KL-varaosat  Race.fi

"Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)

  • 214 Vastauksia
  • 41261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #30 : 25.12.2020, 17:01:17 »
Kilometrejä kertynyt nyt reilusti yli tuhat ja alkaa pikkuihiljaa tuntua auto tutulta. Vikoja ei ole sentään ilmaantunut lisää edellä mainittujen lisäksi. Huomenna olisi tarkoitus heittää ensimmäinen pidempi reissu tällä autolla Keski-Suomen suunnalle. Tammikuun puolessa välissä olisi myös tarkoitus lähteä Lappiin ajelemaan, hetken mietin että lähtisikö tällä autolla sinne, mutta taitaa XC70, neliveto, kunnolliset renkaat ja lisävalot viedä voiton niissä olosuhteissa. :D


Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #31 : 26.12.2020, 08:27:29 »
Öljyissä ollaan menossa kohti 0W0 luokitusta. 0W8 öljyä taitavat jo käyttää jossain markkinoilla Toyotissa tms. 0W16 onkin jo hieman yleisempi hybridipuolella.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #32 : 27.12.2020, 03:22:35 »
Ensimmäinen pidempi reissu takanapäin. Mitähän tähän nyt sanoisi, taattua Volvo-kyytiä: etenee luotettavasti ja vakaasti. Automaattiset kaukovalot ovat kyllä luksusta, kun ei tarvitse kokoajan itse rämpytellä valoja eestaas, valotehon puolesta tuli kyllä hiukan ikävä XC:n lisävaloja. :D Tuo 255/35/R20 rengastus syö jonkin verran mukavuutta varmasti, vaikka taitaa nämä olla saksalaisittain alustaltaan melko jämäköitä muutenkin. Onneksi kesävanteet ovat "vain" 19 tuumaset. Kulutus oli myös positiivinen yllätys, koko reissulta vain 4,9L/100km, vaikka en varsinaisesti edes säästellyt, vaan porhalsin menemään muun liikenteen vauhdissa adaptiivisen cruisen turvin. Oli ihan kiitettävästi lunta Keski-Suomessa, niin vajaavetoisuus tuli tietyissä tilanteissa ilmi.  :D Noh, ehkä sitten alle kuukauden päästä XC:llä Lappiin tyydyttämään nelivetotarpeitani. :)


Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #33 : 31.01.2021, 17:29:54 »
Eilen tuli otettua tämä hetken tauon jälkeen ajoon, kun tuo ikuinen suolasää vihdoin meni tauolle. Oletan, että tämän Webaston muuttaminen myös moottoria lämmittäväksi, on edelleen tekemätön paikka?  :facepalm: Kovin vähän tuntuu olevan juttua aiheesta missään. Järkyttävää puuhaa jatkuvasti käynnistellä kylmää konetta pakkasilla. Tutkin myös huvikseni, että miten jäähdytysnesteen lämpötila käyttäytyy, jos antaa Webaston hurista 40min ensiksi ja sitten starttaa koneen. Odotin, että jäähdytysnesteen lämpötila nousee heti startin jälkeen edes reilu kymmenen astetta nopeasti, kun lämpimät ja kylmät jäähdytysnesteet sekoittuvat kun se joku venttiili avautuu, mutta katin marjat, ei mitään eroa missään.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #34 : 31.01.2021, 17:34:43 »
Se on kai vaan seurattava letkuja että missä on kylmän ja lämpimän raja ja ruvettava putkimieheksi
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #35 : 31.01.2021, 17:40:06 »
Näemmä sitten niin. Nyt takuuaikana en välttämättä rupea sorkkimaan tätä, mutta kun takuu on ohi, niin jotain on keksittävä. Kuinkahan herkästi sitten tauluun pamahtaa joku "Webasto, huolto tarpeen" -ilmoitus jos tuota rupeaa itse säätämään. *taavih-> Ja kun takuu on ohi, niin varmasti ainakin yksi kolmikirjaiminen keksintö saa välittömästi lähtöpassit ennenkun on koko moottori muurautunut umpeen.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #36 : 31.01.2021, 20:42:23 »
Näemmä sitten niin. Nyt takuuaikana en välttämättä rupea sorkkimaan tätä, mutta kun takuu on ohi, niin jotain on keksittävä. Kuinkahan herkästi sitten tauluun pamahtaa joku "Webasto, huolto tarpeen" -ilmoitus jos tuota rupeaa itse säätämään. *taavih-> Ja kun takuu on ohi, niin varmasti ainakin yksi kolmikirjaiminen keksintö saa välittömästi lähtöpassit ennenkun on koko moottori muurautunut umpeen.
Webasto on tyhmä kuin saapas. Ei sitä kiinnosta missä vesi kiertää, kunhan kiertää...
Mutta joo, eihän sitä tiedä miten hankalaa tuo venttiili on ohittaa ja mitä muita toimintoja liittyy samaan asiaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #37 : 31.01.2021, 20:47:47 »
Vähän tätä asiaa hankaloittaa se, että Vidani on liian vanha että siitä löytyisi tähän autoon edes mitään räjäytyskuvia. :D

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #38 : 31.01.2021, 21:21:09 »
Vähän tätä asiaa hankaloittaa se, että Vidani on liian vanha että siitä löytyisi tähän autoon edes mitään räjäytyskuvia. :D

Eikä taida helpolla löytää mitään ellei ota virallista lisenssiä Volvolta  ;) ;)
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #39 : 01.02.2021, 09:54:43 »
Webasto on tyhmä kuin saapas. Ei sitä kiinnosta missä vesi kiertää, kunhan kiertää...
Mutta joo, eihän sitä tiedä miten hankalaa tuo venttiili on ohittaa ja mitä muita toimintoja liittyy samaan asiaan.

Webasto ei ole ongelma - moottorin ohjaus voi mennä sekaisin, vaikka luulisi Volvon ymmärtävän myös letkulämppärin käytön, jolloin sen ei pitäisi köhiä toisellakaan laitteella tehdystä lämpimästä vedestä kierrossa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #40 : 01.02.2021, 11:06:11 »
Näemmä sitten niin. Nyt takuuaikana en välttämättä rupea sorkkimaan tätä, mutta kun takuu on ohi, niin jotain on keksittävä. Kuinkahan herkästi sitten tauluun pamahtaa joku "Webasto, huolto tarpeen" -ilmoitus jos tuota rupeaa itse säätämään. *taavih-> Ja kun takuu on ohi, niin varmasti ainakin yksi kolmikirjaiminen keksintö saa välittömästi lähtöpassit ennenkun on koko moottori muurautunut umpeen.
Kuinka kauan on suunnitelmissa pitää tätä autoa? Jos alle 10v niin ei maksa vaivaa alkaa värkkäämään. Taisi EGR:n poisto tehdä että moottori käy kylmempänä. Vanhassa S80 puhdistettiin imusarja 250tkm ajettuna eikä vielä ollut mahdottoman tukossa.

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #41 : 01.02.2021, 13:43:18 »
Riippuu varmaan kaupunkiajon määrästäkin se tukkoisuus, jotenkin miellän aina "äidin autot" että niillä ei ajeta 40tkm vuodessa  ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #42 : 01.02.2021, 14:32:07 »
Uskoisin, että tätä autoa on tarkoitus pitää ihan pidemmän kaavan kautta, niin kai sitä on pakko alkaa värkkäilemään pikkuhiljaa. Lieköhän isokin vaikutus koneen lämpeämiseen EGR:llä näissä VEA-myllyissä? Vanhoissa D5:ssa en ainakaan huomannut mitään eroa, oli EGR aktiivisena tai ei. Käsittääkseni näissä VEA-vehkeissä tuo EGR on kuitenkin huomattavasti aktiivisemmin työntämässä koneeseen jätettä, niin varmaa myös EGR:n tuoma lämpö on isommassa roolissa kuin vanhemmissa moottoreissa. Sitä kuuluisaa kaupunkirallia tällä autolla ei harrasteta juurikaan ja öljynvaihtovälin pidän kymmppitonnissa, niin varmaan ne omalta osaltaan auttavat myös pitämään paikat kunnossa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #43 : 01.02.2021, 14:42:39 »
Ei näissä V90:ssä ole enää ollut EGR murheita juurikaan, toisin kuin vuosimallien 2014-2016 VEA moottoreissa. Siksi pitäisin turhana huolena.

EGR ei kyllä vaikuta moottorin lämpötiloihin tai matkustamon lämpötiloihin käytännössä paljoakaan. Tai no jos se on kokonaan tulpattuna, niin jäähdytysnesteeseen ei tule lainkaan lämpöä pakokaasuista. Sama lämpö tulee sitten muuta kautta, koska palamislämpötila on korkeampi.     
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #44 : 01.02.2021, 21:58:28 »
Jos sen helposti saa tulpattua kokeeksi sen kierron niin sillähän sen lämpeämisnopeuden saa näppärästi testattua. Omat kokemukset tulpatuista egr-venttiileistä nelisylinterisen koneen jatkeena on kyllä tarjonnut sen verran heikkoa moottorin lämpenemistä, että kahteen kertaan miettisin ennen lopullisia päätöksiä. Volkkarien kanssa ilmeisesti yleisempikin homma 2.0tdi:n egr-tulppauksissa, että meinaa olla pakkasella vähän vilu.

Todennäkösesti tämän autoyksilön ajosuoritteilla diesel-moottorilla ajaminen kielletään ennen kuin egr-venttiili ehtii tukkeutumaan.  ;D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron