Ateho  Elekma

"Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)

  • 214 Vastauksia
  • 41256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #45 : 02.02.2021, 07:43:22 »
Todennäkösesti tämän autoyksilön ajosuoritteilla diesel-moottorilla ajaminen kielletään ennen kuin egr-venttiili ehtii tukkeutumaan.  ;D
Ei kai ongelma niinkään ole se venttiili vaan että imusarja on ihan skeidassa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #46 : 02.02.2021, 08:29:22 »
Ei kai ongelma niinkään ole se venttiili vaan että imusarja on ihan skeidassa.

Imusarjan vaihto ei liene kuin muutaman sadan euron juttu jos kerran auton elämän aikana joutuu tekemään. Yhteen autoon kerran vaihdoin ja muutaman satanen meni. Syy oli tosin imusarjan halkeaminen, mutta kuitenkin kalliimpiakin huoltoja kuuluu (esim. jakopää) ihan auton normielinkaareen.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #47 : 02.02.2021, 11:02:42 »
Imusarjan vaihto ei liene kuin muutaman sadan euron juttu jos kerran auton elämän aikana joutuu tekemään. Yhteen autoon kerran vaihdoin ja muutaman satanen meni. Syy oli tosin imusarjan halkeaminen, mutta kuitenkin kalliimpiakin huoltoja kuuluu (esim. jakopää) ihan auton normielinkaareen.
Ei ole sillai kallista ja jos miettii että vasta joskus +200tkm jälkeen alkaa olemaan siellä kunnossa skeidaa niin ei ole ekan eikä välttämättä toisenkaan omistajan murhe. Ainoa että alkaa vaikuttamaan suorituskykyynkin kun oikein jankissa. Muistelen että aikoinaan Debilissä mittarivat +20hv tehon nousun kun puhdistivat yli 300tkm ajetun auton imusarjan. Oli imusarjassa ollut about sentin kerros nokea, siinä kummasti ilman virtaus vähenee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #48 : 02.02.2021, 11:44:21 »
Muistelen että aikoinaan Debilissä mittarivat +20hv tehon nousun kun puhdistivat yli 300tkm ajetun auton imusarjan.

Ihan mielenkiinnosta, paljoko laskuttivat puhdistuksesta? Aikoinaan harkitsin erään imusarjan putsausta ja kysyin yhdeltä laatupajalta joka laskutti toistasataa per työtunti. He sanoivat että sen verran työtä siinä että samaan hintaan vaihtavat upouuden osan. Käsitykseni on ollut että jos itse harrasteeksi putsailee, pääsee voitolle, mutta jos teettää jossain on ihan sama sitten jo vaihtaa uusi.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #49 : 02.02.2021, 12:03:08 »
Ihan mielenkiinnosta, paljoko laskuttivat puhdistuksesta? Aikoinaan harkitsin erään imusarjan putsausta ja kysyin yhdeltä laatupajalta joka laskutti toistasataa per työtunti. He sanoivat että sen verran työtä siinä että samaan hintaan vaihtavat upouuden osan. Käsitykseni on ollut että jos itse harrasteeksi putsailee, pääsee voitolle, mutta jos teettää jossain on ihan sama sitten jo vaihtaa uusi.
Ei mitään hajua. Edellisessä S80 puhdistivat kun piti muutenkin käyttää imusarja irti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vatanen

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #50 : 03.02.2021, 16:57:18 »
« Viimeksi muokattu: 03.02.2021, 20:41:01 kirjoittanut Vatanen »
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #51 : 03.02.2021, 17:58:06 »
Tässä vähän lisätietoa tuohon webaston toimintaan ja miksi ei lämmitä uusien autojen moottoria enää. Itsellä myös sama homma S60 MY20 kanssa. :(

https://www.webastoturku.fi/webasto/euro6-moottorien-esilaemmitys

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uudet-dieselsaannot-johtavat-erikoiseen-tilanteeseen-moottorin-esilammitys-pakkasella-ei-ole-enaa-mahdollista/80306511-906b-310c-9d84-659ef7c3a462

Kyllä on "hienoa" kehitystä. Ekohömppä menee kestävyyden ja mukavuuden edelle!!

Omistaisipa V8 jenkin niin laittaisin yöksi käyntiin ihan vaan huvikseen (kaveri piti kerran...). Voisi saman toteuttaa suoralla kutosellakin, jota kerran pidin hurjat 45min tyhjäkäynnillä 34 asteen pakkasella. Järkevämpää kuin moottorin tahallinen kiusaaminen ja mahdollinen käyttöajan lyhentäminen.

