Futurez  Kulkukoira

850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"

  • 61 Vastauksia
  • 22572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
850 2.0 T5 Heikko alavääntö "Vika korjattu"
« : 20.10.2011, 09:29:13 »
Tervehdys. Ostin tuollaisen volvon, ja siinä tuntuis olevan jotain häikkää noiden alvääntöjen kanssa. Eli kun lähtee kiihdyttämään, niin naapurin mummu menee 1.0 micralla ohi ja heiluttaa, mutta kun kierrokset n.4000rpm niin volvo ottaa ja lähtee, ja silloin vetoja aivan pirusti. Volvon oma "turbo mittari" nousee melkein loppuun, mutta alle 4000rpm:n ei meinaa nousta edes valkoiselle. Olisko kellää itään ideaa mikä mahtais olla vialla?
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 14:50:21 kirjoittanut vaaski »

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #1 : 20.10.2011, 09:38:58 »
Viallinen hukkaportin kello?
Ahtovuoto jossain letkussa?
Imee ahdinta ennen imuletkun kasaan?
Imm vika?

Onks vikakoodeja ;) ?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #2 : 20.10.2011, 09:42:43 »
Viallinen hukkaportin kello?
Tai kellon tanko pirun löysässä...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #3 : 20.10.2011, 09:47:10 »
Ei oo vielä luettu vikakoodeja kun ei ole OBD2 lukulaitetta. Alipaineletkut on kunnossa, täytyy katsoa se kello. Tuossa kellossa kun ei ole säätöä, niin kuinka sais kiristettyä? Niin ja ilmamäärämittari on uusittu.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #4 : 20.10.2011, 10:17:43 »
Ei ole säätöä...?
Onko siihen vaihdettu jokin eri kello?
Alkuperäisessä on kyllä säätö.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #5 : 20.10.2011, 10:24:47 »
Juu, oli sielä kaikkien peltien alla säätö. Pitääkö sitä vartta lyhentää vai pitentää?

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #6 : 20.10.2011, 11:37:06 »
Jos se on napakasti paikallaan ja ahtaa kierroksilla hyvin(täydet) en menis koskemaan tangon säätöön. Jos sen teet ja kiristät tankoa niin ne huippuahdotkin nousevat ja se ei välttämättä ole hyvä asia.

Lyhentämällä tankoa ahdot kuitenkin siis nousevat.

Voisko olla ahtopaineensäätösolenoidissa vika, tai sen letkuissa?
Kato nyt vielä ahtoletkut lävitte, ettei vuoda vaikka sieltä mutkasta ennen turboa...

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #7 : 24.10.2011, 13:09:34 »
Noniin letkut ja putket tutkittu, eikä mitään vaikutusta. Muutama alipaineletku oli hapertunut muuten ok. Nyt huomasin myös sellaisen vian, että ottaa kierroksiakin huonosti/hitaasti alhaalta. Putsasin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläppäkotelon, niin ja virranjakajan ja ei vaikutusta :'(

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #8 : 24.10.2011, 13:18:48 »
IMMu tai lambda voi olla kanssa syypäänä, eli jos on seokset persiillään...

Ahtojen huonoon nousuun voisi olla syynä myös halkinainen ahtimen pakopesä, mutta tuskin aiheuttaa kierrosten hidasta tai huonoa nousua...

Seuraavaa voisit kokeilla: Eli ota hukkaportin kellosta letku irti kokonaan ja käy koeajolla, mutta TODELLA VAROVASTI.
Paina siis pikkuhiljaa kaasua ja seuraa, että nouseeko ahdot kellon letku irrallaan. Jos lähtee nousemaan niin päästä heti kaasusta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #9 : 24.10.2011, 13:28:08 »
IMMu on uusi, eli ei pitäisi olla vikaa. Koitin ottaa letkun jo ennemmin irti, ja ahtaa kyllä.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #10 : 24.10.2011, 13:34:48 »
Oisko ahtopaineen säätöventtiilissä vikaa, eli BCS:ssä....

Tai sitten softa ei anna ahtoa jostain syystä.
Ne vikakoodit vois olla oikeesti hyvä lukea...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #11 : 24.10.2011, 13:40:39 »
Juu ne vika koodit luetaan huomenna, niin ja kyllä ahtaa täydet kun kierroksia n.4000rpm mutta ennen sitä 4000rpm:ää ei oikein tapahdu mitää ahto mittarissa, eli pysyy siinä valkoisen rajalla.

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #12 : 25.10.2011, 10:17:23 »
No niin, nyt on vikakoodit luettu ja herjas vain abs anturia. Tulpat,johdot ja virranjakajan hilpeet vaihdoin eilen, eikä mitään vaikutusta. Voiskohan katti olla finaalis?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #13 : 25.10.2011, 11:10:19 »
 Kone saa bensaa  eli ne bensapaineet ok eli 3.03 bar  ruiskupumppu ok suuttimet kunnossa ja bensasuodatin vaihdettu justiinsa että tiedetään että se ainakin on kunnossa ilmasuodatin ok.Nämä on niitä perus jutskia
Katti monesti menee tukkoon eli kone ei hengitä kunnolla .Sen tietää sitten kun katin ottaa pois että kiertääkö kone silloin paremmin.Kuinka on tiellä ottaako kone kierroksia kunnolla että punarajalle mennään kevyesti.Katsoin aloitus viestin että kone herää henkiin siinä 4000 ja  onko autossa mitään ylimääräistä viritystä eli lastua
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 11:22:30 kirjoittanut Nercs »

Poissa vaaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 Heikko alavääntö
« Vastaus #14 : 25.10.2011, 11:19:45 »
Maantiellä meno kankeaa siihen 4000rpm:ään sitte menee kepeästi rajoitajalle, ja kun vaihtaa vaihdetta niin taas hetken hannaa ja sit mennään. Bensan suodatin vaihdettu ja bensan paine 3.2bar.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron