Ateho  Elekma

Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'

  • 28 Vastauksia
  • 8660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #15 : 22.02.2017, 21:41:50 »
Auton alla tulleet 16" kesäpyörät tuli myytyä opp:lle ja kuin lennosta tuli korvaajaksi hankittua isommat pyörät.. Kesäpyörien virkaa tulee hoitamaan nyt tälläiset tälläkertaa:



Elikkäs BBS RK 18x7,5" ET42. On kevyet vanteet ja pitäisi olla laadukkaat (niinkun bbs tuotteet yleensä tuppaa olemaan). Pykälää leveämmät oli mielessä mutta eiköhän nuo kauppakassiin piisaa. Ainakin mahtuu kääntymään. Päällä niissä on aidot kiinalaiset Linglong greenmaxit koossa 225/40. Ei ehkä oma ykkösvalinta tuo linglong olisi mutta olkoon nyt siinä päällä ainakin tulevan kesän kun pintaakin on vielä 4mm+. Kyllä nuo ilmeisesti asiansa ajaa vaikka halvat ja kiinalaiset ovatkin. Vähän sellainen visio jo kävi mielessä että jos noilla kesän ajelisi tollasenaan ja ensi talvena vetäisi gunmetal pulverivärin päälle ja samalla vaihtaisi renkaat esim. Falkeneihin. Mutta katsotaan mitä tässä käy. Pyöristä kiitokset paskakuskille  8)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #16 : 22.02.2017, 21:48:28 »
On noi bbs:t kyllä laadukkaat.
Ei mennyt ainakaan mulla kieroon vaikka ajoin joskus motarillakin sellaseen möykkyyn, että en olut varma oliko eturipustuksista enään mitään jäljellä. Oli 850 volvossa mihin sopi kyllä, kun nenä päähän.
Kattelin garagetista kuvia miten sopis v70 mk2 ja ei kyllä näyttänyt kovin hyvältä omaan silmään..  :-\  Meni sitten 850 mukana eteenpäin.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #17 : 23.02.2017, 07:33:44 »
Veikkaan että omaan silmään sopii ihan hyvin tuohonkin mutta sen näkee sitten. Uskoisin että voisi tummana sopia tuohon tummaan isoon autoon vieläkin paremmin (graffitiharmaa,gunmetal tai musta)..

Pitäis vanteet vielä hinkata viimesenpäälle puhtaaksi ja töräyttää vaha pintaan.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #18 : 23.02.2017, 07:47:44 »
Siistit valssit. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #19 : 09.03.2017, 10:57:27 »
Lediprojekti jatkuu. Kilvenvaloihin ja peileihin tuli laiteltua t10 kantaiset ledit. Värisävy on oikeinkin hyvä eli puhdas ja raikas eli ei mikään liila. Kilvenvaloihin valoteho on lähes optimal eli valaisee kilven mutta ei mitkään järkky spotit että valaisee maata 5metrin päähän. Peilivaloissa tosiaan samat polttimot ja niissä kaipaisi ehkä aavistuksen lisää valotehoa mutta saa piisata noin nyt ainakin toistaiseksi. Ne nyt on muutenkin enempi fiilistelyvalot.



Sisustaan tuli myös laiteltua ledit kattoon etu ja takaosaan ja jalkatiloihin. Konttiin en vielä laittanut. Jalkatiloihin tuli 36mm putket missä 6lediä. Valoteho ja sävy on kyllä miellyttävä ja huikea ero vanhoihin hehkuputkiin. Tuossa vertailukuva:



Kattoon tuli eteen ja taakse 39mm putket missä 3 vähän isompaa lediä. Nämä ei ole ehkä niin stydit kuin mitä tuli jalkotiloihin mutta antaa miellyttävän valon kyllä. Hytissä näkee nyt  paljon paremmin ja on freshimpi tunnelma. Tuntu että sisätilat nuortui 10vuotta  8) Tuossa vielä kuva (joka on tosin valosassa hallissa otettu joten ei erotu sisävalot niin hyvin kun hämärässä):



Joten nyt on ledit peruutusvaloissa, sumareissa, peilivaloissa, kilvenvaloissa ja sisävaloissa. Konttiin pitänee vielä putket laittaa jossainvälissä. Etuparkkeihin olen harkinnut mutta en tiedä vielä laitanko. Mutta muuten alkaa olla niissä kohteissa mihin olen kaavaillutkin.

