45 »
Jännä jos pelkällä lisäaineella saavutetaan 5% pudotus co2 päästöissä niin miksei auton valmistajat laita joka autoon uutena sitä jo?
Saisi myytyä -5% pienemmillä päästöillä ja kauppa kävisi.  ;)

http://www.xado.co.uk/images/approvals/approvals%20large/TUV_Report.pdf

Mutta nuokin rahat kannattaa säästää, ei se RVS niin hieno tuote ole, että mitään rikkinäistä korjaisi.
Jos kulumista haluaa ehkästä niin ehkä nykyöljyillä turha tuote. Harvemmin kuluneisuuden takia koneet nykyään pettää. Toista se taisi olla 70-80 luvulla?

Ja nuo mun omat kokemukset ois voinut toimia pelkillä öljynvaihdoilla (golfin askin ulina). Rikki tuo bemari oli, eikä sitä mikään maapallon kemiallinen aine enään pelastanut.

Mistä se RVS aine tietää oikeasti, että pitää mennä just siihen "nelosen imunokan päähän mikä kulunut 0.1mm" eikä kaikkiin nokkiin. Tai öljypumppuun... Tai siihen yhteen kuluneeseen nostajaan? Tai mihin tahansa? Tuntuu aivan mahdottomalta...

Ainehan ei tartu esim. synkkarenkaisiin vaihdelaatikossa. Jotenka niihin on turha kokeilla.

Työkaveri ajo mökille ja puolessa välissä matkaa kaato RVS koneeseen. Voi sitä p*skanjauhantaa että puolella teholla jo suti renkaat ja HETI tuli ainakin 20hp lisää! Johan se valmistajakin sanoo että menee tuhansia ennenkuin eron huomaa.
Mä sain askin hiljaseks, muut työkaverit ei huomannut mitään eroa autoissaan.

Meillä kävi tuo RVS esittelijä myymässä -50% tuotteet. Kovasti pomo niitä laitto poikansa kisacrossi pyöriin, tiiä sitten mikä niissä kahdessa mihin laitto kun niistä tuli dynossa 4hp vähemmän... Kolmas kone samoilla osilla anto 4hp enemmän kuin nämä kaksi rvs konetta. Liekkö vain sattumaa.

Kuluttajaa on niin helppo huijata, kun ei pysty kahta samanlaista vertailukohdetta toteuttamaan. Tai sitten se toimii oikeasti ja Mobil ei ole vielä kaavaa saanut ostettua? :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JJR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #7 : 14.01.2016, 06:07:04 »
Xadoa olen kokeillut transportterin vollottavaan vaihdelaatikkoon, 9ml puteli öljyjen sekaan ja ääni hävisi miltein kokonaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Nyt laitoin vielä toisen perään,mutta ei ole ajoa tullut.
Siitä innostuneena laitoin sitten v70 d3 moottoriin aine sarjan,käsittely vielä kesken. Ei ollut mitään erityistä syytä,mutta ajattelin jos auttaa ennalta ehkäisemään kulumista. Pa kulutusta seurailen, muuttuuko normi työmatka ajossa suuntaan tai toiseen. Mutta tosiaan vasta käsittely menossa.
v70 d3 -12
ex v70 awd -97

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #8 : 14.01.2016, 06:26:00 »
Itse laitoin juurikin tuota Xadon tuotetta ex V70:seen ja nykyiseen XC60:seen. Tuossa enemmän ajetussa moottorin ääni muuttui selvästi pehmeämmäksi, kun lisäsin ainetta. Desibelimittarilla näytti muistaakseni 1desibeliä hiljaisempaa. Uudemmassa en todennut mitään vaikutusta ainakaan meluun.
Vaihteistoon en välttämättä näitä käärmeöljyjä laittaisi. Ainakaan Volvon, mikä tuntuu muutenkin olevan tarkka öljystä 8)
Tässä kun Xadosta puhuttiin, niin käsittääkseni Xado on se alkuperäinen tuote mikä oli aikaisemmin kuin RVS..
Mulla olisi muistaakseni tuollainen moottoriin tarkoitettu pullo ylimääräisenä jollekkin edullisesti testattavaksi :pomo:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=68664.msg1060977209#msg1060977209
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: RVS:N TUOTTEISTA KOKEMUKSIA JA POLTTOAINEEN KULUTUS?
« Vastaus #9 : 26.01.2016, 03:06:03 »
Sanoisin että älä lisää mitään "uusia mömmöjä" tuohon koneesen. Harmeja voi tulla, etenkin kovilla pakkasilla, ja niistä tulee taas uusia kustannuksia. Normaalit huollot ajallaan niin ei tuo moottori mitään muuta kaipaa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy