Autodiagnoosi  Carcom Oy

XC40 P8 Recharge

  • 217 Vastauksia
  • 56130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #165 : 30.05.2021, 15:41:27 »
Moi.
Oma tilattu ja auton pitäs olla katoksessa 7.7.
Se mitä pitää käydä ihmettelemässä ja mittailemassa vielä puodin puolella että minkä kokoinen koiran irtohäkki konttiin sopii. Nykyisessä V60CC Volvon oma koirahäkkisysteemi.
Onkos täyssähkön omistajissa koiraihmisiä? Minkälaisia puolikkaan kontin kokoisia häkkejä ootte laittanut?
T. Marko

Juu pari isoa terrieriä löytyy, mutta koko takakontti on varattu niille. Jossei laita häkkiä, niin tuohon löytyy koirakalteri, joka kääntyy kattoon kun ei tarvi.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #166 : 01.06.2021, 16:18:59 »
Voc autossa.

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
XC40 P8 Recharge
« Vastaus #167 : 14.06.2021, 19:19:48 »
Moi.
Minkäs näköisillä latureilla ootte noita tankannut?
Oma tulossa heinäkuun eka viikolla ja kohta pitäisi oma huoltoasema tuolle laittaa.
Sähkärin kanssa jo kateltu paikat valmiiksi, tuo johtoa ja muuta tarpeellista ohikulkiessaan, minä pääsen kaivamaan kaapelia maan sisään. Hän käy sitten kytkemässä sähkökeskukseen ja latauslaitteen.

Pitäisi olla kuormanhallinta ja kiinteä latauskaapeli (4,5-5 m riittää). Sijoitus paikkana on taloyhtiön autokatos.

t.marko

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #168 : 27.08.2021, 10:28:37 »
Mielenkiintoista lukea tosielämän kokemuksia sähkö-Volvosta. Olisin käynyt keskiviikkona koeajamassa XC40:n, mutta Wetterin koeajoauton laturi oli rikki. Koeajoin sitten bensahybridinä XC40 ja hyvän tuntuinen autohan se oli. Nykyiseen 2016 S60 verrattuna XC40 rengasäänet olivat selvästi hiljaisemmat. Alustan tuntuma etäisempi ja ohjaustuntuma huonompi, mikä johtunee (?) ajoavustimista. Yllättävän tilava on tuo XC40, selvästi tilavampi takaa kuin 2016 S60. Täytyy yrittää päästä koeajamaan se sähkömalli myös. Ensi viikon torstaille on koeajoaika varattu Polestar 2:lle.

Verrokkina, kävin eilen koeajamassa M-B EQA 250. Kaiken kaikkiaan kokonaisuutena erittäin valmiin tuntuinen tuote. Ohjaustuntuma mielestäni parempi kuin XC40:ssä, lähes nykyisen S60:n veroinen. Rengasäänet kuuluvat enemmän kuin XC40:ssä, mutta vähemmän kuin 2016 S60:ssä. Takapenkillä tilaa vähemmän kuin XC40:ssä ja takaistuin matalalla. Hallintalaitteet ja "käyttöliittymä" kaiken kaikkiaan erittäin sekavan ja monimutkaisen oloinen Volvoon verrattuna. Tuo olisi suurin kynnys M-B:n valintaan. Varsinkin jos perheessä on toinen (mikä tahansa muu kuin Mersu) auto. Laatuvaikutelma ja viimeistely muuten vähintään Volvon tasolla. Suorituskyky on paperilla samaa luokkaa kuin 2016 S60 T4:ssä, mutta käytännön ajossa EQA 250:ssä on voimaa huomattavasti enemmän. Tottakai, kun sähköautossa voima on käytössä aina heti, ilman että automaattiaski vaihtaa ensin kick down:ssa pienemmälle. Kaiken kaikkiaan koeajon jälkeen oma polttomoottoriauto pörisevine moottoreineen ja vaihteenvaihtoineen tuntui naurettavan vanhanaikaiselta.

Olen melko varma, että seuraava autoni on sähköauto. Sitä, ajanko nykyisellä Volvolla vielä 2 vai 8 vuotta, en vielä osaa sanoa. Paljon riippuu siitä, tuleeko tuohon lataushomman sekavuuteen jotain tolkkua. Autot sinänsä alkavat olla valmiita. Taisi olla Volvo-viesti, josta luin Euroopassa olevan yli 600 latausoperaattoria. Osa toimii keskenään ristiin, suurin osa ei. Ja jos toimii, niin hinta on jotain aivan muuta kuin saman operaattorin asemilla. Tässä sekasotkussa ei ole mitään järkeä. Polttomoottoriautoihin verraten tilanne voisi olla, että jokaisella huoltoasemaketjulla olisi oma luottokorttinsa ja tankkaaminen onnistuisi vain sillä. Tai jos jollakin toisella, niin hinta voisi olla kolminkertainen. Jos bensaa sattuisi olemaan, niin tankkaaminen onnistuisi 1litra/1min, mutta voisi välillä katketa. Tai mittari ei suostuisi antamaan bensaa Volvoon, mutta antaisi sitä Mersuun, tai johonkin toiseen Volvoon. Asennemuutostahan tämä joka tapauksessa käyttäjältä vaatii ja suunnitelmallisuutta matkantekoon ihan eri tavalla. Se on hyväksyttävää, mutta operaattoriviidakon sekasotku ja latausasemien epävarma toiminta ei ole.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #169 : 27.08.2021, 12:34:03 »
Itsekkin käväsin tänään oulun wetterin pihalla, mutta tuosta syystä ei näkynyt varmaan autoa. Olisin käynyt kokeilemassa kun ei ole sähköstä kokemusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #170 : 27.08.2021, 12:51:03 »
Itsekkin käväsin tänään oulun wetterin pihalla, mutta tuosta syystä ei näkynyt varmaan autoa. Olisin käynyt kokeilemassa kun ei ole sähköstä kokemusta.
C40 on tänään nähtävillä Turussa ja siellä on myös XC40 Recharge ajettavana. Sama setti oli kai Oulussa jo maanantaina?
Minulle ei tuo pikku-Volvo ole vaihtoehto edes "cupeena", mutta sähköinen kokemus oli sinällään ihan ok... kunnes kuvajainen heijastui ikkunasta :'(.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #171 : 27.08.2021, 15:06:56 »
Mä just harkitsen V90 T8:n vaihtamista tällaiseen. Työpaikka vaihtuu ja ajoprofiili muuttuu oleellisesti. Toisena vaihtoehtona olen pyöritellyt Ford Mach-E:tä.