Olipahan lämmin auto  :D
a car you can believe in

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #52 : 03.02.2021, 20:08:26 »
Pakostihan tuo on muutettavissa kiertämään lohkon kautta kerta letkulämmitinkin mahdollinen. Arktinen alue on niin pieni markkina että meitä ei ajatella
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #53 : 03.02.2021, 20:17:53 »
Sairaaksi mennyt tämä päästövouhotus.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #54 : 06.02.2021, 16:38:06 »
Onko kokemuksia miten näihin saisi fiksuiten viritettyä jäähdytysnesteen lämpötilan näkyville? Toki testerillä / Torquella nuo saa näkyville, mutta joku pysyvämpi ratkaisu olisi nyt hakusessa. Nauraa saa ihan vapaasti, mutta jokseenkin epämiellyttävää ajella vailla mitään tietoa koneen lämpötilasta, varsinkin kun sen lämpeäminenkään ei ole mikään läpihuutojuttu, varsinkaan pakkasella.

https://www.aliexpress.com/item/32855225299.html

Tollanen pisti silmään, mahtaakohan ajaa asiansa? ::) Mites muuten toi OBD-portti, jos siihen kytkee laitteen pysyvästi, onko kys. laite sitten kokoajan päällä vai katkeaako OBD-portista virta jossain vaiheessa kun auto on lukittu/ollut tarpeeksi kauan koskematta?

Tässä eiliseltä kylmäkäynnistysvideo, vaikka mitään kovin jännittävää se ei tarjoakkaan.

https://www.youtube.com/watch?v=iqZE713MVJE
« Viimeksi muokattu: 06.02.2021, 16:42:58 kirjoittanut tuomaril »

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #55 : 06.02.2021, 20:21:15 »
Muistaakseni joskus hommasin on/Off-napillisen bluetooth-elmin ihan vaan koska muuten se kytkettynä pitäisi väylää hereillä p2:ssa. Uudemmasta ei ole kokemusta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #56 : 08.02.2021, 01:36:30 »
Tilasinpa nyt tuon ylle linkkaamani mittarin, saa nähdä mitä tulee ja saako tuolla jäähdytysnesteen lämpötilan näkyviin. Ei tuolla hinnalla nyt korkealta putoa vaikkei toimisikaan. Tuli tänään veivattua vajaa 500km tällä ja ei muuten mitään ihmeellistä, mutta Pilot Assist sai jonkin sortin paniikkikohtauksen suoralla tyhjällä moottoritiellä, jossa kaistaviivat olivat hyvin näkyvissä. Aivan ykskaks auto päätti alkaa kääntämään itseään melko rajulla otteella kohti motarin vieressä kulkenutta ojaa. Sai aika äkäseen tarttua ratista, ettei käyny hullusti. :idiot2: Sinänsä yksi ja sama että miten tuo Pilot Assist toimii, kun ei sitä tule ikinä käytettyä, mutta oppipahan ainakin että sen toiminta voi olla yhtä arvaamatonta kuin naisen toiminta. :idiot2:


Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #57 : 08.02.2021, 07:53:45 »
Ton sortin möhellyksen luulisi volvoakin kiinnostavan :idiot2: Ei paljoa uskalla leffoja katsoa näissä ritari ässän autoissa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #58 : 08.02.2021, 09:47:43 »
Nämä on näitä vaiettuja juttuja näissä autopilot yms. jutuissa.

Kansa haaveilee siitä, että auton kyydissä voi vain istua lappiin asti ja koneäly ajaa perille. Kovin etenkin suola/loska/sumukeleillä tuntuu kaikki avustimet tippuvan yksi kerrallaan bmw:stä pois niin ei suurta luottoa suomen olosuhteisiin kyllä herätä mitkään järjestelmät.  :idiot2:

Itse en ainakaan haluaisi olla vastuussa pilotin tekemistä virheistä, enkä myöskään haluaisi joutua kolariin ottavana osapuolena kun joku toinen katteli iltauutisia ratin takana kun auto päättikin häröillä.  :nohnoh

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: "Tuomarilin" V90 D3 Inscription (2020)
« Vastaus #59 : 08.02.2021, 10:17:10 »
Avustimet on avustimia, kuljettajalla on vastuu autosta. Joten ratista on pidettävä kiinni vaikka PA olisi aktiivisena.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Samppasport  Futurez