Race.fi  Puotilan autokorjaamo

745 4.6T ja Turbo

  • 103 Vastauksia
  • 33339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #15 : 08.09.2020, 23:29:35 »
Sama 400 Beige Metallic on väri. Kiillossa on jotain eroa V:>

Immuja tuli testailtua viime viikolla. Suoraan toimivasta autosta ja yksi nurkista löytynyt ei kumminkaan muuttaneet tilannetta mihinkään. Tänään mittasin moottorinlämpöanturin ja kokeilin toista suoraan vaan johtoon. Nyt ei yritä enää hukuttaa konetta tai savuta ainakaan liian bensan takia. Käytettävä lämpimäksi ja katsottava mitä tapahtuu.

531 taitaakin asettua alakerran päälle heti kättelyssä. Tarmo_L:n projektista jäi yli ja sehän piti ottaa heti talteen. Kurkattava miltä kanavat näyttää, vaikka tuskin niihin tarvitsee paljoa koskea.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #16 : 09.09.2020, 23:20:42 »
Vaihdoinpa taka-akselin tukikehikon. Jotain eroa.


Suoritin vajaa 40km siirtymän ja voimansiirron ravistus on kummasti pienempi. Vielä sitä on silti. Perä käyttäytyy tiukoissa mutkissa ihan kuin olisi rikkinäinen lukko tai tasauspyörästössä vikaa. Kurkattava kumpi tilanne on. Tuli todettua muutama muukin asia, kuten kaukovalojen merkkivalo ei toimi ja bensa- sekä volttimittari näyttää alakanttiin. Volttimittari tippui hiljalleen alas vaikka lataa hyvin. Tuulilasinpyyhkijät ei toimi, pesuri ja ajovalonpyyhkijät toimii.

Hieman on veivi lähellä lohkoa, taitaa sinne milli-kaks jäädä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #17 : 12.09.2020, 00:28:17 »
Otin etumatot pois ja lattiaa esiin vasemmalta takaa. Vasemmalla on ollut kosteutta pidemmän aikaa, näkyy pieni noro tulevan raitisilmaluukun ja korin välistä. Vasemman puolen äänieristematot menee vaihtoon, sen verran ruostetta tarttunut. Kytkinpolkimen puuttuva kumi löytyi vasemmasta takajalkatilasta lattiamattojen alta ??? Sen jälkeen ruuvari käteen ja tökkimään. Vasemman pyöräkotelon puolelta on hitsattu yksi paikka ilman verhoilujen ja äänieristeiden poistoa, palaminen ei ole ollut kaukana.




Vasen jalkatilan sivupaneeli oli asennettu tukevasti.



Aloitin työstämisen takapäästä. Takapönttö sekä vetokoukku pois ja ruosteiden päälle hitsatut paikat(ja tietysti vähän ympäriltäkin) laikaten. Tottakai kun alkuunsa pääsee, niin saattaa uusiutua muutakin kuin ihan vain ns. pakolliset :buck2: Vasemmaltakin oli poistettava pala runkopalkin ja kontinpohjan kulmaa. Tein korjauspaloja valmiiksi, päivällä uutta kiinni.



245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #18 : 13.09.2020, 00:59:31 »
Hitsailin takapään paikat.






Akkukotelonreuna paikattu ja kuskinjalkatilassa oleva ratsupaikka poistui.




Availin vähän vasenta helmaa ja tein osan paikkapelleistä. Perjantaina jo koputtelin helmanpohjaa ja jousti siihen malliin, että muutakin laittoa on kuin poikkipalkki ja takajalkatila. Kuvassa näkyy miten paljon sisällä olevasta pystypellistä on jäljellä :P Ilmanottoaukon kautta kulkeutunut tavara muodostunut jo mullaksi ja muhinut hyvin.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #19 : 14.09.2020, 01:20:08 »
Täpin vasemman helman ja takalattianreunan nippuun. Kanttasin pintapellin paikkapalan yläreunastaan vanhan taakse, saa hiottua sauman paremmin piiloon.



Avasin vasemman etulattian. Sisäpuolelta niin syöpynyt paikoittain, etten viitsinyt jättää vanhaa kun olisi pitänyt ruosteetkin putsata. Sisähelmassakin oli pari reikää lattian pistehitsien kohdalla.