Vanteet sai myös hieman rakkautta osakseen. Eli tuli tehtyä huolelliset pesut pyörille. Ensin vaahdottimella wurth tehopesu pintaan ja huuhtelu. Sen jälkeen vannepesu-pineline mixtuura suihkupullosta ja harjaus perään +huuhtelut. Lopuksi vielä pienpoistoaineella hinkkaus ja huuhtelut. Joten aika puhdasta tuli. Pesun yhteydessä myös selvisi että muutamat tummat läikät puolien juurressa ei ollutkaan pinttynyttä likaa vaan lakkavaurio. Tuo nyt ei suuresti haittaa koska kyseessä käyttöauto ja kaikenlisäksi vanteet menee tod näk maalattavaksi vielä kesän jälkeen. Pintaan voisi heittää vielä Bh finiswaxit nyt kun kerta ovat kunnolla puhtaat ja irrallaan. Helpottaisi sitten pesuja jatkossa.

Vielä en kumminkaan viitsinyt pyöriä alle laittaa kun säätiedot lupailivat lunta, räntää ja pakkasta. Mutta pitää seurailla säitä että josko vaikka pääsisi nyt tulevana vklp vanteet laittamaan alle?



Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #20 : 12.03.2017, 11:14:43 »
Kamalan likaiseksi oli auto taas kerinnyt vaikka alkuviikosta vedin sille kevyen pesun. Eli foamlancesta wurth tehopesu laimennettuna + Chemical guys maxisuds -mixtuura. En tosin kinnastellut sillon. Tarvis kyllä heittää vahat pintaan niin pysyisi puhtaampana tuo ja olisi kivempi pestä. Ei ole kesällä laitetusta BH autobalmista mitään jäljellä.

Eilen nyt sitten tein autolle kinnastelut. Eli sama esipesumixtuura kun alkuviikosta (tehopesu+cg maxisuds) ja kinnastelu Chemical guys citrus wash&glossilla. Nyppäsin sitten talvipyörät pois ja pesin ne kunnolla irrallaan. Puhtaaksihan ne tuli mutta niissä on maalipinta kyllä melko huono ja hapettumia on. On varmaan edellisten omistajien toimesta jätetty talven suolat muhimaan kesäksi vanteisiin..

Vetäsin sitten noihin BBS:iin pintaan BiltHamber finiswax -vahan ja sen jälkeen pyörät alle autoon. Sopii kyllä omaan silmään tuo vannemalli ja halkaisija tosihyvin tuohon autoon! Ehkä sen 0,5-1tuumaa sais olla leveämmät noi pyörät tai vaihtoehtosesti 10-15mm spacerit alla mutta menee tosihyvin noinkin käyttiksessä. Toki tarvis saada tuonne jonkunmoiset sporttijouset tai alustasarjan alle että saisi vähän alaspäin. Jousia olen jo vähän kattelutkin valmiiksi Autoracingilta (St suspension/KW). Aavistuksen kuvan jälkeen ehkä alusta/jouset asettui alaspäin. Kuva on otettu käytännössä heti sen perään kun auto laskettu tunkilta alas ja peruutettu hallista pois. Muutenkin omaan silmään livenä vielä siistimpi.

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #21 : 12.03.2017, 13:00:20 »
Hyvin sopivat kyllä. Ei välttämättä sopeisi noin kivasti ellei olisi sininen. Ihmeen paljon auton väri vaikuttaa vanteisiin. :)

Mulla jää yli omasta -30mm Eibach Pro-kit madallus jouset. :) omassa on vakio iskareilla ja ajettavuus on hyvä. Jos takapään kuormaa runsaasti niin tulee tuo monen mainitsema roikku efekti. Itse ei juurikaan ole haitannut. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #22 : 13.09.2017, 18:13:27 »
Termosta pyttyyn! Liekkö syytä jo päivitellä puolivuotis katsaus?

