Carcom Oy  Ateho

Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit

  • 31 Vastauksia
  • 6520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #15 : 20.08.2020, 19:04:08 »
740 facelift ei ole ikinä istunut mun silmään. Jotenkin näyttää siltä että on annettu ohjeet yrittää tehdä vähän vähemmän tiiliskiven näköinen auto samaan koriin mahdollisimman halvalla ja tulos on just niin päälleliimatun näköinen kuin voi odottaa.

Ja kahteen kertaan piti vielä kokeilla tuotakin.   ;D

Mun mielestä se 740 FL2 on ihan onnistunut, mutta toki voi olla vähän tunnesidettä vääristämässä. Vaikka noissa ei suuria eroja keskenään ole, niin on se vaan nätimpi kuin FL1. Toki myös jakkarat ja mittari samalla modernimmat.

Kasiviiskympissä oli kanssa onnistunut facelift ainakin mun mielestä kuten melkolailla kaikki Volvon faceliftit ylipäätään

Kankikari

  • Vieras
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #16 : 20.08.2020, 19:27:00 »
740 facelift ei ole ikinä istunut mun silmään. Jotenkin näyttää siltä että on annettu ohjeet yrittää tehdä vähän vähemmän tiiliskiven näköinen auto samaan koriin mahdollisimman halvalla ja tulos on just niin päälleliimatun näköinen kuin voi odottaa.

Jostain muistelisin lukeneeni että sillä keulailmeellä haettu samaa näköä 440 460 sarjaan josta volvo povasi suurta menestystä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #17 : 20.08.2020, 19:47:58 »
Ehken kannattaisi hetkeksi pysähtyä ja miettiä mikä on uusi malli ja mikä facelift.. Vaikka tuota viimeistä(?) Scorpiota onkin syytä parjata joka paikassa..

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #18 : 20.08.2020, 20:09:59 »
Audi A5 Sportback on saanu kammottavan Ford Mondeo konepellin   :idiot2:

Vanhemmat mallit niin paljon paremman näkösiä.

Katselin wikipediasta (https://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_A5), ja ainakin toisen sukupolven A5:n (tyyppikoodi B9) keula todella näyttää samalta kuin uusimmassa Mondeo IV:ssä (https://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo). Vanhempi A5 on omaan silmääni paremman näköinen, vaikkakaan yleisesti Audin muotokieli ei itseäni niin kauheasti puhuttele.

Fiat Multipla. Kai tätä voi sanoa onnistuneeksi kun pre-facelift on kaikkien aikojen rumin auto.  ;D

Facelift ei kyllä pelastanut tuota mallia. Uudempi keula ei oikein sovi, näyttää kuin olisi nopeasti lätkäisty jonkin muun auton keula. Mittasuhteet ovat edelleen ihan yhtä pielessä kuin vanhassakin.

Onnistunut muotoilu on Classic Range Roverissa, läpi koko mallihistorian 70-96. Tässäkin on pieniä muutoksia matkan varrella josta tärkeimpänä 3door > 5door, mutta kokonaisuus pysyi hyvin hanskassa.
Sivuhuomautuksena sellainen että jo valmiiksi onnistunut muotoilu pilaantuu lähes satavarmasti jollain korisarjalla... RRC on hyvä esimerkki moisesta.

Rangeen pätee sama kuin kanttiVolvoihin, ne kantit ei mene pois muodista milloinkaan.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Classic&ved=2ahUKEwjF9rOJ0qfrAhXJo4sKHTrBCNUQFjAKegQIAhAB&usg=AOvVaw28Ml0APcckQ8fSGcuz2VaQ&cshid=1597853320811

Juu, tuo muotoilu toimii. Joistakin kuvakulmista muuten näyttää samalla tavalla keulivalta kuin kanttivolvot usein vakioalustalla...

Lada Nivassa on onnistunut facelift.
Nivasta tykkää, oli se sitten neuvostoliiton tai venäjän aikaisia.