Etulattiassa on jo ensimmäinen puolikas paikallaan ja sisähelmapelti paikattu. Teen lattiaan samanlaisen poikittaisen sauman kuin alunperinkin, vähän helpompi mallata pelti paikalleenkin. Putsasin sekä maalasin hitsatut paikat ja ajoin pihalle odottamaan josko viikolla joku ilta pääsisi nosturille jatkamaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #20 : 17.09.2020, 00:28:33 »
Vein männät madallukseen, aiemmin ei olisi tapahtunutkaan mitään kun sorvissa oli vikaa.

Hitsasin etulattian ja sudin maalia. Kovin nätti se ei ole, mutta matto peittää. Ja jos vaikka vesi ja kura pysyisi ulkopuolella ::) Nyt viitsii laittaa kunnon äänieristematonkin päälle. Enää apparinjalkatila jäljellä.





Korjasin etupöntön asentoa ja laitoin takapöntön paikalleen. Kevyenä alusta päivityksenä tulee uretaaniset etutukivarsien väliset kartiohelat ja panhardille löytyy nurkista hyvät B-osat :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #21 : 19.09.2020, 13:53:54 »
Hienoa jälkeä mätähommien tiimoilta 8)
Itsellä täysin samanmoinen tapaus tosin alkujaan ollut b230et koneella mutta vuosimalli ja väri jne.. Kovin tutun näköisiä mätäpaikkoja, omaan joutui vielä runkoaisatkin vaihtamaan  :idiot2:
Ja niinkuin ylempänä puhuttiin niin moottorin johtosarja todellakin biohajoavaa mallia  ;D

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #22 : 19.09.2020, 14:02:22 »
Voin taata että punaisen kanssa pääset hieman helpommalla peltitöiden suhteen kuin tämän.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #23 : 20.09.2020, 02:07:26 »
Tämän ikäisissä voi löytyä mitä vaan, huonommathan on hävinneet aikoja sitten. Kuitenkaan vielä ei ollut hitsattu kovin paljoa ja missä lie seissyt edellisen leiman jälkeen viimeiset 12 vuotta.

Voin taata että punaisen kanssa pääset hieman helpommalla peltitöiden suhteen kuin tämän.
Annatko takuun? ;D Mietin jo hetken laitanko pitkäiskun kumminkin siihen enkä tähän.


Apparinlattia on valmis ja laitoin kuskinlattiaan pari kerrosta äänieristemattoa. Runkopalkinkylki oli tehtävä uusiks tunkinkorvan ympäriltä.





245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #24 : 26.09.2020, 02:23:04 »
Keskiviikkona pesin lattiamatot ja aika hyvin ne lähti.





Illalla putsasin etuovipaneelit, kojelaudan ja etupenkit enimmästä liasta. Kuskin ovipaneeli oli pahin, kuvassa pätkä putsaamatonta :D



Apparin etulattiaan laitoin äänieristemattoa pari kerrosta, tiivistin kuskin raitisilmaluukun reunat, ruiskutin koteloainetta vähän ympäriinsä ja otin tuulilasinaluspellin pois. Siellä oli vähän ylimääräistä tavaraa.



Liimasin ritilän takaisin peltiin ja suojamuovin paikalleen. Pyyhkijänmoottorin maaliuska oli irronnut vivustosta ja tein siihen uuden. Moottori lähti pyörimään vasta kopauttamalla, muttei toiminut kunnolla. Kakkosnopeuskin lisäsi ääntä ja hidasti toimintaa. Seuraavalla yrityksellä ei enää saanut pyörimään. Hain kotoa hyllystä toisen paketin ja nyt toimii. Vaihdoin samalla vähemmän patinoituneet pyyhkijänvarret. Kajarinjohdotukset on hieman erikoisia. Takaoviin tuli johdot kahdella väliliitoksella kontista jossa on ollut vahvari. Ensimmäiset pätkät paksumpaa johtoa tulee kontista B-pilarin juureen jossa vaihtuu ohuempaan, joka menee radionpaikan luo ja siitä vielä ohuemmalla johdolla keskikonsolin sisällä takalattiamattojen alta takaoviin. Etupäässä oleva erkkasarja puolestaan on ollut kytkettynä suoraan soittimeen :idiot2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #25 : 26.09.2020, 21:27:56 »
Aamupäivällä laitoin lattiamatot ja penkit paikalleen sekä painelin jarru- ja bensalinjat kiinnikkeisiinsä. Laitoin myös puuttuvan rattiakselin alaristikonpultin. Ajoin jarrut dynossa ja tulokset oli kohillaan. Kävin ottamassa päästöt ja yllätykseksi ei tarvinnut säädellä yhtään. Lattiamattojen pesun yhteydessä ruuvasin immun neulan asentoon jossa parempi joutokäynti ja vastaa parhaiten paikallaan kaasuun. Ilmeisesti se riittää :P Kulkee aikalailla sillai kuten 200ET:ltä voi odottaa. Turbossa on toki jotain sanomista, koska usein käynnistyksen jälkeen savuttaa hetken sinistä ja asettuu sitten.

