Futurez  Kulkukoira

V70 2008 2.0F nykii vauhdissa

  • 6 Vastauksia
  • 1331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spaceman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« : 03.05.2021, 22:02:20 »
Hei,

V70 sellainen potilaskertomus, että talvella ei lähtenyt työpaikan pihasta kuin Falckilla. Ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Samana aamulla oli jo vähän oikutellut, mutta käynnistyi.

Korjaamon pihassa sitten käynnistyi uudestaan. Korjaamolla hommaa tutkittiin ja käytettiin merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa, kun jostain syystä Korjaamon lukijalla ei saanut tietoja. Vikakoodi viittasi johonkin huohotin putken vuotoon. No putki vaihdettiin, mutta vika säilyi. Samalla vaihdettiin tulpat ja akku, joka oli miinuksesta hapettunut pahasti.

Ongelma säilyi. Välillä kävi nätisti, mutta sitten taas yhtäkkiä ei. Autoa käytettiin uudestaan merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa ja samalla nollattiin ja palautettiin tehdasasetukset moottorinohjaukseen. Tämä tuntui ratkaisevan ongelman.

Nyt kuitenkin olen huomannut, että kun autolla kiihdyttää yli 90km/h ylämäessä niin alkaa polttoaineen syöttö sekoilemaan ja kulku nykimään.

Mistä kannattaisi lähteä perkaamaan?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2021, 22:08:58 kirjoittanut Spaceman »

Poissa jiipeehoo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • Volvo for life
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #1 : 03.05.2021, 22:27:12 »
Mulla oma 2.0F nyki kanssa sen verran ettei sillä voinut enää ajella ollenkaan. Syyksi paljastui että molemmat lambdat oli sököt. Se eka lambda vaikuttaa tuohon ongelmaan mutta vaihdoin molemmat ja taas mennään. Niin ja oli samaa ongelmaa aluksi että joskus pelasi ja joskus ei. Lopuksi ei ollenkaan kun ihan minuutin pari. Lambdan live-data paljasti ongelmat mulla.
- V50 2.4 2006 Summum

Poissa Spaceman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #2 : 03.05.2021, 22:43:36 »
Mulla oma 2.0F nyki kanssa sen verran ettei sillä voinut enää ajella ollenkaan. Syyksi paljastui että molemmat lambdat oli sököt. Se eka lambda vaikuttaa tuohon ongelmaan mutta vaihdoin molemmat ja taas mennään. Niin ja oli samaa ongelmaa aluksi että joskus pelasi ja joskus ei. Lopuksi ei ollenkaan kun ihan minuutin pari. Lambdan live-data paljasti ongelmat mulla.

Ainiin, tuon unohdin. Molemmat lambdat vaihdettiin myös samassa revohkassa. Voisiko olla niiden johdotuksissa?

Poissa jiipeehoo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • Volvo for life
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #3 : 03.05.2021, 22:51:51 »
Mä seurasin omasta livedataa. Aina alkoi ongelmat kun arvo tipahti melki nollaan. Tästä ei seurannu kuitenkaan mitään vikakoodeja. Eli sanoisin että piuhaan ja vaikka nyt aluksi lambdat seurantaan esim.
- V50 2.4 2006 Summum

Poissa Spaceman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #4 : 04.05.2021, 08:21:53 »
Mä seurasin omasta livedataa. Aina alkoi ongelmat kun arvo tipahti melki nollaan. Tästä ei seurannu kuitenkaan mitään vikakoodeja. Eli sanoisin että piuhaan ja vaikka nyt aluksi lambdat seurantaan esim.

Kiitos,
Mulla ei itsellä ole mitään lukijaa. Millainen kannattaisi hankkia?

Poissa Räde1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #5 : 04.05.2021, 13:40:40 »
Itellä ollut iCarsoft Vol V2.0. Vähän kalliimpi kuin univarsaalilukijat, mutta pystyy moneen muuhun mihin tavalliset ei.
Tyytyväinen ollut tuohon.

Poissa Spaceman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2008 2.0F nykii vauhdissa
« Vastaus #6 : 05.05.2021, 13:39:00 »
Testailin nopeasti tänään työkaverilta lainatulla Carlyn lukijalla ja ohjelmalla. Molempien anturien voltit menee välillä nollaan. 1-lambdan useammin. Ajelin vasta vähän kaupunkiajoa, että en vielä saanut kunnon testiä.




Kuvat samalta minuultilta.
Ymmärsinkö oikein, että voltit pitäisi pysyä kohtuullisen tasaisena kokoajan, eikä missään tilanteessa mennä nollan lähelle? Ns. normaalitilanteessa näytti molemmat olevan noin 0,65-0,75V.

 

Futurez  Kulkukoira