Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 perä muljuaa ja paukkuu. | videota !

  • 70 Vastauksia
  • 24447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #15 : 14.11.2013, 19:28:01 »
Hmjaa... ei oo kyllä tullu mieleekään että iskareista kuuluis :idiot2:

Käsijarrukengät olen vaihtanu kertaalleen ja on kelvannut kaksi peräkkäistä kertaa leimalle, ainakin se toimii mutta tiedä sitten.

Kävi itselläkin mielessä jos jonkun vanhan kameranokialaisen teippaisi alustaan kiinni ja kävisi ajelemassa. Täytynee huomenna. :D



Yllättävän paljon tuollakin on noita kumeja.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

s73

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #16 : 14.11.2013, 19:38:36 »
Tarkista trailing armin etummaisen puslan pultit, jollain oli katkennut!

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #17 : 14.11.2013, 19:50:49 »
Kävin katsomassa, oli kunnossa molemmat.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

s73

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #18 : 14.11.2013, 19:57:00 »
Mieluiten kokeilemalla etsit katkennutta pulttia, tarttuvat hyvin pusliin kiinni ei muuten välttämättä huomaa.  ???

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #19 : 14.11.2013, 20:08:57 »
Niinjoo. Huoh.

Ja lisää paikkoja leviää. Vaihdoin tänään öljyt ja useammassa öljynvaihdossa oudolle tuntuneet propun kierteet öljypohjasta sanoivat nyt sitte viimisen sanan ja pyörähtivät ympäri. Täytynee käydä jossain alan liikkeessä jos joku tekisi uudet kiereet...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #20 : 14.11.2013, 22:49:57 »
Hmjaa... ei oo kyllä tullu mieleekään että iskareista kuuluis :idiot2:

Käsijarrukengät olen vaihtanu kertaalleen ja on kelvannut kaksi peräkkäistä kertaa leimalle, ainakin se toimii mutta tiedä sitten.

Kävi itselläkin mielessä jos jonkun vanhan kameranokialaisen teippaisi alustaan kiinni ja kävisi ajelemassa. Täytynee huomenna. :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Yllättävän paljon tuollakin on noita kumeja.

Moro

Ja eikös noissa puslissa ollut sellaista ettei niitä saanut uretaanisina kaikkia?
Olen löytänyt vain rower torque rodiin ja Trailing armiin järkeviä puslia.
Itse en edes harkitse vaihtaa vakio puslia. Helvetin vetelää on täälläkin pusla remontti odottaa.
Olen jopa miettinyt voisiko tulitangot muokata nylonille?
En tiedä ideoita on muttei vielä toteutuksia....

Tuolta tilattu eteen puslat srj ja homma toimi ok:

http://www.retroturbo.com/?product=700900-arb-set
http://www.retroturbo.com/?product=rear-suspension-pu-set-700900 Taka-alatukivarren puslat
http://www.retroturbo.com/?product=rear-axle-control-arms-700-900 Tangot

Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #21 : 15.11.2013, 04:36:01 »
Onko jousien alapäät kunnolla ja puhtaat? Olikos tässä mallissa jouset millään kiinni alapäästään - pultilla, joka olisi löysällä? Onko ääni "jousimainen...poing"?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #22 : 15.11.2013, 05:42:48 »
Yläpäästä on jouset näissä kiinni , pinnapultilla.. poing.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #23 : 15.11.2013, 10:17:20 »
Voisipa tuosta oman autonkin peräpään murheista avautua tähän topiciin, kun sattuu niin läheltä liippaamaan :P

Itellä kuuluu tuommoista hentoa lopinaa perästä, pienikin epätasaisuus tiessä aiheuttaa tuon äänen. Ääni on vähän kuin rikkinäisessä iskarissa, mutta kesällä tuli vaihdettua ympäriinsä uudet bilsteinit, niin epäilyttää ei kai ne jo nyt voi alkaa ääntää :o

Pikkasen kokeilin tuossa pukilla väännellä noita eri puslia ihan vain isolla meisselillä, ei nyt ihan äkkiä väljiä tuntunut. Mutta nuo puolikuut mitkä on alatukivarren ja akseliputken välissä tuntuivat tosi tosi löysiltä, liekkö niiden pitäisi olla miten jämyt alunperin ??? Joten voisiko nuo aiheuttaa uusien jämäkempien iskarien kanssa lopinaa ???
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #24 : 15.11.2013, 13:34:51 »
Mullaki paukkuu ku antaa vähän kytkinnäpyy.Pauke ainaki omalla kohalla tulee pakoputkesta joka en tehty vähän miten sattuu ja välil ottaa pohjaa kiinni ja välil taka-akselii.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #25 : 15.11.2013, 13:54:02 »
Mulla on 740 pyöränlaakeri väljä, joka sitten pamahtaa, kun kytkimellä antaa vauhtia. Tiellä normaalisti ajaessa taas muljuaa sivusuunnassa hieman, jos on epätasaista tietä.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #26 : 15.11.2013, 17:07:23 »
Jaa, eipäs kerennyt tänään ottaan videota, huomenna uusi yritys.

Kävin liikkeessä näyttämässä öljypohjaa, siellä olikin helicoili jo valmiina mikä siis mennyt paskaksi...
Todettiin sitten että nykynen, liekö edes alkuperänen, öljyproppu on auttamatta liian lyhyt ja laitettiin puolet pidempi. Loppupäässä öljypohjan reikää oli vielä hyvää kierrettä niin pysyy nyt sitten sillä, ainakin ensi öljynvaihtoon asti.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #27 : 17.11.2013, 19:26:36 »
Viimein videota!
Tässä

Jos tuosta nyt hullua hurskaammaksi tulee.
Puhelin roikkuu panhardissa, vähän osviittaa siitä millaista liikettä perä tekee.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #28 : 20.11.2013, 09:11:13 »
Eipä video paljoa kertonut, muutakuin moottorimallin...

Trailing armin etupusla on ainakin sellanen kaveri, että vaikuttaa täysin ehjältä käsin heilutellessa, vasta katsastuksessa paineilmaheiluttimella löyty välys, halkihan se pusla oli.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #29 : 20.11.2013, 12:10:12 »
Deekuhan se siellä :)

Millanen homma toi etupusla on vaihtaa? Tippuuko se koko tanko siitä alas vaan kun pultin aukasee vai pitääkö jotain muuta... Ja saako sitä uutta puslaa mitenkään järkevästi takasin armiin kiinni kun se on toisesta päästään kiinni taka-akselissa? Ainakaan noi torque rodien puslat ei menny kun ruuvipenkissä perkeleesti puristamalla.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Autoracing  KL-varaosat