Carcom Oy  Ateho

RPM sensor vikakoodi 214 / Volvo 850 '96

  • 3 Vastauksia
  • 635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
RPM sensor vikakoodi 214 / Volvo 850 '96
« : 11.06.2021, 17:46:29 »
Sytty se lambda-valo, eli vikavalo ja koodiksi antaa 214 "RPM sensor signal sporiadic", eli se sensori antaa signaalia, mutta ei kunnollista. Volvo 850 T5 vm.-96.

No siellähän se on virranjakajan alla, vaihdelaatikon päällä, semmoisessa "ihanassa" paikassa että pitää purkaa ainakin ilmanputsari tieltä että pääsee aikuisen miehen käsillä käsiksi. Mittasin y-mittarilla niin ohmeja löytyy 320ohm, eli pitäisi olla se puoli ok. Johtosarjassakaan ei näytä olevan mitään vikaa, eli mitähän tässä seuraavaksi, vai pitäisikö vain kylmästi vaihtaa uusi anturi tilalle?

Niin ja kuinkas tuo vikavalo sammuu, jos nyt rolpatessani sainkin jotain kuntoon... sammuuko heti kun saa kunnon signaalia, vai pitääkö ajella joku tietty matka, että uskoo anturin olevan kunnossa?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: RPM sensor vikakoodi 214 / Volvo 850 '96
« Vastaus #1 : 11.06.2021, 21:45:36 »
Eiköhän vikavalo sammu ja koodit nollaannu kun käyttää akunkenkää vähän aikaa irti.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: RPM sensor vikakoodi 214 / Volvo 850 '96
« Vastaus #2 : 12.06.2021, 00:50:42 »
Eiköhän vikavalo sammu ja koodit nollaannu kun käyttää akunkenkää vähän aikaa irti.

Ei välttämättä näin..Mä kävisin ihan vaan ajelemassa tovin ja sit lukisin koodit uudelleen. Jos koodit tallella niin sit vaan ne poistetaan

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: RPM sensor vikakoodi 214 / Volvo 850 '96
« Vastaus #3 : 13.06.2021, 19:08:26 »
Yli 200 km piti ajaa ennekuin se vikavalo mittaristossa lopulta sammui. Auto silti lähti pajalle kun ilmeisesti jostain hihnapyörästä alkoi laakerit oleen finaalissa - ainakin jurina kasvoi aikamoisiin mittoihin.

Sitähän se on näiden kanssa: yksi vika korvaantuu toisella.

Lähetetty minun SM-N770F laitteesta Tapatalkilla


 

Proturbo  Autodiagnoosi