Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 rämisee takaa
« Uusin viesti kirjoittanut RILLUV70 13.06.2021, 20:17:21 »
Mites luukun verhoilu?
92
Aluekokoontumiset / Vs: Pk-seutu - 15.6 Kehäkessa
« Uusin viesti kirjoittanut RILLUV70 13.06.2021, 20:14:42 »
Ei sit viitti vaivautua vaikka ei ois ku pari kilsaa matkaa.
93
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / ilmastointi volvo v-70 -98
« Uusin viesti kirjoittanut matti kullas 13.06.2021, 20:06:03 »
ilmastoinnin relettä kun painaa kielestä . lyö päälle mutta ei pysy ..... oisko paineanturis vai sitte relees , tohtiiko  sen jumittaa päälle .... tohtiiko hyppyjohdolla kokeilla paineanturia


94
Showroom / Vs: 744 GL -86 "kasarikaasarikalsari"
« Uusin viesti kirjoittanut Arponen 13.06.2021, 20:04:49 »
Ameriikassa voisin veikata tuossa olevan polttimo. Omassa silmää häiritsi se "pimee" kulma ja pitkään mietin jo että poraan reiän sinne reunimmaiseen ja laitan lasikanta polttimon pitimineen (tän kaltasia kiinalaisia oli kouralline), mut siellä muistaakseni oli reiät olemassa joten tarvis vaan johdot liittää takavalojen johtoihin, tyrkätä polttimo reikään ja nyt palaa reunasta saakka.


95
Myydään Racingosat / Vs: Sekalaista viritysosaa Turbo käyttöön.
« Uusin viesti kirjoittanut 7atu 13.06.2021, 20:02:11 »
Nämä vielä kaupan  :)
96
Myytävät osat etusivulla  :)
97
Showroom / Vs: 744 GL -86 "kasarikaasarikalsari"
« Uusin viesti kirjoittanut dneproshin 13.06.2021, 19:45:54 »
No niin, kiitos ohjeista molemmille -H- Sehän ois sit vaan toteutusta vaille valmis :P

Jaa, siinä on vielä yks polttimon paikka ??? Joskus syksyllä/talvella lapset ensin heitti frisbeellä tuohon lyhtyyn ja sitten vielä myöhemmin viimeistelivät kengällä... Käyttivät puskuria osana parkour-rataansa, mahtava idea :o Siinä muovinpalasia keräillessä oli kyllä aika WTF-hetki kun huomasin venttiilin siellä lyhdyn sisällä ;D
98
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut -P- 13.06.2021, 19:35:06 »
Nyt tuo helvetin rakkine teki tenän, eikä reagoi enää mihinkään. Voiko sen resetoida jotenkin?
-P-
99
Ostetaan Racingosat / Ostetaan vinokone tai tinakone paketti
« Uusin viesti kirjoittanut WineX 13.06.2021, 19:30:39 »
Moottori pakettia etsinnässä

Puh 0451018840

Uusimaa

Tuusula
100
Showroom / Vs: 240 T6
« Uusin viesti kirjoittanut -late 13.06.2021, 19:11:33 »
Eilen käytiin Porvoossa Ruuvauspajan rullilla säätöhommissa. Edellinen setti oli 8.5. Homma tyssäsi silloin polttoaineensaantiongelmaan. Sitä ennen tuli todettua, että VVT- solenoidi ei ota käskyjä vastaan. Mentiin ilman VVT:tä. Bensa loppui 1.1bar kohdalla 5krpm jälkeen. Lääkkeeksi laitoin tankkiin Walbron Hellcatin. Nyt ei jäänyt polttoaineesta kiinni. Ohitin orkkissulakerasian ja vedin pumpulle virrat suoraan akulta. Sulake löytyy nykyisin edelleen orkkispaikasta, joskin erillisenä. Samalla vaihdoin uuden VVT- solenoidin ja sain sen pelittämään ohjelmasta.

Kovin odotuksin aamusta kohti Porvoota. Homma alkoi VVT:n käyttöönottamisella ja aikalailla karttojen ajamisella uudestaan. Viritys ei ollut onnistunut, koska VVT:n kanssa jäätiin montakymmentä tehoyksikköä edelliskerrasta. Säätäjä epäili, että olisi tarve säätää nokkaa juuri päinvastaiseen suuntaan, mihin pakonokka kääntyi. Aikalailla pikaisesti päädyttiin disabloimaan taas VVT ja hommaa jatkettiin siitä mihin edelliskerralla päästiin. 1.3barin kohdalla 5krpm jälkeen ahtopaine ei meinannut pysyä pyydetyssä. Mahdollinen ongelmakohta olisi pakopaine. Epäröin asiaa, koska mekaanisella portin säädöllä siinä ei ollut ongelmaa. Toisaalta ei ollut todisteita, mutta vahvasti tuntui siltä että ongelma jossain muualla. Tässä vaiheessa etanolilla huideltiin +500hp lukemissa, joka oli lähtökohtaisesti tavoite. Päädyttiin jäämään 1.3bariin. Etanolit kuluteltiin loppuun keskialueen hieromisessa ja cruisen asentamisyrityksessä. Sitten E95 tankkiin ja sille vedot. Yllättävän vähän oli lapulla eroa numeroissa. Lapussa toiseksi paras käppyrä. Katkoviivalla aiempi reissu, jolloin oli tankissa E98 ja ahdot 1.1bar. Nopeustiedon sain nopeusmittarilta, mutta olin kytkenyt cruisen viiksen hitoilleen, joten se ei alkanut pelittämään, mutta ohjelmasta voitiin varmistua että liittimien paikkojen vaihtamisella homma kyllä onnistuu.



Ahtopaineongelman syyllinen taisi löytyä kotimatkalla. Jalkatilasta kuului suhinaa maksimiahdoilla. Vuotokohtaa ei meinannut löytyä. Juuri ennen kaasuläppää olevissa ahtoputkissa ei ollut klenssejä (vai mitä ne nyt on), niin niiden tarkalla ihmettelyllä saattoi huomata yhden silikonin hieman karanneen. Sen korjaamisella suhina loppui. Voi olla että olisi saanut enemmänkin numeroita lappuseen.

Ihan ok fiilis, mutta VVT jäi kyllä närästämään. Nokkahihnaa asennettaessa homma tuli varmistettua useasta lähteestä ja uskoisin sen olevan ok. Säätöä yritettiin Maxxecun oletussoftan mukaisella VVT- kartalla. Sivuilta saa oletusasetukset juuri tähän moottoriin, millä muilta osin moottori toimi hienosti. Tässä ns oletuskartassa MAPin keskialueella (80-140kPa) eniten pyyntöä. Alle 80 ja yli 160kPa noin 10%. Mitä vähemmän pyyntiä laittoi, niin oli parempi.

Homma ei siis tullut valmiiksi, vaikkakin auto toimii hienosti ja sillä kerkeää hyvin. Onko kellään ymmärrystä VVT- asiasta?
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Samppasport  Futurez