Autoracing  KL-varaosat

"Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)

  • 214 Vastauksia
  • 41266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vatanen

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #75 : 30.04.2021, 00:21:43 »
Tota tota...Mitä mieltä olette, onko hyväksyttävää että ajovaloumpiot huurtuu merkittävästi kevyessä sateessa? Autoa ei ole pesty lähiaikoina, vaan kosteus on pamahtanut umpioon puhtaasti 5km kevyessä sateessa tapahtuneen kaupunkiajon seurauksena? Kuvissa tuo on jo kerenny hiukka kuivahtamaan...

On tää nyt saakeli, kun mun XC70:Sen 400tkm ajetut ja kertaalleen ajatut umpiot ei päästä kosteutta sisään, mutta nämä päästävät.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joo täysin normaalia maahantuojan mielestä >:(
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #76 : 01.05.2021, 16:24:33 »
Saman vastauksen sain itsekkin, että normaalia on kuulemma. Joopa joo... :facepalm:

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #77 : 01.05.2021, 19:31:09 »
No itse olen sitä mieltä että jos huurre poistuu kun tulee kuivempi kausi niin se on ok. Mutta jos umpio jatkuvasti huurussa niin se on huonompi homma. Tuo ei mielestäni vielä näytä kovin pahalta vaikka toki kirjoitit että on kerinnyt vähän kuivumaan

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #78 : 01.05.2021, 21:48:56 »
Kunhan näissä ei ole kuin P2-malleissa että umpion sisäiset kosteudet menee piuhaa pitkin suoraan alas ballastiin. Itsellä sellaisessa oli pakko vaihtaa ja liimata lasi uudestaan ja huurteet sen jälkeen on poistuneet heti kun valot syttyy.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #79 : 04.05.2021, 00:22:05 »
Tänään vaihdettiin moottoriöljyt ja suodatin. Öljynvaihtoväliksi muodostui kohtuulliset 8 128km. Toivotaan tälle VEA-koneelle pitkää ikää, kun huoltoväli on pysynyt koko elinkaaren ajan keskimäärin 15 000 kilometrissä. Nyt meidän ajossa on tarkoitus huoltaa vuosittain/20 000km välein Biliassa ja 10 000km/6kk välein aina tehdä "oma huolto", jossa vaihtaa öljyt ja suodattimen koneeseen. O0

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #80 : 04.05.2021, 10:01:59 »
mun XC70:Sen 400tkm ajetut ja kertaalleen ajatut umpiot ei päästä kosteutta sisään, mutta nämä päästävät.

Halogeenit, xenonit vai ledit? Veikkaan ettei ainakaan ledit kuten näissä uusissa on ja ledihän ei tuota lämpöä juuri ollenkaan joka kuivattaisi kosteuden pois.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #81 : 04.05.2021, 14:59:09 »
Halogeenit, xenonit vai ledit? Veikkaan ettei ainakaan ledit kuten näissä uusissa on ja ledihän ei tuota lämpöä juuri ollenkaan joka kuivattaisi kosteuden pois.

Tätä pointtia itsekin tuomarilille pohdin mielessäni. Melkeinpä kaikkien autojen umpioiden sisällä on jatkuvasti jonkinlainen ilmankosteus, mutta led-valoilla varustetuissa ei ole oikein mitään kuivattavaa elementtiä, kuten noissa vanhoissa hehkulangoissa.

Jos nyt kesäauringossa vielä on tuollainen pieni kosteus umpion sisällä niin voidaan puhua jo ongelmasta, mutta nyt on vielä kylmä ja kostea aika vuodesta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #82 : 04.05.2021, 16:29:39 »
Mä en oo vielä toistaseks huomannu missään muissa LED autoissa olevan saunaa umpioiden sisällä, kuin Volvossa. ::)

Ehkä jossain tosi todella optimistisessa tilanteessa jotain, mutta kun tuntuu joka toisessa Volvossa olevan enemmän vettä sisällä kun ulkopuolella.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #83 : 04.05.2021, 17:52:38 »
mutta kun tuntuu joka toisessa Volvossa olevan enemmän vettä sisällä kun ulkopuolella.  :D

Nyt on jo vähän liikaa liioittelua tässä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #84 : 30.05.2021, 16:57:10 »
Puoli vuotta tuli täyteen yhteiseloa tämän vehkeen kanssa. Ei oo järin paljon tullut kilometrejä, oston jälkeen aika tarkalleen vain 5 000km. Pesukertoja tuohon aikaikkunaan mahtuu 24 kappaletta.  :)