Tuostakin on näköjään tehty kakkossukupolvi (https://en.wikipedia.org/wiki/Lada_Niva_II), joka ei kyllä mitenkään pärjää alkuperäiselle ulkonäön puoleen. Alkuperäiseen ei liene tehty kauhean isoja muutoksia, klassinen ja toimiva muotoilu, sympaattinen ilmestys.

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #19 : 20.08.2020, 20:30:05 »
740 facelift ei ole ikinä istunut mun silmään. Jotenkin näyttää siltä että on annettu ohjeet yrittää tehdä vähän vähemmän tiiliskiven näköinen auto samaan koriin mahdollisimman halvalla ja tulos on just niin päälleliimatun näköinen kuin voi odottaa.

Melkeinpä odotikin koska tämä ilmestyy tänne, kun en sitä itse jaksanut mainita. Oma mielipiteeni tuohon on että  onhan se tiilikeulaan verratuna aika ruma mutta ei se mikään hirvein kapistus kyllä muuten ole, jos seiskan faceliftiä täyttyy haukkua niin ei ne etuvalot ei kyllä hirveän hyvin siihen koriin sovi.
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #20 : 21.08.2020, 04:26:33 »
Täytyy tähän kohtaan mainita Audi A6 (c4) ja siitä seuraava A6 (c5) Menee melkein samaan kastiin ku Scorpiot mutta Audi on ehkä silti paremmin onnistunut  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #21 : 21.08.2020, 10:05:30 »
Saab 9-5 ja olisiko vuoden 2006 faceliftissä tulleet ne kromikehyksillä olevat ajovalot. Sitä ennen 9-5 oli aikanaan mielestäni hyvännäköinen auto.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #22 : 25.08.2020, 22:40:41 »
Ford ecosport.
Tuo vanhempi on aivan hirveä. Uusi ei samanlaista yökötystä aiheuta.





Ööh, näyttää siltä että Fiestan kokoiseen autoon on laitettu F-150:n keula - onhan tuossa sulattelemista...

Jos sitä kummastakin esimerkit heittäisi...

Onnistuneista sanotaan nyt perinteisesti S 80 2004-2006. Minusta siinä onnistuttiin lisäämään auton edustavuutta ja samalla säilytettiin perusasiat. Opel Omega B2 muuttui melkein kokonaan uudeksi autoksi, varsinkin sisältä! Näyttää yhä jollain tapaa selkeän modernilta.

Epäonnistuneista tuli ensimmäisenä mieleen Mersun E-sarja W212. Faceliftin myötä hävisi sellainen särmikkyys keulasta, ja seuraavan mallin myötä meni vaan pahemmaksi. Olen pari kertaa ajanut pre-facelift W212 ja laadukas fiilis jäi.


Enpä ollut tajunnutkaan että ekalle S80:lle ylipäätään oli tehty facelift... Onhan tuossa yllättävän paljon muutoksia nyt kun asiaa tutkin ja sanoisin että parempaan suuntaan.

Omega B1 ja B2: Enpä olisi tajunnut kyseessä olevan vain facelift, melko perusteellista työtä. Eivät kuulu suosikkeihini muotoilullisesti. Uudemman sisustuksessa tuntuisi olevan kenties vivahteita uudemmista Opel-malleista, ehkä keskikonsoli on jopa vähän päälleliimatun oloinen.

W212 facelift on todella hurja... Facelift-212 näyttää enemmän 213:lta kuin pre-faceliftiltä. Tykkään kaikkien noiden muotoilusta, katselen noita sitten nettiautosta 20-30 vuoden päästä kun ovat tonnipommiluokassa ::)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1605
  • It's Hip To Be Square
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #23 : 25.08.2020, 22:54:28 »


En noita bimmerin korimalleja paljoa muista, mutta ulkomuistista väittäisin, ettei E30 paljoa ajan oloon parantunut. Ei se vissiin paljoa muuttunutkaan. :D

Ehken kannattaisi hetkeksi pysähtyä ja miettiä mikä on uusi malli ja mikä facelift..