Lievänä hienosäätönä vaihdoin oikean alapallon, putsailin parista valosta kontaktit, vaihdoin äänimerkin, vaihdoin pesurin takaiskun sekä putsasin suuttimet ja laitoin uudet pyyhkijänsulat. Vasen etujarru jätti vähän päälle joten männät sai lisää liikuntaa ja jarrukumirasvaa. Toistaiseksi korjaantui. Kävin konttorilla näytillä, ei löytynyt välyksiä tai uusia reikiä. Ainoa kehoitus tuulilasin halkeamasta 8) Tekemistä riittää vielä leimasta huolimatta ja taidan ottaa ajoon vasta kun uusi tekniikka on keulilla.

Sisusta on etupäästä hiljalleen lähempänä käyttökuntoa. Kuskin B-pilarin paneelista on kaikki kiinnikkeet rikki ja "jossain" pitäisi olla oikeanvärisiä osia, kunhan löytää ne ensin.


245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #26 : 27.09.2020, 13:50:37 »
Hienoa tekemistä taas kerran  8)

Jonkun muun käsissä tämäkin olisi varmaan päätynyt romikselle tai siitä olisi tehty joku rokkiralliauto :o
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #27 : 28.09.2020, 22:24:21 »
Ei ainakaan sillä hinnalla jolla kaupat tehtiin, mutta ehkä motivaation loppumisen jälkeen? ::)

Isona päivityksenä ostin ohimennen antenniin uuden piiskan koska vanha puuttui. Ei näytä niin vajaalta ulkoisesti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #28 : 04.10.2020, 23:48:38 »
Hain kampiakselin, vauhtipyörän ja asetelman Lensulta tasapainotuksesta. Asetelmaksi tuli -618 ja samalla sille jako vauhtipyörään. Aluksi oli ajatuksissa HX40 Super, mutta tarttui kuitenkin toisaalta matkaan vähän ajettu HX35/40 Super #14 pakopesällä ja 60/60 siivillä. Kokeilee aluksi miten sen kanssa käy.

Kansi on ollut jo hetken valmiina odottamassa noutoa. Pakovenoissa oli todella ohuet säätöpalat jo ennestään ja pakovenoja lyhennettiin vähän, jotta saa paksummat palat. Tutulta löytyi nurkista VX3 jota voisi kokeilla huvikseen, yksi A-nokka tuli vastaan myös. Optio olisi hommata vähän rankempikin nokka, joka ainakin Tarmo_L:n 242:ssa tuntui toimivan hienosti samanlaisen turbon kanssa. Mutta eihän tästä mitään kovin räyhäkästä ole tarkoitus tehdä ::) Kohta ei tartte muuta kuin kasata.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2020, 16:54:54 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 745 Turbo(t)
« Vastaus #29 : 10.10.2020, 22:11:58 »
Tarttis olla puolinahkajakkarat, eihän varustelua aleta karsimaan enää tässä vaiheessa :D Ovipaneelitkin sais olla vanhanmalliset jotta saatavuus on varmasti huonompi.

Pikkuvinkki, just laitoin tonne myynti-ilmotuksen vaaleesta puolinahkasisustasta jossa myös ovipahvit  ;)  On tosin sedanista...
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

 

Carcom Oy  Ateho