Proturbo  Autodiagnoosi

Moottoriohjauksen optimoinnin poisto, kokemus.

  • 0 Vastauksia
  • 1318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Moottoriohjauksen optimoinnin poisto, kokemus.
« : 15.02.2021, 16:57:08 »
Täällä on paljon juttua moottorin optimoinnista mutta sen poistosta en löytänyt yhtään, lienenkö ainoa joka sen olen tehnyt. Sellainen olo tuli virityspajallakin kun asentaja sanoi virittäneensä tuhat autoa ja minun oli toinen joka palautettiin vakioksi. Oliko toimenpiteessä järkeä, en tiedä.
Lähtötilanne oli kun vaihdoin viime kesänä hyvin palvelleen XC60:n samanlaiseen mutta kuusi vuotta uudempaan ja 200tkm vähemmän ajettuun. K-caarassa virittämisestä ei kerrottu, tuli ilmi vasta talvirenkaita hakiessa. Tuskin kauppa olisi siihen kaatunut koska auto oli hyvin varusteltu ja lähes virheetön. Sain samalla tietää virityspajan. Soitto sinne ei paljon valaissut, jotain puhuttiin ahtojen lisäyksestä, ruiskutuksista, vaihteistoakin kuulemma muokattu.
No joka tapauksessa kun auto ilmoitti huollon tarpeesta päätin palauttaa tehdasasetukset että päivityksille ei olisi huollossa esteitä. Ajoltaan auto ei muutoksen myötä paljon muuttunut, kulutus pysyi ennallaan, ehkä pintakaasulla kiihdytellessä tehon pudotuksen huomaa.
Sanotaan että suureen tehoon tottuu nopeasti - tehon puutteeseen ei ikinä. Tämäkään ei pidä minun tapauksessa paikkaansa, johtuu varmaan pappamaisesta ajotyylistä. :)
Viritysohjelma on kuulemma pajalla tallessa jos tulen katumapäälle.
XC60 D4 AWD -16

 

Samppasport  Futurez