Carcom Oy  Ateho

Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec

  • 10 Vastauksia
  • 2482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wikumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« : 05.05.2021, 14:39:09 »
 Tällainen jutska tuli kokeiltua öljyn kulutus on 1.2lit 1000km nytten ajoin pukille tyhjensin öljyt (mitä jäljellä oli) avoin tulpat, ja lorautin desin fortea polttoöljy sekoitusta jokai seen sylinteriin.  Poistopropusta kävi lorina pihalle 4kertaa täytin niin alkoi tippuminen kun tippuminen loppui 2vrk niin puhalsin syl puhtaaksi,  uudet öljyt,suodatin niin öljy renkaat aukesi kulutusta seuraan nyt.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2021, 19:43:37 kirjoittanut wikumies »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #1 : 05.05.2021, 19:00:26 »
Aivan loistavaa tekemistä!

Samanlainen elvytys saattaisi toimia alkupään VEA moottoreille, joille öljy maistuu samasta syystä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #2 : 06.05.2021, 12:00:31 »
Aivan loistavaa tekemistä!

Samanlainen elvytys saattaisi toimia alkupään VEA moottoreille, joille öljy maistuu samasta syystä.

Tätä olen monelle ehdottanut, mutta en ole ainakaan kuullut tuloksia. Samaa vaivaa VEA kantaa kun nuo Fordilaiset eli periaatteessa pitäisi toimia.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #3 : 06.05.2021, 15:37:55 »
Dieselin sylinteriin on tietty vähän hankalampaa saada liuottimia, kun ei ole helposti irrotettavia sytytystulppia. Pienen harrastuksen avulla onnistuu kuitenkin suuttimien tai hehkutulppien aukoista. Miksei myös suuttimien läpi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #4 : 07.05.2021, 14:01:20 »
Minäkin yritin kaikkia kikka kolmosia meidän 1.8 '05/06 kanssa mutta öljynkulutus paheni ja noin 250 tkm kohdalla kului noin 1L/100km. Kun purin moottorin, niin männänrenkaat ei olleet karstaiset tai jumissa vaan makasivat passiivisena siellä uran pohjalla.
Nyt ollaan jo vuosia menty, että yhdellä noin puolen litran lisäyksellä pääsee vaihtovälin, 10 tkm (kerran vuodessa, melko pienet ajot). Pitkään kiusasi yksi ainut vikakoodi ja aiheuttaja saatiin lopulta vaihdettua (PTC element) eli nyt kun kylmällä pistää käyntiin niin lämmityskennossa on hetken aikaa 600W sähkölämmitys.
Toivottavasti saadaan kuulla tästä kokeilusta tuloksia muutaman viikon päästä.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #5 : 09.05.2021, 01:33:02 »
Minäkin yritin kaikkia kikka kolmosia meidän 1.8 '05/06 kanssa mutta öljynkulutus paheni ja noin 250 tkm kohdalla kului noin 1L/100km. Kun purin moottorin, niin männänrenkaat ei olleet karstaiset tai jumissa vaan makasivat passiivisena siellä uran pohjalla.
Nyt ollaan jo vuosia menty, että yhdellä noin puolen litran lisäyksellä pääsee vaihtovälin, 10 tkm (kerran vuodessa, melko pienet ajot). Pitkään kiusasi yksi ainut vikakoodi ja aiheuttaja saatiin lopulta vaihdettua (PTC element) eli nyt kun kylmällä pistää käyntiin niin lämmityskennossa on hetken aikaa 600W sähkölämmitys.
Toivottavasti saadaan kuulla tästä kokeilusta tuloksia muutaman viikon päästä.
Voiko olla mahdollista, että mennyt 1 litra / 100 km? Kuulostaa aivan älyttömältä? Olisko litra per tuhat kilometriä eli 1 L / 1000 km? Eihän tuossa muuten ole mitään järkeä, että suunnilleen jokaisen kauppareissun jälkeen saisi lisätä vajaa puoli litraa? Onkohan nyt mennyt desimaalipilkut sekaisin?
Jos tässä aletaan näillä asioilla traumatisoimaan ja ylireagoimaan, niin helpostihan näin käy, että aletaan hätiköimään jne niin tässä minusta hyvä muistutus asiaan :
https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html
Eli normaalia on jos auto vajaa puoli litraa eli 2,5 DL - 5 DL kuluttaa 1000 km aikana (Ford ja Volvo toleranssit) öljyä... Artikkeli on aika vanha, mutta toisaalta nuo arvot ovat tosi isoja, kun suhteuttaa siihen, että minulla on ollut 9-10 autoa ja niistä vain 1 eli 520nen bemari vei yhdellä öljynvaihtovälillä muistaakseni 0,5L öljyä.... Muihin ei tarvinnut lisätä yhtään n. 15-25000km vuosisuoritteilla!
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5105
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #6 : 09.05.2021, 09:30:17 »
Näissä Duratec-moottoreissa on tunnetusti tuota öljynsyönti-ongelmaa ja pahimmat tais olla 1,8-2,0 litraiset joilla ajettu pitkillä öljynvaihtoväleillä.
Ford-foorumilla on hyvää juttua näistä..