Autohan löytyy edelleen ja toimittaa loistavasti käyttöauton virkaa. Auto on ollut nyt meikäläisen omistuksessa reilu vuoden ja mittariin on tullut n.20tkm lisää tänäaikana..

Mitään suuria ei ole tämän kanssa tapahtunut mutta kirjoitellaan nyt jotakin kuulumisia vaikka omaksi iloksi. Kesäkuussa tuli käytyä taas Gatebil mantorp tapahtumassa ja tälläkertaa kyydit tarjosi pullaposki. Ennen reissua heitin Bilthamberin finiswax vahat pintaan ja tein kunnon sisäputsitkin samalla autoon ekaa kertaa. Maski tuli myös maalattua mustaksi ja mielestäni se sopii ihan kivasti tummaan autoon missä ei mitään kromiosia ole muutenkaan. Auto pelasi tuon reissun hienosti ja 'täyslasti' päällä tuli viitisen sataa kilometriä ajoa.



Jotenkin vähän huonosti tuntui toi finiswax futaavan tässä tai sitten tuli jotain vähän tyrittyä sen kanssa sillä tuntuu että vedenhylkivyys ja kiilto on huonontunut radikaalisti jo 2-3kk jälkeen (etenkin vaakapinnoilla).

Kulutusnäyttö tuli nollattua ennen tuota ruotsinreissua ja siitä asti on nollaamatta painettu meneemän. Kulutus mielestäni varsin kohtuullinen; 8,7L viimeisen 3kk ajalta. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan 53kmh. Onhan tuossa jonkunverran 'siivoa' maantieajoa mutta myös kovempaa motari vingutusta, keskustassa ajoa, lyhyttä matkaa, kehä1 ruuhkassa seisomista ja veneen vetoa/nostoa/laskua. Joten tuntuu todella vähältä siihen nähden mitä yleisesti näistä puhutaan kulutuksen osalta. Jonkunkerran tuota todellista kulutusta laskeskelin tankkauksessa ja se ei heittänyt tuosta ajotietokoneen lukemasta kun 2-3dl tms. Eli ihan kohtuullisesti nämä vie kun on vaan ehjä auto. Liekkö sitten jotain vaikutusta ollut sillä että ennen ruotsinreissua heitin askiin RVS T6A automaattiaskin 'keraamikäsittelyn'. Myös myöhemmin kesällä tein moottoriin "1,5" käsittelyä. Eli tuo RVS G4 setti kahteen kertaan samoihin öljyihin. Mene ja tiedä?

Tuossa jokunen viikko sitten tein myös 'laajan öljyhuollon' eli öljyt Castrol edge (tällä kertaa 5w30), öljynsuodatin, raitisilmasuodatin ja bensansuodatin. Öljyillä on nyt tullut tämän auton kanssa ajettua se 9-10tkm /vaihto. Samalla myös vaihtelin varmuudenvuoksi koiranluut eteen, niitä kun näistä kuulemma paljon menee ja etupäästä pientä kolinaa kuuluukin töyssyissä. Meyle HD mallit sinne vaihtui mutta ei liiommin vaikutusta mihinkään koska vanhat tuntui olevan vielä ihan tikissä. No eipä nuo paljoa maksanut ja onpahan nyt uudet ja kiiltävät osat valmiiksi laitettu. Pieni etupään kolina siis lienee iskarin yläpäistä johtuvaa? Myös vinkunaa/kitinää kuuluu etupäästä etenkin vasemmalle kääntyessä hiljaisessa vauhdissa eli lieneeköhän pyöränlaakeri kypsymässä?

Takapäässä myös esiintyy hieman ravistusta/pompotusta kovemmissa vauhdeissa (100-120kmh->). Eli joko vanteessa heittoa, paino irronnut tai kiinalaisen renkaan runko pettänyt? No se selvinee tuotapikaa koska tilailin uudet renkaat taakse koska nykyiset alkaa olla sakoilla. Oletin pärjääväni noilla nykyisillä renkailla talvirengas kauteen asti niin olisi sitten rauhassa voinut talvella purkaa noilta bebseiltä renkaat pois ja tarkistaa vanteiden kunto ja mahdollisesti maalata samalla. Ja sitten vasta laitellut uudet renkaat päälle. Mutta ei nyt auta muuta kun takarenkaat vaihdella ja katsoa sitten mitä vanteille tekee talvella. Renkaiksi tulee Falkenin Azenis FK510 225/40-18. Siinähän se vanteiden suoruus/tasapaino tulee samalla katottua rengaskoneessa. Täytyy etuvanteillekkin samanlaiset sitten ennen ensikesää pyöräyttää jahka saa vanteet kunnostettua talvella.

Mutta sellasta tälläerää.

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #23 : 13.09.2017, 20:36:32 »
Mulla toi AWD pullaposki kolisee etupäästä vaikka sinne on vaihdettu kaikki. Tämä kaikki pitää tietääkseni sisällään iskarit, yläpäät ja alatukivarret. Muista toimenpiteistä en tiedä. Itse kääntäisin seuraavaksi katseen apurunkoon, jostainhan se ääni tulee. ???

Mulla auto pitää välillä epämääräisissä tilanteissa vikinää (ilman apukuskiakin) ja se tulee lämmityslaitteen moottorista.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #24 : 14.09.2017, 11:52:04 »
Mulla toi AWD pullaposki kolisee etupäästä vaikka sinne on vaihdettu kaikki. Tämä kaikki pitää tietääkseni sisällään iskarit, yläpäät ja alatukivarret. Muista toimenpiteistä en tiedä. Itse kääntäisin seuraavaksi katseen apurunkoon, jostainhan se ääni tulee. ???

Mulla auto pitää välillä epämääräisissä tilanteissa vikinää (ilman apukuskiakin) ja se tulee lämmityslaitteen moottorista.
Ootko katellu sisempien raidetankojen kuntoa? Sielä ois yks syyllinen. Itelläni menee ensviikolla sen takia remonttiin kummaltakin puolelta jossa vaihdetaan sisemmät ja ulommat raidetangonpäät.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #25 : 14.09.2017, 12:01:16 »
Ootko katellu sisempien raidetankojen kuntoa? Sielä ois yks syyllinen. Itelläni menee ensviikolla sen takia remonttiin kummaltakin puolelta jossa vaihdetaan sisemmät ja ulommat raidetangonpäät.

Unohtu edellisestä mainita, että käsittääkseni molemmat sisä- ja ulkopäät on vaihdettu.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #26 : 14.09.2017, 12:22:04 »
Unohtu edellisestä mainita, että käsittääkseni molemmat sisä- ja ulkopäät on vaihdettu.
Mites moottorin ja laatikon tuennat? Onko niitä vaihdeltu?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #27 : 02.10.2017, 15:51:21 »
Viimeviikolla tuli vaihdeltua taakse nuo uudet renkaat. Olikin jo sisäreunat osittain kankailla joten kyllä olikin jo aika vaihtaa. Nuo takana olevat pyörät on edellisellä omistajalla ollut eturenkaina ja auraukset fituillaan joten siksi kulunutkin epätasaisesti. Ulkoreunoilla oli pintaa jotain 3mm tms.

Vanteissa ei ollut mitenkään hälyyttävästi heittoa. Ihan pientä heittoa mitä nyt käytetyissä vanteissa herkästi onkin (ja uusissa kiinalaisissa). Joten ihan kohtuullisella painotuksella meni. Uudet renkaat tuntuu kyllä hyvälle ja takapää rauhottui kummasti ja hiljenikin samalla aikalailla. Falkeneille ilmoitettu melu 69db kun noille kimlinlongeille 72db. Aavistus tuntuu vielä kevyttä tärinää jossain nopeuksissa mutta se voi johtua noista eturenkaista tai iskareistakin?

