RallyBaron  Samppasport

440inj bensapumpun ohjauksesta

  • 26 Vastauksia
  • 4038 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
440inj bensapumpun ohjauksesta
« : 15.09.2019, 14:07:58 »
Jatkan vielä kyselyä, auto siis nelipisteruisku 1,7 katalys. 440 vm 89
Pumppu on uusi ja toimii mutta:
tuo kuvan oikeanpuoleinen rele toimii ja lähettää jännitteen vasemmanpuolen releelle ihan oikein, mutta se rele ei tee mitään
ja olen nyt selvillä, että releen vetopuolen maajohtimeen ei tule maata missään vaiheessa, vaikka starttaisikin,
rele vetää kun siihen syöttää maata ja pumppu pyörii heti ja pyörii vaikka loputtomasti ilman taukoa ja startatessa myös
jolloin ei moottori yritäkään käynnistyä.
Nyt kysymys:
Mikä ohjaa maata tuohon tokareleen vetopuolelle, sillä jokin sitä täytyy ohjata koska pumppu pysyy käynnissä
niin kauan kuin virtalukko on käynnissä asennossa, normaalistihan pumppu pyörähtää virran kytkeytyessä ja sitten käynnistyessä
pyörii lisää.
Onko ruiskulaitteistossa jokin tunnistin, en ole sitä löytänyt ??
BLEASE...Onko tietoa  (Laitan kuvia perään)

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #1 : 15.09.2019, 14:35:18 »







Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #2 : 15.09.2019, 14:37:09 »



Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #3 : 15.09.2019, 20:28:21 »
Tuossa taitaa olla LH 2.2 Jetronic ruiskuna ja siinä ei bensapumppu pyöri kuin vasta silloin kun startti pyörittää konetta. Pumppu ei käynnisty kun kääntää virrat. Sitä bensapumpun relettä ohjailee se LH ECU.

Tuo sama Jetronic on 440 ja 460 turbossa, ja sama juttu niissäkin.

Eikös tuo moottori ole B18F mallinen.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2019, 20:30:18 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #4 : 19.09.2019, 20:45:10 »
Kiitos tiedosta. Taitaa se B18 olla, en ole varma, olen ajatellut että on rellun kone kun siitä aina puhutaan, onko tuo B18 Volvon.
Täytyy sanoa, että voimaa on, mulla on 850 käytössä ja kaksi varaosina, tällä 440 ajettiin v.sta 99---2014 asti meillä.
Sanoit, että pumpun toimintaa ohjaa LH ECU, eli se ECU siinä hanttimiehenpuolella. On kokemusta noista ECU vioista kasipätkässä,
ja jos se sieltä vaivaa, niin pitää vissiin etsiä toinen ECU ja kokeilla.
PS. noissa kuvissa takaspoilerin juuressa ei ole ruostetta vaikka siltä näyttää, pihapuista tullutta.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 21:25:09 kirjoittanut belem »

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #5 : 19.09.2019, 20:54:36 »
Tuli mieleen, että noihin releenviereisiin sulakkeisiin ei tule missään vaiheessa lampulla mitattavaa jännitettä,
vai kulkeeko niissä vain maa, en ole sillai kokeillut.
Pumpun hurahduksen olen muistavinani aina virran kytkeytyessä, mutta voi olla eää sekoitan muiston noihin kasipätkiin.
Nyt se ei kuitenkaan tee yhtään mitään, ei missään vaiheessa, pumpulle ei tule jännitettää muuten kuin syöttämällä maata tuohon
vesempaan releen vetopuoleen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #6 : 19.09.2019, 21:05:05 »
Maadoittamallahan se ECU sitä relettä siellä ohjaa juurikin. Kyllä näissä on ihan kaikki moottorit Renaultin tekemiä, ei Volvon. Ei tuossa koneessa 140hv voi olla mitenkään, koska B18FT turbossakin vain 120hv/175nm. Tuo moottori on oikeastaan sama kone, ilman turboa. Myös B20F moottorisakin vain 110hv/160nm.

