Autodiagnoosi  Carcom Oy

Autoliikkeiden "tarjoukset"

  • 41 Vastauksia
  • 7198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 736
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #30 : 17.04.2021, 22:09:13 »
Itse kuulun samaan kastiin, jotka ei pääse kauppoihin liikkeiden kanssa. Vaan yksityisten myyjien. Minä en ymmärrä miksi maksaa autoliikkeeseen autosta esim 18 tonnia, kun samanlaisen saa yksityiseltä jopa 12 tuhannella.

Huolthistoria merkkaa itselleni enemmän, mitä ajetut kilometrit. Auto saa olla puolestani vaikka 600tkm ajettu, mikäli siitä on pidetty hyvää huolta. Autoliikkeet eivät koskaan tiedä tai halua tietää auton huoltohistoriasta. Näytetään huoltokirjan leimoja, joo on öljyjä vaihdettu. Entäs vaihteistoöljyt? alustan osat? Iskarit? Jarrut? Ei tietoa on vastaus. Yksityinen osaa aika hyvin luetella hänen aikanaan tehdyt remontit ja mahdollisen aikaisemman omistajan.

Koskaan en ole autoliikkestä saanut sellaista hyvitystä autoistani mitä itse olisin ajatellut. Tai on jäänyt mielikuva, ettei kauppias edes halua sitä vaihtoriviinsä. Kuitenkin yksityisenä myyjänä olen saanut autoni myytyä yleensä parin viikon sisällä.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #31 : 18.04.2021, 08:23:24 »
Itse kuulun samaan kastiin, jotka ei pääse kauppoihin liikkeiden kanssa. Vaan yksityisten myyjien. Minä en ymmärrä miksi maksaa autoliikkeeseen autosta esim 18 tonnia, kun samanlaisen saa yksityiseltä jopa 12 tuhannella.

Huolthistoria merkkaa itselleni enemmän, mitä ajetut kilometrit. Auto saa olla puolestani vaikka 600tkm ajettu, mikäli siitä on pidetty hyvää huolta. Autoliikkeet eivät koskaan tiedä tai halua tietää auton huoltohistoriasta. Näytetään huoltokirjan leimoja, joo on öljyjä vaihdettu. Entäs vaihteistoöljyt? alustan osat? Iskarit? Jarrut? Ei tietoa on vastaus. Yksityinen osaa aika hyvin luetella hänen aikanaan tehdyt remontit ja mahdollisen aikaisemman omistajan.

Koskaan en ole autoliikkestä saanut sellaista hyvitystä autoistani mitä itse olisin ajatellut. Tai on jäänyt mielikuva, ettei kauppias edes halua sitä vaihtoriviinsä. Kuitenkin yksityisenä myyjänä olen saanut autoni myytyä yleensä parin viikon sisällä.
Nyt haluaa esimerkkiä tuosta miksi maksaa ”18 tonttua 12 sijaan”. Toki jos kyseessä on joku Korsumäen auto, niin tyhmää se on tuollaista maksaa.
Uudemmissa autoissa hinta juurikin on toisin päin, eli liikkeet pystyvät myymään halvemmalla, antamaan autolle muutakin kuin perävalotakuun, rahoituksen, usein jopa todella edullisella korolla, ja ennen kaikkea mahdollisen vanhan kulkineen ostamisen 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #32 : 20.04.2021, 12:04:24 »
Miksihän tämä ei mene kaupaksi? Selkeästi omalla tuhatluvullaan eikä edes paljoa ajettu?

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11845397
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #33 : 20.04.2021, 12:24:26 »
Miksihän tämä ei mene kaupaksi? Selkeästi omalla tuhatluvullaan eikä edes paljoa ajettu?

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11845397

en ole perehtynyt XC60 hintoihin, mutta tuon kuskinjakkaran takia jättäisin itse ostamatta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #34 : 20.04.2021, 12:55:39 »
Miksihän tämä ei mene kaupaksi? Selkeästi omalla tuhatluvullaan eikä edes paljoa ajettu?

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11845397
Yksi syy voi olla että tuossa hinta luokassa aika paljon tarjontaa. Vaikka aika paljon rajasin hakua niin 50 kpl XC60 löytyi

en ole perehtynyt XC60 hintoihin, mutta tuon kuskinjakkaran takia jättäisin itse ostamatta.
Mikä vika tuossa jakkarassa? ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #35 : 20.04.2021, 14:00:50 »
Yksi syy voi olla että tuossa hinta luokassa aika paljon tarjontaa. Vaikka aika paljon rajasin hakua niin 50 kpl XC60 löytyi
Mikä vika tuossa jakkarassa? ???

Itse en henk.koht. voi sietää nuhjuisen näköistä nahkajakkaraa,  ei siinä sen ihmeempää.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #36 : 20.04.2021, 17:11:13 »
Yksi syy voi olla että tuossa hinta luokassa aika paljon tarjontaa. Vaikka aika paljon rajasin hakua niin 50 kpl XC60 löytyi

Ei niitä niin hirveästi ole jos laittaa hakuehdoiks 2011 tai uudempi,i 2,4D, AWD, automaatti, <20 k€ <220 tkm. Vielä jos haluaa aukottoman huoltohistorian vaihteisto- ja haldex-öljynvaihtoineen niin silloin etenkin.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #37 : 20.04.2021, 19:56:26 »
Ei niitä niin hirveästi ole jos laittaa hakuehdoiks 2011 tai uudempi,i 2,4D, AWD, automaatti, <20 k€ <220 tkm. Vielä jos haluaa aukottoman huoltohistorian vaihteisto- ja haldex-öljynvaihtoineen niin silloin etenkin.
Tuota huoltohistoriaa on vähän vaikea laittaa noihin hakuehtoihin. Itse hain 2010-> alle 220tkm ajettuna hinta haitarilla 16-22 tuhatta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #38 : 20.04.2021, 21:25:04 »
Tuota huoltohistoriaa on vähän vaikea laittaa noihin hakuehtoihin. Itse hain 2010-> alle 220tkm ajettuna hinta haitarilla 16-22 tuhatta.

