No niin, pyörä pyörii taas
Pistokeessa on ohut peltiläpyskä, johtojen suunnassa alhaalta ylös päin, jonka alla tyrkätään pieni meisseli (noilla edell. kuvassa olevilla rei'illä ei ole merkitystä), sitten liitin lähtee helposti irti.
Moottorin irroittamiseen (jarrusatulan ollessa jumissa) kuvan mukainen työkalu on lähes täydellinen.
Torx-taskuavainsarjasta irroitetaan lenkkipäinen T30 avain ja ruuvimeisseliä käytetään vääntimenä. Ruuvien kannoihin kertyy moskaa, joten tuolla järjestelyllä saa avainta samalla painettua kohti ruuvia, ettei lipeä ja hajoita kantaa. Ennen irroitusta suihkuttelin ruuvienkantoja hyörypesurilla hyvän tovin.
Moottorin irroittamisen jälkeen pääsi itse sylttytehtaalle. Moottorissa on 12-hampainen ratas, jonka hampaat olivat ruostuneet pois ja samalla jarrusatulan puolen hampaat olivat heikossa hapessa. Vaikutti vähän, että joku paja on vaihtanut palat perinteisesti moottoria irroittamalla, koska O-rengas oli saanut kipeää.
YT:n peusteella jarru pitäisi vapautua T40 kokoisella avaimella, mutta kun hampaita ei juuri ollut HEX-kannan kuusiopää otti sen verran kiinni, että pääsi kiertämään myötäpäivää, jonka jälkeen se pyörii sormivoimin.
Nyt autolla voi periaatteessa ajaa, mutta herjaa hillittömän pimputuksen kanssa 'Pysäköintijarru tarvitsee huoltoa'
https://www.autodoc.fi/ridex/15181817näyttää löytyvän uudet palikat suht. edullisesti. Seuraava opettelun/taistelun aihe on sitten jarruletkun irroitus & ilmaus
Noinkohan herja katoaa, kun saa uudet palikat, vai pitääkö käyttää jossain pajalla? Itselläni on vain VAG:lle VCDS-ohjelma/kaapeli.