Taaskaan malleista tiedä, mutta "Colin McRae" -aikakauden Imprezan jälkeen en saa mieleeni silmänmukaista Subarua.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #24 : 29.08.2020, 11:16:10 »

Omega B1 ja B2: Enpä olisi tajunnut kyseessä olevan vain facelift, melko perusteellista työtä. Eivät kuulu suosikkeihini muotoilullisesti. Uudemman sisustuksessa tuntuisi olevan kenties vivahteita uudemmista Opel-malleista, ehkä keskikonsoli on jopa vähän päälleliimatun oloinen.

W212 facelift on todella hurja... Facelift-212 näyttää enemmän 213:lta kuin pre-faceliftiltä. Tykkään kaikkien noiden muotoilusta, katselen noita sitten nettiautosta 20-30 vuoden päästä kun ovat tonnipommiluokassa ::)

Viimeisissä Omegoissa vähän samanlainen keskikonsoli kuin esim. Vectra C. Joku hyvässä kunnossa oleva Omega/Senator olisi komea tänäkin päivänä... Eikä W212 omistaminen haittaisi myöskään ;D
a car you can believe in

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #25 : 10.10.2020, 20:01:40 »
...
Scorpion huomannut olevan sellainen auto, jota moni haukkuu. Suorastaan vihaa. Minusta se on ihan ok, sellainen pienempi versio jenkistä. Eikä vastaavaa ole Fordilla enää nähty.

Muualta bongasin jonkun mielipiteen, että Scorpio on kuin kutistettu Cadillac DeVille. Onhan noissa jotain samaa:





Caddy vie voiton, etulyhdyt eivät näytä mulkosilmiltä.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #26 : 10.10.2020, 23:52:34 »
Eikös ennemmin mene toisin päin, Cadillac suurempi Scorpio, kun Scorpion valmistus lopetettu ennen kuin tuo lahnalaiva edes tuli turhauttamaan maanteitä?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #27 : 11.10.2020, 09:20:42 »
Saab 9-5 ja olisiko vuoden 2006 faceliftissä tulleet ne kromikehyksillä olevat ajovalot. Sitä ennen 9-5 oli aikanaan mielestäni hyvännäköinen auto.

Omaan silmään nuorennusleikkaus kyllä onnistui, nyt kun noita vastaan tulee. Polttimon vaihto kyllä vaikeutui ja tais lähivalot huonontua
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #28 : 11.10.2020, 10:56:52 »
Tuohon Mk2 Scorpioon vielä. Vaikka auto on kokonaisuutena aikamoinen ilmestys niin kyllä se perä viirutakavalonsa kanssa on lopullinen niitti koko "komeudelle". Kuvissa tuo perä on vähän sellainen ettei niin hätkäytä mutta livenä kyllä, muistissa on edelleen kun tuossa jossain -07/08 katseltiin frouvalle autoa ja Sulan autoh*lvetissä tuommoinen oli esillä, ja kun oli vielä aiotussa budjetissa niin myyjä sitäkin tarjosi. Kohteliaasti, "kiitos mutta ei kiitos".  :2funny:


RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #29 : 13.02.2021, 11:46:46 »
Koitan vältellä oikeita mallisukupolven vaihdoksia ja yritän pysyttäytyä pelkissä facelifteissä, mikä oli alkuperäinen ideani tähän topikkiin.

Saab 9-5 ja olisiko vuoden 2006 faceliftissä tulleet ne kromikehyksillä olevat ajovalot. Sitä ennen 9-5 oli aikanaan mielestäni hyvännäköinen auto.

Ekan 9-5:n viimeisin facelift toimisi muuten, mutta ei ne kromikehykset satu kyllä yhtään omaan silmään...

Teemu-:n topikista (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=106767.0) huomasin, että Subaru Justyn ekaan sukupolveen on tehty melko onnistunut pyöristys:





Itse pidän silti enemmän vanhemmasta ja kulmikkaasta, sama kuin 740:n kanssa. Facelit-740:iin ja 900-sarjalaisiin on ihan turhaan viritelty pyöristyksiä sinne sun tänne, alkuperäinen oli jo täydellinen S*

850:ssä taas faceliftin matalemmat etuvalot olivat hyvä päivitys, terävöitti ilmetta juuri sopivasti.

 

Autoracing  KL-varaosat