Carwist  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo XC90 BCM-boksi
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 16:42:37 »

ABS Ohjausyksikkö , Volvo V70 - 2006 - ? tkm,
ABS Ohjausyksikkö - Volvo V70, 2006
Näytä kaikki tiedot
V5814 - DSTC , 4WD , MAN    30714956 / 30793453
Laatu: A2    Varaosan tyyppi: Käytetty
Volvoks-Volpro Oy
Kytkintie 14
00770 HELSINKI / HELSINGFORS
020 7890760
350 EUR

Marginaaliverotus

Rahti 6,20 EUR *
En tiiä sopiiko mut samalla numerolla V70:stä. Tuo nrohan on osan valmistajan numero.
Tuo varastonumero V5814 on tärkeä yhteydenotossa

Kaikkee pitää kokeilla... ;)
2
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: S70 1997 jakohihnan kireys
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 16:42:09 »
Minä olen laittanut aina kiristimen viimeisenä paikalleen. Tuntunut luontevimmalta.
3
Minkälainen kiinnitys tohon peräkontin verhoiluun tulee. Ei meinaa löytyä sopivaa siihen. Jos joku viittii linkata tai kertoa mikä tohon sopii. Joku aikaisemmin laittanut jonkun korjaussarjan siihen jos sillä on väliä

4
V40/V40CC (vm. 13-19) / Polttoaine säiliön läpät
« Uusin viesti kirjoittanut tire tänään kello 15:28:26 »
Hei,

Onko muilla tullut auto v40cc 1.6d -14.
Yritin käydä tankkaamassa luukku aukeaa mutta ne läpät mitä on korkin sijaa siellä eivät aukea. Yritetty voimalla ja nätisti ja ovia lukkoon ja auki mutta ei pääse tankkaamaan läpät eivät aukea. Onko ideoita?
5
Showroom / Vs: Volvo 240 5d -89 B230F *Anneli*
« Uusin viesti kirjoittanut Pata Jr. tänään kello 14:59:34 »
Jep, vakuutustarkastajan kanssa olin jo juttusilla ja hän totesi, että vakuutus korvaa irti päässeen tulen aiheuttamat vahingot. Eli, nyt kun omatoimisesti ja vastuuntuntoisesti sammutin itse johtopalon, eikä muuta vauriota tullut niin vakuutus ei korvaa mitään! Aika uskomatonta! Jos mulla ei olis ollut sitä sammutinta kontissa tai en olisi käyttänyt sitä ja tuli olisi levinnyt kojelaudan alle, niin vakuutus olisi korvannut ne kaikki. Nyt kun olin aktiivinen niin siitä rangaistaan. Mua vähän ottaa päähän nyt.

Toki, tuosta palosta aiheutui savuvaurio sekä sammuttimesta tullut siivoaminen. Eli niistä voin kyllä pyytää esim kertakorvauksen. Mitähän sitä kehtaisi pyytää sisustan kokonaisvaltaisesta pesusta. Kustarihan sisältää hinauksen korjaamolle, siellä auton imurointi ja mahdollinen otsonointi.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Volvo XC90 BCM-boksi
« Uusin viesti kirjoittanut JoniM tänään kello 14:54:22 »
Autona on XC90 D5 vm 2007. On pitkään ollut teksti, että "Ajonvakautus vaatii huollon." Nyt ei mennyt katsastuksesta läpi sen vuoksi. Käytiin korjaamolla luetuttamassa koodit. Korjaaja sanoi, että abs-boksi rikki. Täytyy vaihtaa kuulemma uusi. Tämän ikäisessä se on nimeltään BCM-yksikkö ja tässä autossa numeroltaan 30793453. Uusi kuulemma maksaa 2000 euroa. Tietääkö joku, että saako näitä bokseja jossain korjattua? Samppasportilta kyseltiin. Sielläkin kuulemma tätä mallia ei korjata, vaan vaihdetaan tilalle käytetty boksi, jos löytyy. Taitaa olla hankalampia nämä ns. uudemmat. Ollaan yritetty googlata käytettyjä yms. tällä osanumerolla muttei vielä löydetty. Olisiko jollain vinkkejä mistä kannattaisi etsiä/kysellä? Ghostilta kysytty. Ei ollut.
7
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Vikakoodi joka ei lähde pois
« Uusin viesti kirjoittanut Jule tänään kello 14:21:45 »
Tuo näyttäisi olevan Launchin skanneri, nuo ovat siis monimerkkiskannereita joiden toiminnot ovat rakennettu tukimalla oikean merkkiskannerin ja auton välistä liikennettä. Nuo toimivat pääsääntöisesti OK, ja niiden hinta-laatusuhde on erinomainen verrattuna aitoon merkkitesteriin, mutta toisinaan tulee vastaan jokin moduuli jonka kanssa ne ei osaa täysin jutella. Eli saattaa tulkita esim jonkun historiakoodin aktiiviseksi vikakoodiksi, ja esim tuo vikakoodin poisto voi epäonnistua.

Noita historiakoodeja noissa moduuleissa on käytännössä aina, ellei niitä ole jostain syystä tarkoituksella poistettu sieltä. Esim mulla on historiakoodessa esim ajovalojen virtapiirihäiriö, polttoaineen tasohäiriö, lämpötilahäiriö..

Noista tuo ajovalojen virtapiirivika tarkoittaa sitä että valot on laitettu päälle eikä sinne ole mennyt virtaa. Tietokoneen kannalta on virtapiirihäiriö, joku saattaisi kutsua sitä palaneeksi lampuksi.

Polttoaineentasohäiriö, tarkoittaa sitä että nafta on ollut vähissä ennen kuin auto on tankattu.

Lämpötilahäiriö on tullut kovalla pakkasella kun lohkon ja imuilman lämpötiloissa on ollut yllättävä ero käynnistyksessä, ts. esilämmitetty moottori.

Siellä on muitakin historia vikoja, mutta en nyt muista tähän hätään mitä siellä on, todennäköisesti ainakin matala akkujännite, mutta mitään käytännön merkitystä noilla "vioilla" ei ole, se on vaan auton keräämää dataa, ja aina niiden varsinainen poistaminenkaan ei ole edes mahdollista merkkilaitteillakaan.

Merkitykselliset vikakoodit sytyttävät aina merkkivalon mittaristossa, tai herjaavat ajotietokoneen kautta.
8
jak900. En tiedä koska en omista kyseistä testeriä, menen ensiviikolla wetterille lukemaan koodit, pyydän dokumentin sieltä ja voin laittaa tähän kuvan siitä sitten. Autossani on ilmeisesti jokin lastu hässäkkä mutta en tiedä mikä koska se oli jo ostaessa. Lisäksi automyyjä sanoi että siitä ei varmasti tule ongelmia mutta ongelma on se etten voi päivittää autoani koska se ei välttämättä lähde enää käyntiin näin sanoi wetterin omamekaanikko. Koitin etsiä auton aiempia omistajia mutta kaikki on salattuja. Yhdeltä yritykseltä kysyin ko olivat auton omistaneet niin sanoivat että eivät voi kertoa koska tietosuoja.
9
...
10
Ostetaan varaosat / Vs: *8.5* O: 850, S/V/C70 osia, kaikennäköistä Uusimaa
« Uusin viesti kirjoittanut Kasipätkä tänään kello 13:47:38 »
...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport