Futurez  Kulkukoira

V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin

  • 4 Vastauksia
  • 1418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 363
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin
« : 01.12.2020, 00:39:56 »
Ajelin tuossa poikani 30 tkm ajetulla V40 -19 Automaatilla ja hämmästelin sekä jarrujen että kaasupolkimen ärhäkkyyttä. Itselläni on 960 -97 jossa ne toimivat paljon pehmeämmin eivätkä tee mitään äkkinäistä kun taas V40 liikkeelle lähtiessä kaasupoljinta pitää painaa pitkään kunnes se hyökkää yhtäkkiä liikkeelle ja jarruttessa kevyestikin pysähtyy kuin seinään. Onko kyse pelkästään tottumattomuudestani ja voiko siihen vaikuttaa softalla tai jollain? Ei pitäisi olla missään sporttiasennossakaan.

Tänään ajoin sen renkaanvaihtopisteen nosturille joka on sellaista lyhyttä mallia oleva jonka yli ajetaan eturenkailla ja ramppi jää etu- ja takarenkaiden väliin. Ensin kaasu ei tahtonut millään vaikuttaa yrittäessäni nousta rampille ja sitten yhtäkkiä auto ampaisi liikkeelle. Sama juttu lopussa kun piti ajaa alas nosturin päältä (auto oli pysähdyksissä) jolloin auto taas ampaisi liikkeelle ja takaseinä tietenkin melko lähellä. Oli siinä rengasliikkeen kavereilla naurussa pitelemistä.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin
« Vastaus #1 : 02.12.2020, 23:13:11 »
Jarru on minusta aika äkkipikainen jos on hetken jollain muulla ajellut ja jalka tottunut vähän vetelämpään polkimeen. No, äkkiä siihen tottuu.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin
« Vastaus #2 : 05.12.2020, 21:16:26 »
Aikoinani vaihdoin -97 auton -09 V50 ja johan oli tehokkaat jarrut. Nyt on -14 V40 ja huomattava ero jarrujen tehossa. Taitaa jarrut ja tehostimet kehittyä iän myötä. Laatikon toiminnasta en osaa sanoa, minulla ei toimi noin äkkinäisesti. Painatko heti kaasua voimakkaasti kun siirrät jalan jarrulta vai annatko turbiinin ottaa vedon ensin?

Poissa SepiS60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin
« Vastaus #3 : 24.03.2021, 09:08:56 »
Kyllä tuon V40 jarrut (manuaali) aika herkät on verrattuna tuohon talon toiseen kuljettimeen eli S60 (automaatti)
Volvo V40 D2 Business -18

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 -19 ärhäkät jarrut ja kaasupoljin
« Vastaus #4 : 24.03.2021, 11:46:35 »
Vaimo kun joskus harvoin ajaa mun V60:llä oma V40:sen jälkeen "valittaa" jarrupolkimesta kun joutuu painamaan syvemmälle. Kaasupolkimesta se taas on todennu että "lähtee" äkäsemmin.  :)

Aika äkänen tuo V40:sen jarru on mutta tottumis kysymys tuokin.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

 

Elekma  Autoracing