Carcom Oy  Ateho

Volvo 240, -89

  • 42 Vastauksia
  • 21714 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #30 : 13.12.2012, 23:24:24 »
volle  rupee olemaan parempi kuin uusi :D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #31 : 15.12.2012, 08:56:19 »
Pikkuhiljaa. Vielä kun ehtis tallilla puuttua tuohon tekniseen puoleen, jotta menee varmasti leimasta läpi tammikuun loppuun mennessä...ja vähän muistakin syistä.

Tehtävälistaa:
- etujarruletkut (katsuri vihjasi jo viime kerralla)
- etujarrulevyt ja palat (pintaa vielä mutta menny vissiin kieroiksi kun nylkyttää jarruttaessa)
- vasen sisempi raidetangonpää, lonksuntaa (tästäkin katsuri vihjasi viimeksi)
- jäähdytinnesteet
- apulaitehihnat
- öljyt
- jarrunesteet
- takajarrusatulat (toimivat ovat mutta melko ruosteiset että oottelen koska männäntiivisteet korkkaa)
- pari puslaa vielä (ei pakkorako vielä mutta...)

Tuota ajokorkeutta on ole vielä päättänyt. Mieli tekisi laskea sen verran, että pyörät täyttäis tasasesti kaaret, ettei auto näytä koko ajan siltä ku ois tunkattu ylös. Mut halpaa settiä ei taida olla, laikkaamaan en rupee ja noi motonetin vieterit ei oo hirveesti kehuja saanut...vasen etuiskarikin narskuu...jotain siis joutuu tuohon alustapuoleen jossain vaiheessa jotain tekemään...

Sitte toteumatta jäävät haaveet...lukkoperä ja lisää hevosia.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2012, 09:04:25 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #32 : 17.12.2012, 22:32:53 »
Pikkuhiljaa. Vielä kun ehtis tallilla puuttua tuohon tekniseen puoleen, jotta menee varmasti leimasta läpi tammikuun loppuun mennessä...ja vähän muistakin syistä.

Tehtävälistaa:
- etujarruletkut (katsuri vihjasi jo viime kerralla)
- etujarrulevyt ja palat (pintaa vielä mutta menny vissiin kieroiksi kun nylkyttää jarruttaessa)
- vasen sisempi raidetangonpää, lonksuntaa (tästäkin katsuri vihjasi viimeksi)
- jäähdytinnesteet
- apulaitehihnat
- öljyt
- jarrunesteet
- takajarrusatulat (toimivat ovat mutta melko ruosteiset että oottelen koska männäntiivisteet korkkaa)
- pari puslaa vielä (ei pakkorako vielä mutta...)

Tuota ajokorkeutta on ole vielä päättänyt. Mieli tekisi laskea sen verran, että pyörät täyttäis tasasesti kaaret, ettei auto näytä koko ajan siltä ku ois tunkattu ylös. Mut halpaa settiä ei taida olla, laikkaamaan en rupee ja noi motonetin vieterit ei oo hirveesti kehuja saanut...vasen etuiskarikin narskuu...jotain siis joutuu tuohon alustapuoleen jossain vaiheessa jotain tekemään...

Sitte toteumatta jäävät haaveet...lukkoperä ja lisää hevosia.
kaverilla on lankussa höpönetin -40mm jousitus, mistä se on vähän pätkinyt pois, ei oo moittinut ja on melko hyvän näkösetkin ;)  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27483.0
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #33 : 29.12.2012, 17:12:48 »
Nyt on osia ostettu iso läjä. Peukut ei oo ihan keskellä kämmentä, mutta vinkkejä/huomioitavaa -tietoa voisin ottaa vastaan seuraaviin tehtäviin, jos jollakulla tulee jotain nippelitietoa mieleen:

Vesipumpun vaihto ja jäähdytinnesteet? Järjestelmän huuhtelu? ja prkl... nyt vasta mietin että oisko varmuuden vuoksi pitänyt samalla vaihtaa termarikin ku nesteet ottaa ulos. Misäs kohtaa se tuossa kiesissä olikaan.... Moniasteinen orkkis on?

