No sitten jos asia on näin, niin problem ei todellakaan ole solved, vaan vielä auki oleva kysymys.
Onko 240 turboissa ollut littupyörät alunperin, jos laittaisi turbon kytkinlevyn ja asetelman.
Onko tommonen mahdollista?
Ei sitä kuitenkaan sisäänajossa mahdottomasti niitä ahtoja käytetä, vaan ensin pitää saada kaasarit säätöihin alipainealueella, jos tuo turbon kytkin sattuisi pitämään, niin voisi säätää kaasuttimetkin niin että seossuhde olisi siinä 12-13 välissä täyskaasulla. ei muuta kuin stetoskooppi korville ja kolmosella vetoja kilon paineilla ettei se kytkin hajoaisi ihan heti.
Tuo kone on sinällään kytkimelle helpompi tapaus, koska teho tulee hyvin ylhäällä ja max. vääntökin tulee varmaan jossain viidessä tonnissa. Ettei tule semmosta 400nm vääntöä 3000rpm:n kohdalla, vaan ahtoja alkaa olla jossain 4000rpm kohdalla. Ja tehontuotto jatkuu rajoittimeen, 7500 kierrokseen asti.
Mutta onko 240 turboissa ollut littupyörä ja passaako niiden kytkinlevyt m45:sen booreihin. Ja kumpi tuossa vakiokytkimessä on se heikompi lenkki, levy vaiko paineastelma?
Jos turbomalleissa ei ole ollut littupyörää, niin mikä kytkinratkaisu olisi littupyörälle sopiva, vai pitääkö suosiolla vaihtaa pottapyörä, johhon sitten on vaikka mitä kytkinvaihtoehtoja?
Mielellään pitäisin littupyörän, kun se on niin paljoon kevyempi.
Kun ajattelin kampiakselin etupäähän laittaa semmosen billet hihnapyörän, joka painoi muistaakseni puoli kiloa, kg-trimmingiltä niitä saa.
http://www.kgtrimning.org/shop/thumbnails/shop/15272/art72/h2237/3712237-origpic-7c79f0.jpg_0_0_100_100_300_240_85.jpgAjattelin pitää pyörivät massat minimissä, siksi littupyörä. Jossain vaiheessa ostan viitisen kiloa painavan teräsvauhtipyöränkin, joten pyörivien massojen minimointi on todellinen prioriteetti.