Nahkajakkarat tuli äsken käsiteltyä ja suoritettua muutenkin perusteellinen siivous sisätiloihin. Kilometrejä taulussa 61 006.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #85 : 11.06.2021, 17:02:13 »
Jahas jahas, taitaa takuuhuolto kutsua toisen kerran. Kuskin ikkunan avautuminen on erittäin tahmean oloista ja se vanha "narskuminen" alustasta on edelleen läsnä myös, vaikka silloin viimeksi vaihdettiin pari moottorin tukikumia ja oletettiin äänen hävinneen. Takuuta on vielä sopivasti vajaa kuukausi jäljellä, niin otetaan ilo irti...








Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #86 : 14.07.2021, 18:16:44 »
Tämä kävi eilen toisen kerran Biliassa takuuhuollossa. Mekaanikko oli vahvasti sitä mieltä, että tuo kuulemani ääni on tälle automallille tyypillinen ääni, varsinkin kun nokalla on dieselmoottori. :idiot2: Varmuuden vuoksi vaihdettiin kuitenkin oikeanpuolen moottorin tukikumi, joten nyt ainakin kaiken pitäisi olla kunnossa. Seuraavana projektina on tuon Webaston muuttaminen siten, että se lämmittää myös moottoria...

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #87 : 30.07.2021, 17:03:58 »
Määräaikaishuolto varattu säntillisesti tasan vuoden päähän edellisestä huollosta, eli 2.9. menee auto Biliaan. Vaihteistoöljyt ovat vaihdettu vuosi sitten huollossa, mutta ne vaihdetaan varmuuden vuoksi myös nyt tulevassa huollossa, ei siitä haittaakaan ole. Muuten huollon sisältö pitäisi olla melko normaali, eli öljyt, suodatin, raitisilmasuodatin sekä softapäivitykset.

Huomenissa tähän autoon laitetaan Applen CarPlay sekä Android Auto. 8)


Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #88 : 05.09.2021, 16:16:59 »
Tämä kävi torstaina tosiaan huollossa Biliassa, vaihtoon menivät huolto-ohjelman mukaisesti moottoriöljyt, öljysuodatin, raitisilmasuodatin ja lisätyönä nuo vaihteistoöljyt. Huollon kokonaishinta oli 800€, josta 420€ osuus oli koski vaihteistoöljyjä. Minulta oli mennyt kokonaan ohi, että Biliakin vaihtaa nykyään vaihteistoöljyt BG-huuhtelulla. :idiot2:

Moottoriöljyn vaihtoväliksi muodostui 6 266km ja vaihteiston osalta 14 394km. :D

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #89 : 14.09.2021, 01:23:35 »
Mitäs ihmettä! ??? Annoin Webaston käydä ennen lähtöä ripauksen alle 30min. Moottorin käynnistyttyä, jäähdytysnesteen lämpötila oli suoraan 65 astetta! :o Toki se siitä vajaa kymmenen astetta putosi, kun moottori oli hetken käynyt, mutta eihän tämän Webaston edes pitäisi lämmittää moottoria, kun auto on parkissa. Kesällä hiukan lämpöisemmissä olosuhteissa muistan myös, että jäähdytysneste oli selvästi lämmennyt Webaston avulla, mutta en siihen kiinnittänyt silloin niin paljoa huomiota. Tänään ulkolämpötila oli alle 10 astetta, kun tämä tapahtui joten kyllä tuo Webasto oli ihan huolella lämmittänyt tänään myös moottoria.

Talvella, kun oli pakkasta se kymmenisen astetta, niin vaikka Webastoa oli käyttänyt sen puoli tuntia, oli jäähdytysnesteen lämpötila moottorissa edelleen vahvasti pakkasen puolella, vaikka kabiini tietenkin lämmin oli.

Kysymys kuuluukin, että olenko niin onnekas, että tuolta vesikierrosta olisi se venttiili mennyt rikki, joka estää vesikierron moottorille? Vai onko tuon venttiilin toiminnassa nyt jotain, mitä en ymmärrä? :D

Oli miten oli, tätä on pakko seurailla ja testailla uusiksi että lämpiääkö kone myös jatkossa. Mitään muutoksia autoon ei ole tehty Webaston osalta siis.

 

Ateho  Elekma