Siis pyöriikö se bensapumppua vai ei ?

Se ei edelleenkään pyöri LH-Jetronic ruiskulla kuin startasessa se pumppu, ei silloin kun laittaa virrat. 460 Turbossa on sama juttu.

B18F moottorissa on oikeasti vain 75 kW (101 hv)/5600 r/mi ja 142Nm/3900 r/min. Ei lähellekkään 140hv.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 21:07:55 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #7 : 19.09.2019, 21:36:52 »
Sori vaan, muistin väärin, nyt kädessä on ohjekirja, 1,7 suihku+katal. B18F(106) 70kw(92,2hv) taisin muistaa väännön Nm luvun140.
Pumppu on uusi. käytin varmuudeksi vielä pois, pyörii hyvin. Mutta vain kun syöttää virtaa siten, että maadoittaa sen releen vetopuolen, ja autotallissa tottakai pöydällä kun testasin syöttämällä suoraan virtaa.
Pumpulle autossa ei tule jännitettä missään vaiheessa, ei virran kytkeydyttyä eikä startatessa, voi pyörittää vaikka kuinka kauan, ei herää.
kokeilin myös lampulla pumpun pistokkeesta, ei mitään. Mittarijännite tulee normaalisti, sehän on sellainen aika heikko.
Voisko olla jokin konehuoneessa, miten se ilmamääräanturi tms.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #8 : 19.09.2019, 21:45:29 »
Suihkutus imuaukkoihin, Bendix 416 A 800+-50 r/min

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #9 : 19.09.2019, 22:40:56 »
No kierrostietoanturi saattaisi myös aiheuttaa vian ettei ECU saa kierrostietoa, jonka vuoksi pumppukaan ei käynnisty. Se kierrostietoanturi on kytkinkopan yläpuolella, virranjakajan alapuolella.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #10 : 20.09.2019, 11:37:21 »
Eikös tuo moottori ole B18F mallinen.
Kyllä B18EP se paras 1.7 kone
« Viimeksi muokattu: 25.09.2019, 09:55:15 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #11 : 20.09.2019, 18:47:00 »
Kyllä B18EF se paras 1.7 kone
Aika kummallista kun tuollaista ei moottorivalikoimassa edes ole ollut ???....Onko tuo joku omavalmiste.

Eikä tässä kukaan tietääkseni ole ottanut, edes kantaa moottorien paremmuudesta muutenkaan.

Edes täällä ei tuollaista mysteerimoottoria ole mainittu.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2019, 18:49:06 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #12 : 25.09.2019, 09:55:03 »
Aika kummallista kun tuollaista ei moottorivalikoimassa edes ole ollut ???....Onko tuo joku omavalmiste.

Eikä tässä kukaan tietääkseni ole ottanut, edes kantaa moottorien paremmuudesta muutenkaan.

Edes täällä ei tuollaista mysteerimoottoria ole mainittu.
Minun kirjotus virhe ihan EP piti kirjottaa mutta hyvä kun korjasit että ei tule jaettua väärää tietoa... mutta hei nyt korjattu O0
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #13 : 29.09.2019, 08:42:24 »
Hyvä, pyörimistietoa antavaa anturaa en muistanutkaan, tänään selviää se.
Muuten, tämä nimenomainen Volvo ja kone on kyllä tosipirteä, on osuva paketti, harmitti vaan silloin kun
oli jatkuvassa ajossa kun ei ohjaustehostinta ollu.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: 440inj bensapumpun ohjauksesta
« Vastaus #14 : 29.09.2019, 09:32:39 »
Tarkista kans sieltä kuskin puolelta vasemmasta ylänurkassa, kojelaudan sisästä löytyvä maadoituspiste. Tämä saattaa irrota ja silloin on sähköt sekasin eikä lähde käyntiin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron