Elekma  Autoracing

Volvo 244 -81

  • 24 Vastauksia
  • 9707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #15 : 19.12.2018, 12:49:59 »
Mistä oot palikoita hommaillut?

Alustan osat tullut aikapitkälti (iskunvaimentimet, säädettävä yläpää ja puslat) rallyracelta keravalta, asiantunteva myyjä ja nopeeta toimitusta!! Muuta nippeliä sieltä sun täältä. Aika paljon myös koittanut itse väännellä osia, esim tolpan/vaihdelaatikon muutostyöt, imusarja, pakosarja.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #16 : 24.03.2019, 19:28:07 »
Talvi eletty projekti osalta aika hiljaiseloa, nyt kelien hieman lämmetessä rupeaa pikkuhiljaa motivaatio kasvamaan (ei palella peltihallissa) ja jotain tullut jopa tehtyä. Viikonlopun aikana vaihtelin takaakseliin puslat uretaanisiin ja akseli takas auton alle. Panhard-tangon joutuu vielä lyhentämään kun näytti akseli olevan noin 10mm sivussa madalluksesta johtuen. Vakio jousista laikkasin puolitoista kierrosta pois, että meni kivasti noitten gazien kanssa paikalleen, mutta ei huolta ne ei jää pysyvästi auton alle  :2funny:. Jotkut vähän jäykemmät jouset pitää ehtiä, nyt kun niiden mittakin on tiedossa. Tulihan sinne uusi pensalinjakin autonalle asennettua ennen akselin takas laittoa, yhdellä putkella viedään pensat koneelle ja paineensäädin tulee takakonttiin, saa nähdä kuin homma tuolleen rokkaa.

Brockin B1:kköset (16"x9") tuli ostettua jahvelilta pois, niin niitäkin piti sitten alle sovitella. Etutassut sais olla ehkä tuumaa kaposammat, mutta mennään nyt näillä ensikesä, mikäli ei ole mahdottoman raskas kääntää, ohjaustehostinta kun tässä ei ole.

Tälle mallille se nyt jäi, hirveesti ei enää tekemistä ole, että omin voimin taas liikkuu koppa. Muuta sipistelyä kyllä vielä piisaa  :D

Mistä olette muuten korjauspeltejä näihin hommanneet? Munapusseista sen verran mätää löyty et kokonaan vaihtamalla varmaan paras tulis.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #17 : 08.04.2019, 19:25:41 »
Munapussien vaihdosta parit räpsyt..



Skandix:ilta tuli pellit, toimitus oli kiitettävän nopeata ja istuivat omasta mielestä ihan kivasti paikalleen,
on muuten paljon kivempaa laittaa isompia peltejä kerralla paikalleen kun rueta ruostekohtiin tilkkutäkkiä väsäämään  ::)

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #18 : 07.05.2019, 16:59:13 »
Ei tätäkään ole unohdettu, vaikka aika verkkaisesti valmistuukin. Itselleni annoin tavoitteen aikasemmin, että kesäkuussa pitäisi liikenteessä olla, siihen tähdätään edelleen. Helmoista vanhoja kiveniskumassoja putsaillessa molemmilta puolin löytyi hieman mätää, aivan helmojen taka-alalaidasta. Ei kun peltiä pois ja uutta tilalle.


Sellanen siitä sit tuli, hieman pakkelia ja kerros epoksia päälle vedetty.

Sittenhän ne kelitkin lämpesi senverran, että pystyi suunnittelemaan maalausta ihan avonaisessa hallissa. Esivalmisteluja tehdessä vierähti aikaa aika paljon. Kompurat temppuili yms,, eihän niitä pohjia sitten tullut tarpeeksi hierottua ja jälki sen mukaista  :-\ , no onneksi tämä ei mikään näyttely auto olekkaan. Ja seuraavalla kerralla ollaan viisaampia, ovet ja luukut vielä maalaamatta niin koitetaan niistä tehdä paremmat.

Vappuna suoritettiin pieni testi ajo ja pääsi vähän samalla pällistelemään miltä maalipinta auringonvalossa näyttää.  ::)
Kuvassa paikallaan olevan puskurin alalippaa en nähtävästi edes maalaa, jostain metsästettävä kokonaan uusi puskuri, tuota kun joku on kolhinut ja runko vähän kierossa.


Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #19 : 17.12.2019, 15:11:02 »
Päivitellääs tätäkin hieman, kesä oli ja meni, kesällä huuruuteltiin joitain tuhansia kilometrejä autolla. Säädeltiin moottorinohjausta kohdilleen ja penkkireissukin tuli heitettyä. Lämpö ongelmia meinas olla, joka tosin oli jo tiedossa tuolla vakio syylärillä ja ilman öljynlauhdutinta kun mentiin.
Leimaa ei irronnut alkusyksystä alustan takia, joten kausi jäi hieman lyhyeksi, eikä silloin oikein huvittanut vakio alustaa leiman ajaksi rueta värkkää paikalleen.

Tänään volle näissä kuosissa piharuokinnasta halliin.

Tulevan talven suunnitelmia olisi laittaa bc racingin alusta ja muutoskatsastaa keväällä sille. Jäähdytystä pitäisi parantaa ja jos oikein innostuu niin A:nokan tilalle joku hieman parempi.
Ulkokuoreen senverta jos läheltä löytyy etupuskuri runkoineen niin se vaihdella (saa tarjota!!  ;D), nykynen kun on jonkun törmäyksen nähnyt jossain vaiheessa. Yms... pientä, jos ensi kesänä olisi jo alkukaudesta auto ajossa  :P.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -83
« Vastaus #20 : 02.05.2021, 19:17:33 »
Tääkin vielä tontilla, paljoa ei ole tapahtunut. BC-racingin alustasarja tuli asenneltua omatekosten tilalle kun katsuri ei niitä hyväksynyt ja vakio
syylärillä meinas lämpöhuolia olla, tähän vaivaan veivattiin supran alumiininen syyläri pellin alle.

Vappuajeluja ajeltu, noin 250km. Vähän lyhyeks jäi ajelut kun joku takapäässä rupesi ääntämään ja lämppäri juminut kuumalle,
onneks kattoluukku ja ikkunat tuuletti hyttiä riittävästi ettei läkähtynyt. Muuten tuntu olevan vedot tallessa.
Ps, auto vois olla vailla uutta kotia...

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -81
« Vastaus #21 : 06.05.2021, 19:02:05 »
Listataas vähän auton speksejä tähän jos jotain moiset kiinnostelee:

Moottori
-B230f lohko, omillä männillä ja kampiakselilla
-H-profiili kanget
-FT öljypumppu
-kansi -531, isommat pakoventtiilit, imut muotoiltu ja kantta kaiveltu oman maun mukaan.
-Nokka A
-Imusarja AMW kilkkeistä rakenneltu, kaasuläppä 3''.
-Pakosarja homemade vesijohtoputkesta.
-Solmu holset hx35 12mm^2 pesä, hukkaportin vikaa toimittaa bilteman laatu portti. (Ahdot 1,2-1,3 bar, pakopaineet samat)
-Cooleri evo mitsusta
-Syyläri supra mk?

Alusta:
-BC-racing DR
-Uretaanipuslat
-RallyCorsaShop takatukivarret (ylemmät)
-Kitkalevylukko

Laatikko/kytkin
-zf gs6-37dz
-Kytkin ACT massalevy
-Asetelma SRE-763

Bensavehkeet
-Orkkis pumppu tankissa
-Välisäiliö
-Painepumppuna AEM
-Suutintukilta ei paluuta tankkiin, paineensäädin kontissa.
-Suuttimet n 600cc

Moottorinohaus MS2v3

Tulevana kesänä mahdollisesti tulossa nokkapäivitystä ja turbon pakopesän kasvatusta. Nokka vaihtoehtoja vähin miettinyt mikä olisi järkevä, perusympyrältään nokan olisi oltava vakio eikä mitään mahdottoman yläkireää keppiä.
Turbon pakopesääkin vielä vähän futsittava laittaako nelitoistasen vai kuustoistasen pesän.


Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -81
« Vastaus #22 : 06.05.2021, 22:06:46 »
Laita kerralla super hx40 ja nimenomaan 18" pesällä. Mulla olisi yksi noin 500km ajettu, jos haluat tietoa lisää niin laita yksityisviesti....

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -81
« Vastaus #23 : 27.05.2021, 17:17:34 »

Vähän ruoste päässyt purasee

vanhat veks

Ja uutta tilalle.


Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 -81
« Vastaus #24 : 23.06.2021, 16:11:55 »
Tän ketjun vois lukottaa tai poistaa, auto vaihtoi omistajaa.

 

Ateho  Elekma