Carcom Oy  Ateho

Volvo 164 -70

  • 31 Vastauksia
  • 7453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Volvo 164 -70
« : 01.05.2021, 23:49:29 »
Tulipa hankittua muutaman päivän harkinnan jälkeen 164.
Tähän on mitä ilmeisimmin tehty tekniikanvaihto, koska kone on ruisku ja automaattilaatikko jo lattiavalitsimella. Ruisku tuli kait 1972. Tämä on otettu käyttöön 1970.

Tänään hain auton, ja kone hörähtää käyntiin kun laittaa bensaa imusarjaan. Huomenna katson saisinko ruiskun toimimaan. Ainakin bensapumppu on jumissa.

Mätävikaa on paljon, ja lattian ja helmat saa varmaan vaihtaa kokonaan. Onneksi näihin vielä löytyy peltiosaa.

Tavoite on tehdä tästä koriltaan museorekisteriin kelpaava, mutta lisätä pieniä omia juttuja tekniikkaan ja sisustukseen. Yhden sellaisen auton olen aiemmin tehnyt.

Kunhan olen saanut koneen käyntiin, ja ehkä ajanut ringin pihatiellä, puran tuon aivan atomeiksi, hitsaan perusrakenteet kuntoon ja sitten menee puhallukseen.

Osapuutteita on jonkin verran. Sisustasta puuttuu verhoiluja, keskikonsoli, kynnyslistoja jne.

2-3 vuoden projekti odotettavissa. Ei sitä kuitenkaan joka päivä ehdi tehdä.






Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #1 : 02.05.2021, 11:57:46 »
Muistan nähneeni tämän myynnissä, olika jossain pohjoissuomessa? Ei muutakun stemppiä  :)

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #2 : 02.05.2021, 11:58:51 »
Tämähän on ollut useampaan kertaan Nettiautossa myynnissä, hienoa että joku päätti ottaa projektiksi! Hattua täytyy kyllä nostaa -H-
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #3 : 02.05.2021, 13:28:26 »
Täytyypä liittyä tähän herrasmiesten klubiin.

Tsemppiä projektiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #4 : 02.05.2021, 14:10:19 »
Tulipa hankittua muutaman päivän harkinnan jälkeen 164.
Tähän on mitä ilmeisimmin tehty tekniikanvaihto, koska kone on ruisku ja automaattilaatikko jo lattiavalitsimella. Ruisku tuli kait 1972. Tämä on otettu käyttöön 1970.

Tänään hain auton, ja kone hörähtää käyntiin kun laittaa bensaa imusarjaan. Huomenna katson saisinko ruiskun toimimaan. Ainakin bensapumppu on jumissa.

Mätävikaa on paljon, ja lattian ja helmat saa varmaan vaihtaa kokonaan. Onneksi näihin vielä löytyy peltiosaa.

Tavoite on tehdä tästä koriltaan museorekisteriin kelpaava, mutta lisätä pieniä omia juttuja tekniikkaan ja sisustukseen. Yhden sellaisen auton olen aiemmin tehnyt.

Kunhan olen saanut koneen käyntiin, ja ehkä ajanut ringin pihatiellä, puran tuon aivan atomeiksi, hitsaan perusrakenteet kuntoon ja sitten menee puhallukseen.

Osapuutteita on jonkin verran. Sisustasta puuttuu verhoiluja, keskikonsoli, kynnyslistoja jne.

2-3 vuoden projekti odotettavissa. Ei sitä kuitenkaan joka päivä ehdi tehdä.
Olisiko jo heti korin riittävän purkamisen jälkeen se puhallus kannattavinta? Helpottaa oleellisesti niitä ruostekorjauksien valmistelua ja tekemistä kun ei tarvitse sitä kaikenmaailman muhjua ruoste maali massa ym laikalla ym keinoin hioa? :)
Quote korjattu / Acke
« Viimeksi muokattu: 02.05.2021, 22:10:51 kirjoittanut Acke »

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #5 : 04.05.2021, 21:34:58 »
Olisiko jo heti korin riittävän purkamisen jälkeen se puhallus kannattavinta? Helpottaa oleellisesti niitä ruostekorjauksien valmistelua ja tekemistä kun ei tarvitse sitä kaikenmaailman muhjua ruoste maali massa ym laikalla ym keinoin hioa? :)
Quote korjattu / Acke

Muuten olisi, mutta kun pelottaa ettei kestä kuljettamista ja kääntelyä. Täytyy helmapalkit korjata ainakin.

Tänään pähkäilin ruiskua. Ohjausyksikkö vaikuttaisi toimivan, mutta lähes kaikki piuhat irtoaa liittimistä kun niitä tutkii. Sain sen verran fiksattua että pääsin testaamaan. 5 suutinta on ainakin jumissa, mutta sillä yhdelläkin jaksaa lupailla. Nyt suuttimet on purettu irti ja likoaa löpössä. Kelat niissä on kuitenkin kunnossa, 2,4Ohmia löytyy kaikista. Kelan jännite on 3V, joten kahdella sormiparistolla olen niitä koittanut herkistellä.

