Laadukkaissa välijäähdyttimissä taika piilee kennossa, päädyt tekee sen mukaan fiksun mallisesti miten omaan kokoonpanoon nyt sattuu mahtumaan. Jos nyt esim mietit että miksi Garretin kennot myydään ilman päätyjä.. Ja tästä päästään tohon aiemmin mainittuun yleiseen comboon laatukenno+kiinapäädyt, noissa kiinalaisissa välillä näkee ihan toimivan näköisiä päätyjä ja kaikilla ei välttämättä ole vehkeitä valmistaa itse päätyjä suorasta pellistä.
Kannattaa tutustua vaikkapa Corky Bellin tai Gale Banksin tarinoihin välijäähdyttimistä niin avartaa maailmaa, mikä sen välijäähdyttimen tarkoitus on ja miksi siihen kannattaa panostaa hieman enemmän eikä selata ebaysta halvinta jos samalla haaveilee avaruustekniikasta ja ydinfysiikasta. Jälkimmäinen kavereista vannoo kovasti ilman tiheyden nimeen mikä tässäkin keskustelussa on jo mainittu vähän simppelimmin, kylmempi ahtoilma -> enemmän tehoa.
Öljynjäähdyttimelle luulis joku kolo löytyvän ja on noita laitettu välijäähyn eteenkin eikä ahtoilman lämpötila ole dramaattisesti noussut.
Vakio kaasuläppä riittää 400hv asti. Liian isolla kaasuläpällä ajamisesta voi tulla kulmikasta, sitä nyt voi paikkailla vaikka kaasuvivuston/laipan epäkeskeisyydellä että pienemmällä kaasulla läppä aukeaa vähemmän, jos nyt tahtoo laittaa sen ison kaasuläpän valmiiksi suurempia tehotavotteita varten.