Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: Jamppa77 - 21.11.2023, 07:13:32

Otsikko: Ravistelee
Kirjoitti: Jamppa77 - 21.11.2023, 07:13:32
1.6 D2 moottori ravistaa n.1400-1700 kierrrosalueella, eli paikoillaan kun alkaa hitaasti nostamaan kierroksia. Voiko olla esim egr?? Onko muilla samanlaisia oireita.
Otsikko: Vs: Ravistelee
Kirjoitti: hespa - 21.11.2023, 07:51:07
Tärisee? Rämisee? Resonoi? Vai oikein hyppii iloisena konehuoneessa?

Automaatti? Manuaali? Vikavaloja?
Otsikko: Vs: Ravistelee
Kirjoitti: Scraab - 21.11.2023, 08:42:28
Ihan mielenkiinnosta kyselen, tuleeko eteen useinkin tilanteita, missä paikoillaan ollessa on tarve hitaasti nostaa kierrokset 1400 - 1700 alueelle?

Voisiko olla, ettei moottorin tuennan suunnittelija antanut suurtakaan painoarvoa tällaiselle toiminnalle ELK? Tokihan kyseessä voi olla orastava vika, minkä saa esiin kyseisellä toiminnalla...
Otsikko: Vs: Ravistelee
Kirjoitti: Jamppa77 - 21.11.2023, 15:53:02
Tärisee? Rämisee? Resonoi? Vai oikein hyppii iloisena konehuoneessa?

Automaatti? Manuaali? Vikavaloja?
Moottori ravistaa, ei rämise, ei vikavaloja ja manuaali. Vai onko vain ominaisuus
Otsikko: Vs: Ravistelee
Kirjoitti: laatikkovika - 21.11.2023, 20:43:46
Mallisarjaa katsomatta ja tietona manuaali sanoisin vikana kaksoismassavauhtipyörä.
Voisihan tuosta selvitä vaikkapa suutinten kalibroinnillakin.
Ei vikavaloa mutta entäpä koodeja? Testerin nokkaan vaan jos ei ole ollut

Tietämättä moottorintuennan suunnittelijan henkistä mielentilaa niin sanoisin että metsään meni jos tuo olisi sallittu ja hyväksytty ominaisuus. :kukkia:
Otsikko: Vs: Ravistelee
Kirjoitti: hespa - 22.11.2023, 07:52:52
Juuri tämän vuoksi kyselinkin tuota vaihteistotyyppiä kun ajattelisin juuri tuota kaksoismassaa.