Hintavia on D-Jetronicin suuttimet, eikä niitä meinaa löytyä. Eihän täällä jollakin sattuisi olemaan?

Eli varsinainen purkaminen alkaa kun olen saanut pihatiellä ajeltua kierroksen. Sisusta ja takaosan sähköt on vasta purettu.
Tämä on nyt kolmas projektini. Edelliset kaksi olivat harjoittelua. Joskohan tämä kolmas onnistuisi paremmin  :)
Kuvissa edellinen projekti ennen/jälkeen. Se oli jos mahdollista vielä huonompi, eikä peltiosia saanut oikein mistään.
Samalla mentaliteetilla mennään tässäkin. Pahoittelut väärän merkkisestä mallikappaleesta.






Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #6 : 04.05.2021, 22:02:20 »
Käytä suuttimet huollossa, nuo on aika lujaa tekoa yleensä tulee ihan vaan ultrapesulla kuntoon

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #7 : 05.05.2021, 07:33:23 »
Rockautosta saa uusia suuttimia.

Mulla voi olla muutama jossain.

Itse päivitin B30E uudelle ohjelmoitavalle ruiskulle ja bensapuoli meni uusiksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #8 : 06.05.2021, 14:19:10 »
Meinasin jo säikähtää että olisiko niitä tosiaan myynnissä Rockautossa. Siellä on kunnostuspalvelu, eli omat pitää lähettää kunnostettaviksi. Periaatteessa sama kuin Finjectorilla.

Vein tänään suuttimet Finjectorille. Katsotaan saako niistä vielä toimivat.

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #9 : 14.06.2021, 23:28:37 »
Noniin, suuttimet tuli ja kyllähän se lähti auttavasti käyntiin. Päätin hetken fiilisteltyäni, että en aio sitä nyt säätää käymään kunnolla, vaan aloitan auton purkamisen. Tehdään koneesta sitten kunnollinen penkissä.


Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #10 : 14.06.2021, 23:32:01 »
Aloitin purkamisen. Lokarit ja etuovet irti. Kyllähän tässä hitsaamista on reilusti. Täytyy jossain vaiheessa yrittää päästä ihailemaan jonkun tikissään olevaa 164:ää että saa ymmärryksen kuinka keula kuuluu olla oikein kasattu. Minusta tuntuu että tässä on vähän joskus korjailtu ja oiottu sen kanssa. Mm. Keulapalan sauma kolareihin oli paklattu piiloon.








Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #11 : 15.06.2021, 12:28:33 »
Tässä vaiheessa kiinnostaa että mistä kannattaa ostaa peltiosia 164:ään. Eli missä kilpailukykyisimmät hinnat?
Skuvat.fi on ollut lattialevyissä ja helmapaloissa halvin. Muuta sieltä ei taidä löytyä.
Skandcar (classic-volvo.com) on parempi valikoima, mutta hintakin vähän pompsahtaa.
Skandix.com on myös hyvä valikoima, mutta hinnasto on näistä kallein.

Onko vielä joitakin muita paikkoja? Tai jos teillä on omassa varastossa peltiosia, niin kaikki on tarpeen.

Teemu

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #12 : 15.06.2021, 13:35:58 »
Mites vp-autoparts tai cvi-automotive?

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #13 : 18.06.2021, 12:44:28 »
Hyvä että joku muukin alkaa kunnostamaan näitä 164 mallisia.
Itsellä on samanalainen projekti työn alla eli tuo allekirjoituksen production 69 on täysin korivalmis pintamaalissa oleva -69 koppa josta puuttuu kaikki muut osat. Rullaava kori kaikilla luukuilla.
Tässä jossain vaiheessa ajattelin että myyn korin pois kun ei ole muutamaan vuoteen se rojekti edennyt. Mutta en raaskinut laittaa myyntiin koska ei kukaan maksa kopasta sitä mitä siitä tarttis saada.

Vaikka homma on vielä itselläkin käynnissä niin niiden tuumasten kierteiden/ pulttien/ mutterien kanssa sitten menee hermot ja rahat. Tuumasia juttuja koko auto täynnä.

Omassa varaosapankissa voi jotain myytävääkin olla...
« Viimeksi muokattu: 18.06.2021, 12:46:31 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #14 : 18.06.2021, 15:53:54 »
Pirkanmaan v-palveluilta löytyy 164 osia jonkin verran. Hinnat menee kunnon mukaan. S-postilla tiedustelua mitä tarvitset ja katsovat löytyykö.
Lapista joku tarjosi tuohon kötökseeni osia suhteellisen hyväkuntoisen näköisestä korista ja valitteli ajan puutetta muiden projektien takia, tarvittaessa voin antaa hänen yhteystiedot.

 

Carcom Oy  Ateho