Kertokaapa rohkeasti viime aikojen kokemuksia ja kulutuslukemia, olen ymmärtänyt että auton softa on päivittynyt parempaan suuntaan, mutta ihme jumeja ja toimimattomuutta esiintyy edelleen?

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #172 : 27.08.2021, 16:09:57 »
Keskikulutus viime joulukuusta ennätyskylmän talven jälkeen ollut 6000 matkalla 22,5 Kwh. Yleisesti kaupungissa ajaessa alle 20, motarilla n. 25. Maantieajossa 40-80 nopeudella olen vähimmillään ajellut 16-17 kwh. Kulutukseen vaikuttaa ihan kaikki; sade, lämpötila, tien kunto esim.

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #173 : 27.08.2021, 17:10:08 »
Tein sillä EQA:lla n. 30 km lenkin, moottoritieä 100 km/h, pientä soratietä 40 km/h ja kaikkea siltä väliltä. Auton mittari näytti lenkin kulutukseksi 24 kWh, range näytti lopussa 370 km. Lämpötila +10 ja sadetta, lähdin liikkeelle kylmällä autolla ja sisälämpötila oli säädetty 20:een. Siihen nähden tuo 400 km toimintamatka olisi hyvä suoritus, jos mittaristoon voi luottaa.

Kyllähän Teslalla on pitkä etumatka muihin energiatehokkuudessa, mutta S-mallienkin viimeistely tuntuu Dacialta. VW-konsernin uudet mallit taitaa kkäytännössäkin päästä alle 20, eli lähelle Teslaa, mutta en halua palella (TM 5/2021 talvitesti).

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #174 : 28.08.2021, 10:27:56 »
Moi.

Vm. -22 P8:ssa voi ohjaustuntumaa säätää valikosta.

Ja kannattaa kyllä koeajaa tuo täyssähkö, on erilainen monella tapaa kuin esim. diesel vekotin.

Meillä ollut heinäkuun alusta ja muuta huomautettavaa ei ole vielä tullut kuin navigaattorin jumiminen. Tiistaina käytin omalääkärillä ja nyt on kaikki päivitykset tehty. Hassua vaan, ettei kuulemma kaikki softat tulekaaan OTA.
Ja jonain päivänä voisi kaikki sähköautoilijat pysäköidä autonsa huoltoasemalle bensapumpun viereen pariksi tunniksi. Ihan niin kuin nämä bensa/diesel autoilijat pysäköivät latauspisteelle.
T. Make

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #175 : 28.08.2021, 16:48:59 »
Keskikulutus viime joulukuusta ennätyskylmän talven jälkeen ollut 6000 matkalla 22,5 Kwh. Yleisesti kaupungissa ajaessa alle 20, motarilla n. 25. Maantieajossa 40-80 nopeudella olen vähimmillään ajellut 16-17 kwh. Kulutukseen vaikuttaa ihan kaikki; sade, lämpötila, tien kunto esim.

onko sinun autossa jo nämä recharge renkaat? meillä harkinnassa C40 ja niissä ne on ainakin vakiona. koeajettiin viikko sitten P8 ja siinä oli ihan contin kesärenkaat alla, ei mielestäni kovin hiljaiset.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #176 : 28.08.2021, 17:32:43 »
onko sinun autossa jo nämä recharge renkaat? meillä harkinnassa C40 ja niissä ne on ainakin vakiona. koeajettiin viikko sitten P8 ja siinä oli ihan contin kesärenkaat alla, ei mielestäni kovin hiljaiset.

Tavalliset renkaat kesäksi ja toiset talveksi.

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #177 : 29.08.2021, 14:57:07 »
Tavalliset renkaat kesäksi ja toiset talveksi.

kyllä niillä allseasoneilla kesät varmaan ajelee, talveksi otan kyllä skandikitkat. automyyjä kehui niitä recharge kumeja hiljaisemmiksiksi kuin contin kesärenkaita.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #178 : 02.09.2021, 16:44:23 »
Uusi hinnasto Volvon sivuilla, myös 2 vetoiset täyssähköt.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #179 : 02.09.2021, 20:53:43 »
Tjooh, ei oo meikäläisen auto nyt pidemmän koeajon perusteella.
Ensinnäkään en saanut millään säädettyä itselleni mieleistä ajoasentoa. Joko ratti jäi häiritsevän kauas, tai sitten selkänoja piti nostaa liian pystyyn jolloin olo oli tukalampi kuin kirkon penkissä. Rengasemlu oli suorastaan häiritsevän kova, koeajoautossa oli black and round P-Zerot alla. Kulutuksen puolesta V90 meni saman 30 kilsan testilenkin pure moodilla 20% pienemmällä sähkönkulutuksella...

Mutta joo, sähköinen voimalinja kiinnostaa niin paljon että seuraavaksi testiin menee Foordi ja Korealaiset.

 

Carcom Oy  Ateho