Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Ikiteekkari75 - 23.01.2018, 19:26:13

Otsikko: V70 d3 2011 ei lämpene
Kirjoitti: Ikiteekkari75 - 23.01.2018, 19:26:13
Edit: ongelma ratkaistu letkutermostaatilla. Audin vaihteistotermari mahdollisimman lyhyillä letkuilla kiinni vaihteiston lämmönvaihtimen ja syylärin välissä. Jonkinlainen jatkuva kierto avautumisen varmistamiseksi piti hoitaa sahaamalla termostaattipatruunaan rautasahalla pari uraa. Lämmöt nousee nyt maantienopeuksissa ilman webastoakin. Fiatin kolmiletkuinen termari olisi ollut ehkä parempi vaihteiston kannalta, mutta ei viitsinyt alavesiletkua katkaista ohituskierrolle. Tuntuu laatikko lukittuvan nyt jo nopeammin kuin ennen muutosta, joten jatkuvaa nestekiertoa ei kai lämmityksen takia tarvitse...

Alunp. onhelma:
Onko kukaan tutkinut tarkemmin tuota d3:n nestekiertoa termarikotelolta automaattilaatikon lämmönvaihtimelle ja egr jäähdytykselle.
Ihmettelen tuota logiikkaa, että vesi jäähdytetään syylärissä, vaikka se ei ole lämmennyt lähellekään termarin avauslämpötilaa. Käytännössä kone ei siis lämpene kuin 60 asteeseen. Jos automaattilaatikon jäähdytysvesiletkun puristaa littuun, niin kone lämpeää normaalisti yli 80 asteen.
-Jarno
Otsikko: Vs: V70 d3 2011 ei lämpene
Kirjoitti: strandell - 02.11.2023, 22:36:25
Vanha topikki, mutta koitetaas.

Ei sattuis olee kuvaa dsg-termarin asennuksesta? Tai vinkkejä miten toteuttaa tämän helpoiten?
Otsikko: Vs: V70 d3 2011 ei lämpene
Kirjoitti: Ande92 - 13.11.2023, 18:41:12
Tämä voisi kiinnostaa itseänikin.

Kohtalaisen nopeaa oma 2011 s80 d5 lämpenee 70 asteiseksi, mutta 70-90 lämpeneminen vaatii jo polkemista. Lämpöjä seuratessa moottorin lämpötila menee aikalailla käsi kädessä vihteiston lämpötilan kanssa.