Raidetangon sisäpään vaihto?

Lisäksi lähtee vaihtoon kaikki apulaitehihnat, etujarrulevyt -palat -letkut ja takasatulat sekä jarrunesteet.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2012, 17:23:37 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #34 : 29.12.2012, 18:07:52 »
Termaria on kahta lajia 88 ja 92 asteista. Termari on imusarjan puolella ylävesiletkussa. Putken tiiviste tulee putken päähän, ei pumppuun. Paperitiiviste liimataan lohkon päähän.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #35 : 29.12.2012, 18:43:10 »
Termaria on kahta lajia 88 ja 92 asteista. Termari on imusarjan puolella ylävesiletkussa. Putken tiiviste tulee putken päähän, ei pumppuun. Paperitiiviste liimataan lohkon päähän.

Kumpaahan noista termareista kannattaisi laittaa? Eihän tuossa ole kyllä kuin 4 C eroa... Kokemuksia?

Termari sijaitsee siis siinä mutkassa (tai mutkan ja lohkon välissä), johon ylävesiletku kiinnitetään. Pari pulttia vissiin auki ja avot.

Putken tiiviste... eli se rööri, joka tulee koneen takaa pakosarjan alla pumpulle?

Paperitiiviste liimataan? Onkos siihen jotain oikeeta tököttiä olemassa? Siis liimataanko se pysymään siinä vain asennuksen ajaksi kun vertikaalisti sijaitsee... vai ihan oikeasti liimataan?

Olikos siinä vesipumpussa vielä joku kumirengas siihen yläpäähän kantta vasten? Pari rinkulaa mielestäni oli paketissa.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #36 : 29.12.2012, 19:16:10 »
1 siinä se on, otin sen letkun kokonaan irti kun tuntui asettuvan kotelo vähän huonosti,(ei ole pakko irrottaa sitä) 2 sitä pakosarjan alla olevaa putkea tarkoitin, muut tiivisteet pumppuun. Vanha tiiivste poistetaan lohkon päästä varovasti naarmuttamatta. Ainakin asentajat käyttää jotain liimaa siihen paperitiivisteen ja lohkon väliin; en tiedä onko pakko . Termari on ollut 92 asteinen kesällä ja talvella.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #37 : 04.01.2013, 23:13:21 »
Nyt on viimesetkin osat ostettu. Kävin vielä tänään hakemassa oikeankin puolen raidetankoroippeet. Vaihetaan ny kerralla kaikki ku tulee kulmat kuitenkin tarkastettua.

Remppa tuli nyt illalla alotettua. Harmi kun tuli unohdettua korjausopas 45 km päähän. Toivottavasti ei tuu ongelmia...

Takajarrusatulat vaihdettu. Yllättävän helposti irtosivat. Aamulla jatketaan...
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #38 : 05.01.2013, 00:20:41 »
silikoonia termarin tiivisteen väliin jos haluaa. ja vesipumppua vaihtaessa kannattaa kahtoa että tulee kunnolla se kumitiiviste kantta vasten ;)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #39 : 09.01.2013, 16:48:40 »
Nyt on rempat tehty. Vähän oli haasteita erään korjaamon touhujen kanssa.

Elämä kulkee ja kuviot muuttuu, harrastuksia tarpeeksi, niin jostain luovuttava. Sekä aikansa kaikkea.

Tänään Volvo löysikin itselleen uuden omistajan. Auto päätyi takaisin Turkuun ja uusi omistaja lupasi pitää silmäterästä oikein hyvää huolta.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #40 : 09.01.2013, 17:37:04 »
pääskö itku kun lähti auto pihalta :'(
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #41 : 09.01.2013, 19:19:28 »
Ei tätä tilannetta ole vielä oikein ymmärtänyt.
Uusi omistaja kyllä lupasi, että voin tulla autoa morjenstamaan kun käyn Turussa. :D
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 240, -89
« Vastaus #42 : 09.01.2013, 19:37:31 »
Tämä oli sitten sen pituinen loru, joten lukitaanpas.

 

Autoracing  KL-varaosat