Autodiagnoosi  Carcom Oy

Erot lh 2.2 ja 2.4

  • 6 Vastauksia
  • 5277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Erot lh 2.2 ja 2.4
« : 24.04.2014, 23:38:37 »
Eli ostin tuossa halvalla 240 b230f volvon varaosiksi, ja ajattelin että siitäpä saan turbottamiseen moottorinohjauksen omaan kaasarivolvoon. Mutta sitten huomasin autoa kyniessä että virranjakajaan menee 3 napainen johto eikä löytynyt vikakoodi kikkaretta konehuoneesta. Eikös se silloin ole lh2.2 eikä siihen saa lastuja? Löytyisi kyllä 740 missä olisi lh2.4 mutta miten onko paljon lyhennettävää/pidennettävää johdoissa kun laittaa 200 volvoon. Niin ja miten eroaa anturit ym. tuossa 2.2 ja 2.4 älhoossa kun ajattelin turbottaa tuolla b230f koneella ja jos siinä nyt on se lh2.2 niin meneekö hirveäksi kikkailuksi jos koittaa laittaa tuohon moottoriin lh2.4? Se nyt ei ole paha jos eri anturit mutta samalla kierteellä eli uusi anturi vain ja sillä selvä.
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1245
  • www.vrcf.fi
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #1 : 24.04.2014, 23:45:37 »
LH2.2 ei vikokoodin luentaa konehuoneessa. Hall-jakaja (muuten tyhjä).

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1787
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #2 : 29.04.2014, 22:41:20 »
LH2.2 ei vikokoodin luentaa konehuoneessa. Hall-jakaja (muuten tyhjä).

LH2.2:ssa on vikakoodinluenta, ei vaan semmoinen miten suurinosa volvoharrastajista sen tuntee (eli ei ole sitä pömpeliä konehuoneessa).

240:n ja 7xx turbon LH-2.2:n johtosarjat eroaa esimerkiksi täysin sytytyksen osalta, turbossa on EZK, kun vaparissa on chrysler-tms sytytysjärjestelmä.

-LH-2.2:n johtosarja eroaa hyvinkin isosti 2.4:sta.
-2.2:n saa pyörimistietonsa HALL anturilta jakajasta kun taas 2.4 vauhtipyörältä (joten myös vauhtipyörä on eri autoissa).
-Molempiin saa lastuja.
-IMM on erilainen.
-Nakutuksentunnistin on samanlainen, riippuen toki vuosimallista (muutamaa variaatiota on ollut). Liitin ja paikka tosin samanlaiset.

Elikkä helpoimmalla ehkä pääset kun hommaat täydellisen LH-2.4 järjestelmän ja pulttaat sen siihen lohkoon vauhtipyörineen ja turbon bokseineen tai lastutetulla vaparinboksilla.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4694
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #3 : 29.04.2014, 23:29:45 »
LH2.2:ssa on vikakoodinluenta, ei vaan semmoinen miten suurinosa volvoharrastajista sen tuntee (eli ei ole sitä pömpeliä konehuoneessa).

240:n ja 7xx turbon LH-2.2:n johtosarjat eroaa esimerkiksi täysin sytytyksen osalta, turbossa on EZK, kun vaparissa on chrysler-tms sytytysjärjestelmä.

-LH-2.2:n johtosarja eroaa hyvinkin isosti 2.4:sta.
-2.2:n saa pyörimistietonsa HALL anturilta jakajasta kun taas 2.4 vauhtipyörältä (joten myös vauhtipyörä on eri autoissa).
-Molempiin saa lastuja.
-IMM on erilainen.
-Nakutuksentunnistin on samanlainen, riippuen toki vuosimallista (muutamaa variaatiota on ollut). Liitin ja paikka tosin samanlaiset.

Elikkä helpoimmalla ehkä pääset kun hommaat täydellisen LH-2.4 järjestelmän ja pulttaat sen siihen lohkoon vauhtipyörineen ja turbon bokseineen tai lastutetulla vaparinboksilla.
Muutamia monelle ehkä merkittäviäkin tarkennuksia:

-Vikakoodinluku on tietääkseni vain sytkäpuolen koodit, mikäli tarkoitat sitä jatkuvalla syötöllä pyörivää koodiasiaa mikä ainakin seiskasatasessa oli huoltotöpselin toinen nasta?
-2.2 lastujen saatavuus selkeästi huonompi kuin 2.4
-2.2 harvinaisempi paljonkin eli esim immujen saatavuus huono(mpi)
-2.2 karkeammilla kartoilla jne kun tuoreemmat LH:t.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #4 : 02.02.2021, 11:35:36 »
Ostin tossa johtosarjan joka myyjän mukaan on 240 lh2.4. Sarja on erillinen auton muista johdoista ja on hyvin simppeli, tässä ei kuitenkaan ole sitä vikakoodi blinkkeriä joka vissiin pitäisi löytyä lh2.4, voiko siis kyseessä olla lh2.2 johtonippu? Vai eikö sitä vaan 240 ole ollutkaan. 563- loppuinen bensa kyllä sopii liittimeen, mutta mistä ylipäätänsä erottaa 2.2 ja 2.4 kun kyseessä on 240 kori?

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #5 : 02.02.2021, 18:23:08 »
Ostin tossa johtosarjan joka myyjän mukaan on 240 lh2.4. Sarja on erillinen auton muista johdoista ja on hyvin simppeli, tässä ei kuitenkaan ole sitä vikakoodi blinkkeriä joka vissiin pitäisi löytyä lh2.4, voiko siis kyseessä olla lh2.2 johtonippu? Vai eikö sitä vaan 240 ole ollutkaan. 563- loppuinen bensa kyllä sopii liittimeen, mutta mistä ylipäätänsä erottaa 2.2 ja 2.4 kun kyseessä on 240 kori?
2.2 hall-jakajalla ja sytkäboksi lasinpesunestepöntön kyljes kii, ei ezk.
2.4 jakaja ilman anturia, ezk purkki apukuskin jalkatilas ja vr-anturi vauhtipyörällä.
Volvo 245DL -88 käyttis, Volvo 242L -75 kesäauto, Volvo 245SE -91 talvikottero

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Erot lh 2.2 ja 2.4
« Vastaus #6 : 02.02.2021, 22:41:10 »
Eli jos johtosarjassa on ezk:lle se iso liitin (hieman siis samankaltainen liitin kun bensa ecussa ja sarjassa olevan läpivientikumin perusteella menee auton sisälle samaan paikkaan molemmat liittimet), on se silloin 2.4?

Mutta eikö 2.4 tule myöskin se sytkäpääte johon leveä useampi napainen liitin? Siis maffin kaltainen liitin. Semmoinenkin on tuossa mun nipussa ainakin.

 

KL-varaosat  Carwist