Omassa käytössä oli 4kk kakslitraisella padalla oleva V50, joka söi öljyä todellakin sen verran että korjausarvion kuultuani pistin kiertoon.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2021, 17:32:35 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #7 : 10.05.2021, 20:51:04 »
Voiko olla mahdollista, että mennyt 1 litra / 100 km? Kuulostaa aivan älyttömältä? Olisko litra per tuhat kilometriä eli 1 L / 1000 km? Eihän tuossa muuten ole mitään järkeä, että suunnilleen jokaisen kauppareissun jälkeen saisi lisätä vajaa puoli litraa? Onkohan nyt mennyt desimaalipilkut sekaisin?
Jos tässä aletaan näillä asioilla traumatisoimaan ja ylireagoimaan, niin helpostihan näin käy, että aletaan hätiköimään jne niin tässä minusta hyvä muistutus asiaan :
https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html
Eli normaalia on jos auto vajaa puoli litraa eli 2,5 DL - 5 DL kuluttaa 1000 km aikana (Ford ja Volvo toleranssit) öljyä... Artikkeli on aika vanha, mutta toisaalta nuo arvot ovat tosi isoja, kun suhteuttaa siihen, että minulla on ollut 9-10 autoa ja niistä vain 1 eli 520nen bemari vei yhdellä öljynvaihtovälillä muistaakseni 0,5L öljyä.... Muihin ei tarvinnut lisätä yhtään n. 15-25000km vuosisuoritteilla!

Ei ollut mitään pilkkuvirhettä, lopulta auto haisi siniselle savulle ja mm. tulpat muurautui umpeen. Jokaisen kauppareissun jälkeen piti lisätä öljyä. Ajoimme autolla noin vuoden ennen kuin otin motin pois ja katsoin mikä siinä on vikana. Minulla on toinen Volvo, '02 D5 enkä ole lisännyt ikinä tippaakaan öljyä 20 tonnin vaihtovälillä. Ajettu 485 tkm - mittarissa oli 18 tkm kun ostin 18 vuotta sitten.

Poissa wikumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #8 : 27.05.2021, 12:27:16 »
Ei auttanut forten litkut öljyn syönti jatkuu

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #9 : 27.05.2021, 13:09:50 »
Ei auttanut forten litkut öljyn syönti jatkuu
Harmin paikka. Yritys oli hyvä, pisteet siitä O0
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8 bensa -06 duratec
« Vastaus #10 : 28.05.2021, 10:03:38 »
Ei auttanut forten litkut öljyn syönti jatkuu

Ohessa kuvia miltä meidän 1.8 (S40 '05) moottorin sisällä näytti 4 vuotta sitten.
Kuvassa jossa männänrenkaat edelleen paikoillaan, näkee, että öljyrengas on passiivisena uran pohjassa.
Sylinteriputkissa näkyi edelleen tehtaan alkuperäiset hoonausjäljet, minusta ei ollut kulunut.
Tällä hetkellä öljyä ei kulu (juurikaan) eikä ole ainuttakaan vikakoodia (kunnollisella koodinlukijalla)











Yhden kiertokangen laakeri oli kärsinyt öljynpuutteesta



« Viimeksi muokattu: 28.05.2021, 10:13:06 kirjoittanut Jorma »

 

Proturbo  Autodiagnoosi