Juu on. Tarkoitinkin, että vaikka soittaa tai laittaa viestiä myyjälle niin sitä tietoa ei löydy edes silloin. Ei viitsisi lähteä Espoosta mihinkään Pieksämäelle tms. autoa katsomaan jos siihen on "moottoriöljyt vaihdettu säännöllisesti."
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #39 : 21.04.2021, 09:38:57 »
Itse kuulun samaan kastiin, jotka ei pääse kauppoihin liikkeiden kanssa. Vaan yksityisten myyjien. Minä en ymmärrä miksi maksaa autoliikkeeseen autosta esim 18 tonnia, kun samanlaisen saa yksityiseltä jopa 12 tuhannella.

Huolthistoria merkkaa itselleni enemmän, mitä ajetut kilometrit. Auto saa olla puolestani vaikka 600tkm ajettu, mikäli siitä on pidetty hyvää huolta. Autoliikkeet eivät koskaan tiedä tai halua tietää auton huoltohistoriasta. Näytetään huoltokirjan leimoja, joo on öljyjä vaihdettu. Entäs vaihteistoöljyt? alustan osat? Iskarit? Jarrut? Ei tietoa on vastaus. Yksityinen osaa aika hyvin luetella hänen aikanaan tehdyt remontit ja mahdollisen aikaisemman omistajan.

Koskaan en ole autoliikkestä saanut sellaista hyvitystä autoistani mitä itse olisin ajatellut. Tai on jäänyt mielikuva, ettei kauppias edes halua sitä vaihtoriviinsä. Kuitenkin yksityisenä myyjänä olen saanut autoni myytyä yleensä parin viikon sisällä.

Toki tässä nyt ääriesimerkki, mutta jos saa 18k€:n auton 12k€:lla ja kokeilee vaikka kuukauden päästä myydä sitä autokaupalle (joka hinnoittelisi sen 18k€), niin paljonko ne siitä hyvittäisi?

Tietynlaiset autot varmasti tekevät parhaiten kauppaansa yksityiseltä ja toisenlaiset autokaupasta. Ei se kauppiaskaan voi kaupitella 500tkm ajettua autoa helmenä ja hyvin huollettuna pelkkien edellisen omistajan puheiden perusteella.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #40 : 22.04.2021, 22:55:31 »
Taas on "tarjouksia" kuunneltu. Ja kauppiaat ovat olleet hyvinkin aktiivisia. Mutta:
- Pyyntihinta -2%
- Tarjottu hinta 5k€ yli annetun haarukan.
- "Johan minä kolme viikkoa sitten laskin hintaa." Ei vaan näytä menevän kaupaksi.
- Yli budjetin, vaikka puuttuu neliveto ja kilsoja 50 tkm yli annetun ylärajan.
- "Vaihteistoöljyjä ei tarvitsekaan näissä vaihtaa."
- "Tarjoushinta on se, mikä myynti-ilmoituksessa lukee." Vaikka auto on ollut myynnissä jo 6 kk.
- Jne jne.

Voin olla tavallista "tiedostavampi" asiakas, mutta osaan kyllä itsekin hakea niitä ilmoituksia netistä. "Tossa olis tuollainen" ei vielä paljon vie kauppoja lähemmäksi jos hinta on se, mikä ilmoituksessa lukee. Itse asiassa parhaat keskustelut ovat olleet yksityisten myyjien kanssa, vaikka sopivan ikäistä ja kohtuullisilla kilsoilla olevaa autoa ei vielä olekaan tullut vastaan. Taitaa talouden seuraavakin auto löytyä joko yksityiseltä tai ulkomailta itse haettuna. Parin kuukauden nettopalkkaa vastaava säästö on kuitenkin jo ihan merkittävä verrattuna vaihtoautoketjujen myyntiin yksilöihin.

Eräässä toisen foorumin ketjussa automyyjäksi esittäytyvä nuori kaveri kertoi kuukausipalkan olevan välillä 3-12 k€ kuukaudesta riippuen. Voi olla "kalajuttu," mutta voi olla ihan tottakin. Minä en kuitenkaan sellaisia tienestejä ala rahoittamaan tuosta vaan. Kyllä siihen provikkaansa saa automyyjä vähän enemmän nähdä työtä kuin linkittää minulle niitä samoja ilmoituksia jotka olen jo viikkoja sitten itse nähnyt. Ja kymmenet muut ostajaehdokkaat myös. Jos taas tulee uusi auto myyntiin ja hinta on oikeasti kilpailukykyinen niin se on sitten eri juttu.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2021, 08:34:47 kirjoittanut Jameson73 »
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoliikkeiden "tarjoukset"
« Vastaus #41 : 08.05.2021, 19:05:31 »
Nyt löytyi meille sopiva Volvo. Edellinen omistaja toi sen (merkki)liikkeeseen vaihdossa maanantaina, keskiviikkona se katsastettiin ja kuntotarkastettiin liikkeen toimesta ja tänään ostimme sen pois. Kauaa ei siis tarvinnut viedä tilaa vaihtoautohallissa. Niitäkin löytyy, joissa "Ilmoitus jätetty 13.10.2020."

Kun vielä sai edellisen omistajan langan päähän ja kuuli auton huoltohistoriasta, niin päätös ei ollut vaikea. Värikin kun oli mieleen  8)
« Viimeksi muokattu: 08.05.2021, 19:09:40 kirjoittanut Jameson73 »
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

 

Carcom Oy  Ateho