Täytyy nyt katsoa mitä noille vanteille tulee tehtyä kerta niissä nyt ei isoa heittoa ollut. Että käyttääkö kumminkin kunnostuksessa/oikasussa vai vetääkö vaan uutta maalia. Vai antaako olla vain noin ja ensikesälle vain uudet eturenkaat..  :D
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Dailydrive V70 T5 -02 'pullaposki'
« Vastaus #28 : 02.11.2017, 12:17:36 »
Jaahas. Kaikenlaista ajatusta ja tapahtumaa on kerenny tässä kuukauden sisään olla autojen suhteen..

Todella paljon tullut ajoa viimeisen kuukauden aikana (ainakin omalla mittapuulla) eli n. 3000km. Auto on toiminut hyvin, joskin kättä on saanut laittaa aika syvälle taskuun näillä viimeviikkojen ajomäärillä. Tuo reistaileva Ddm yksikkökin tuli käytettyä sercapilla korjauksessa. Ripeätä toimintaa ja boksi tuli kuntoon!

Talvirengaskausikin tässä alkoi puskea päälle niin tuli mieleen että joskos harkitsisi vaikka 17" talvipyöriä noiden nykyisten 16" renkaiden tilalle (jotka hapettuneilla orkkisvanteilla). Ei muuta kun nettivaraosaa auki ja katselemaan. Oletus/visio kummiskin ollut että ainakin ensivuoteen pitäisi tämän auton niin voisi jopa harkita päivittävänsä talvipyörät..

Noh, tuli kummiskin kuin salama kirkkaalta taivaalta ajatus päähän että mitäs jos päivittäisi koko auton samalla..? Ei muuta kuin varovaisesti nettiautoa auki ja pälyilemään tarjontaa. No siinähän sitten iski aivan järkyttävä autokuume, siis luokkaa että ei tule mieleen millon viimeksi olisi iskenyt näin rajusti. Ja vielä viimeaikojen karmeat ajomäärät tukisi ajatusta uudemmasta ja hieman taloudellisemmasta kamppeesta. Ja sainpa vielä uskoteltua itselle että nyt olisi hyvä myydä tämä kun siitä jotain rahaa vielä saisi. Siistikuntoinen ja kohtuu kilometreilläkin vielä toistaiseksi..

Mietiskelin sitten että josko marraskuun puolenvälin tienoilla vaikka laittelisi myyntiin. Aloin kumminkin keulimaan ja laitoin jo nyt tiistaina auton myyntiin. Ajattelin että menee kummiskin montq viikkoa ennenkun saa kaupaksi niin sama laittaa jo nyt..

No niinhän siinä kävi että jo samana iltana tuli soittoa että "kiinnostaisi auto, voiko tulla jo huomenna katsomaan".. Noh hieman yllättyneenä menin kummiskin myöntymään sillä eihän sitä kehtaa vastaankaan laittaa kerta auton myyntiin laitoin. Ja niinhän siinä kävi että eilen käteltiin ja auto ja raha vaihtoi omistajaa. Hieman äimistyneenä kyllä, sillä ei mennyt kuin n.23tuntia että auto myyty..

Eli case closed tämän pullaposken ja mun liiton suhteen.. Nyt sitten ihmetellään että mitäs seuraavaksi ja keräillään rahaa ja visioita.. Pieni varoitus volvokansalle että seuraava dailydrive saattaa olla hairahdus, eli eri merkkiä. Kummiskin eurooppalaisissa autoissa tarkotus pysyä ja ei toki Volvoja tulla unohtamaan. Eli harrastevolvo on ja pysyy, ja vaikka nyt tulisi muun merkkinen käyttis niin silti uskallan väittää että todennäköisesti myös käyttikseksi tulee taas Volvo jossainkohtaa (jos nyt ei tule tähänväliin)

Mutta sellaista. Jatketaan! Tän voi varmaan kohta sitten jo lukottaa/poistaa..? Uusi omistaja ei tietääkseni ole foorumilla.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Carcom Oy  Ateho