Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tomi426 - 10.05.2021, 12:35:28
-
Tarvitsisi taas osaavien apua eli auto on 1997 S70 B5254S moottorilla ja pari minuuttia sen jälkeen kun auto saavuttaa käyntilämpötilan auton mittarin mukaan käynti pätkii muutama sekuntia ja auto sammuu. Käynnistyy uudestaan vasta jäähdyttyyään.
Vikakoodit luettu mutta antaa koodit vain ilmastoinnille ja polttoaineen tasoanturi lukema liian suuri (bensamittari kuitenkin toimii normaalisti?).
Autossa toki ollut vikoja jo aiemmin kuten lambda valo palanut jo muutama vuotta, joskus luettu vikakoodi että etummainen lambda-anturi viallinen mutta päästöt ja kulutus ollut normaali joten jäänyt vaihtamatta. Kaksi vuotta sitten talvella huohotin ilmeisesti jäätyi ja työnsi pakonokan stefan ulos ja tänä talvena teki taas saman josta pari päivää myöhemmin sammui ajosta josta tullaan nykytilanteeseen.
Ensimmäisenä mieleen tulee että nokan asentoanturi ja/tai virranjakaja oireilee öljystä kun stefa irtosi (kuulemma jakajassa myös öljyä tällä kertaa)
-
Sytytyspuolaa voisi kokeilla.
-
ääni nokan tunnistimelle :)
-
Kyl se luulis olevan niin että kun avaat sen nokan tunnistiminen kannen päästä niin sieltä valuu öljyt näpeille ja vika on tosiaan siälä.
-
Otin kokeilua varten anturin ja puolan mutta pitää ensin katsoa mikä huohotuksessa on vikana sillä työnsi taas stefan ulos vain pienen ajon jälkeen. :(
-
Otin kokeilua varten anturin ja puolan mutta pitää ensin katsoa mikä huohotuksessa on vikana sillä työnsi taas stefan ulos vain pienen ajon jälkeen. :(
Onko huohotusjärjestelmä huollettu vai alkuperäisessä kuosissa? Näissä on yleisesti tukoksia ja/tai vuotoja. Omassa (B5234T3) järjestelmä oli lähes puhdas vielä 350 tuhannen kohdalla, mutta vaihdoin koko setin yhden pikkupillin vuodon vuoksi.
Jos stefat pettävät, systeemi on tukossa ja uusiminen ajankohtainen.
-
Onko huohotusjärjestelmä huollettu vai alkuperäisessä kuosissa? Näissä on yleisesti tukoksia ja/tai vuotoja. Omassa (B5234T3) järjestelmä oli lähes puhdas vielä 350 tuhannen kohdalla, mutta vaihdoin koko setin yhden pikkupillin vuodon vuoksi.
Jos stefat pettävät, systeemi on tukossa ja uusiminen ajankohtainen.
Ei ole meidän aikana huollettu joten todennäköisesti alkuperäisessä kuosissaan.
-
Itsellä teki samaa lämpimänä. Vaihdoin polttoaine pumpun releen ja kaadoin tankkiin suuttimen puhdistus ainetta n. Kerran kuukaudessa niin on pelittäny