Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

m56 laatikkoon lukko.

  • 20 Vastauksia
  • 10032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #15 : 03.02.2012, 16:09:36 »
Nonniih,

Gripperi tuli nyt sitten lopulta 10 kilon esijännityksellä. RTE Motorsportin kautta sain 998€ hinnalla, taisi vahingossa laskea persnetto kaupan  :)




Lukon mekaanisilla osilla ja materiaalilla elinikäinen takuu, poislukien tietysti kitkalevyt...
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 16:32:09 kirjoittanut Jape-79 »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #16 : 03.02.2012, 16:14:30 »
Krossia (rokkiralli) ja sprinttiä olisi tarkoitus ajaa. Tilanne jossa fillarit nousee tiestä on ehkä enemmänkin "happi tilanteita" eli oot vetäny kanttarin yli reippaammin tai tullut mutkaan ylikovaa. Ei tuollonkaan renkaat oo irti tiestä kun varmaan sekunnin verran. Tilanne voisi olla vaikka niin että ulostulossa vetäiseekin reippaammin kanttarille(vahingossa tietenkin) ja veto on katki vaikkapa tuon sekunnin verran ja luukussa kiinni seuraa kaveri hyvällä linjalla. Seuraavaan mutkaan jarruttaessa huomaatkin sitten katselevasi äsken takana oleen auton jarruvaloja >:(

Eihän näitä tietysti edes jokaisessa kisassa satu mutta ainahan se luonnolle käy jos kaverit tulee ajamalla ohi ;)
Kaveria jaa sprinttiä Alfa 156:llä ja ei siinä oikein torseni toiminut asfaltilla. Jäällä taas toimi hyvin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #17 : 03.02.2012, 16:43:25 »
Lainaus
Tietoa ns. "nollakitkatilanteesta".

Tätä on kysytty paljon, ja yksinkertaistettuna Quaifen lukoissa on mekanismi joka tarjoaa jo alkukitkan jotta ns. nollakitkasta johtuvaa poikkeustilaa ei esiinny.

Pidempi versio:
Torsen lukkoperät toimivat yksinkertaistettuna niin, että ne kertovat vähemmän pitävän pyörän pidon tietyllä suhteella toiselle pyörälle. Quaifessa tämä suhde on 80%, eli 4:1. Ongelma joidenkin torsen lukkojen osalta on se, että mikäli toisella pyöristä ei ole lainkaan pitoa, eli toinen pyörä on vaikkapa ilmassa, ei pitoa voida siirtää toisellekkaan pyörälle.

Quaifen lukossa on 6-osainen ns. Belleville pakka joka luo vetoakseleiden välille kitkan. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että nollakitkasta johtuva pidon menetys on ratkaistu Quaifen lukossa jo vuonna 1986 jolloin ensimmäinen Quaife ATB valmistui linjalta.

25 vuoden kokemus lukkoperien, ja 47 vuoden kokemus vaihteistojen valmistuksesta on kiistämätöntä faktaa. Quaife ei ole tuningmerkkien lailla vain aftermarket valmistaja, vaan useamman eri automerkin valinta OEM toimittajaksi.
Esimerkiksi vuonna 2002 Ford Focus RS malliin Quaife on toimittanut 5000 yksikköä tehtaan ensiasennukseen. Vuonna 2003 Daimler-Chrysler tilasi 18.000 ATB yksikköä.
Ei näitä tietenkään joka karvalakki mallista löydy, mutta kuvaa osuvasti laatua.

Race Performancelta lainattua

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #18 : 04.02.2012, 18:17:30 »
Kaveria jaa sprinttiä Alfa 156:llä ja ei siinä oikein torseni toiminut asfaltilla. Jäällä taas toimi hyvin.

Mitäs tuo torsseni sitten afaltilla teki ettei toiminut hyvin? Käyttäytyi jotenkin epäloogisesti vai?
Race Performancelta lainattua

Siviili auto on aina siviili auto vaikka RS Focus kysessä olisikin. Niissä kuitenkin tehdään aina kompromisseja mukavuuden ja suorituskyvyn välillä. Itse valitsin ramppikitkalevy lukon torssenin sijaan koska hinnassakaan ei juuri eroa ollut. Kai tämäkin on makuasia, toiset vannoo torssenin ja toiset kitkalukon tai vastaavan nimeen. Mulle tämä on ensimmäinen kilpuri johon tulee edes oikea lukko, Kemppilukolla on edelliset olleet varustettu :)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #19 : 05.02.2012, 02:35:41 »
Siviili auto on aina siviili auto vaikka RS Focus kysessä olisikin. Niissä kuitenkin tehdään aina kompromisseja mukavuuden ja suorituskyvyn välillä. Itse valitsin ramppikitkalevy lukon torssenin sijaan koska hinnassakaan ei juuri eroa ollut. Kai tämäkin on makuasia, toiset vannoo torssenin ja toiset kitkalukon tai vastaavan nimeen. Mulle tämä on ensimmäinen kilpuri johon tulee edes oikea lukko, Kemppilukolla on edelliset olleet varustettu :)
Nyt en yhtään tiedä mihin viittaat tuolla siviiliautolla ja RS Focuksella mutta omana pointtina oli tuo että M56 laatikkoon tarjottavalla lukolla on tuo ominaisuus jolla eliminoidaan jonkin verran tuota 0-kitkan aiheuttamaa ongelmaa.
Kemppi on hyvä, voin vannoa  :)

Ei mulla muuta.

-Juke

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: m56 laatikkoon lukko.
« Vastaus #20 : 05.02.2012, 10:25:52 »
Nyt en yhtään tiedä mihin viittaat tuolla siviiliautolla ja RS Focuksella mutta omana pointtina oli tuo että M56 laatikkoon tarjottavalla lukolla on tuo ominaisuus jolla eliminoidaan jonkin verran tuota 0-kitkan aiheuttamaa ongelmaa.
Kemppi on hyvä, voin vannoa  :)

Ei mulla muuta.

-Juke

Tuohon edelliseen lainaukseesi viittasin, siinä kerrottiin Quaifen toimittaneen RS Focukseen lukkoja ensiasennuksena :)

Kemppi käyttäytyy aina loogisesti, ei varmasti luista jos ei ole vetari poikki ;D

 

KL-varaosat  Race.fi