RallyBaron  Samppasport

V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97

  • 7 Vastauksia
  • 6458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa outi78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« : 06.01.2011, 21:27:23 »
Ongelma on seuraava auton kun laittaa käyntiin kylmä niin se ryskyttää kummallisesti ja kaasupoljin ei reagoi mitenkään, mutta rupea toimimaan kun antaa käydä jonkin aikaa ja auto on automaatti. Auto toimii normaalisti muuten.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #1 : 06.01.2011, 21:29:39 »
Oireet kuulostaisi siltä, että joku hehkutulppa (tai useampi) on rikki. Käynnistyksen jälkeen ei siis "käy kaikilla" jonka takia ryskyttää vahvasti. Kunhan hetki kone käy ja lämpenee, niin polttoaine alkaa syttymään kunnolla kaikissa sylintereissä, käynti tasaantuu ja toimii taas normaalisti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa outi78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #2 : 06.01.2011, 21:41:23 »
mutta kun kone käy jo tasaisesti niin kaasupoljin ei toimi mitenkään kun vasta jonkun ajan päästä käynnistyksestä. Hehkuissa varmaan tuo ryskytys ongelma.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #3 : 06.01.2011, 21:46:56 »
Itse kyllä lähtisin liikkeelle hehkujen vaihtamisesta -- tarvikeliikkeestä haettuna ei paljoa maksa. Koko kierros kannattaa aina vaihtaa samalla.

Kyllähän ne jotenkin sai testattuakin, että toimiiko vai ei. Itse en nyt muista varmasti joten en lähde mutuilemaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa outi78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #4 : 06.01.2011, 21:58:39 »
Täytyypä vaihtaa hehkut ja katsoa miten käy?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #5 : 07.01.2011, 16:14:47 »
Hehkuvika ei aiheuta sitä, että moottori ei ota kierroksia. Miten voisikaan? Jos jotain komponenttia pitäisi epäillä niin epäilisin itse kaasupoljinta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #6 : 07.01.2011, 16:23:48 »
Hehkuvika ei aiheuta sitä, että moottori ei ota kierroksia. Miten voisikaan? Jos jotain komponenttia pitäisi epäillä niin epäilisin itse kaasupoljinta.

Näin näkemättä paha sanoa miten tuo nyt sitten tarkemmin käyttäytyy mutta kun dieselin kylmästä lyö käyntiin huonoilla/pimeillä hehkuilla niin monesti se käydä ryskyttää siinä tyhjäkäynnin paikkeilla vaikka kuinka painaa kaasua. Savu vaan lisääntyy. Lämmettyään lähtee aine palamaan paremmin ja kone alkaa totella kaasua.

Myös pumpun ajoituksen muuttuminen remmin venyessä näissä vissiin heikentää käyntiinlähtö ja kylmänä käymistä. Tosin en osaa sanoa voisiko tässä tapauksessa vaikuttaa.

Itse myös vaihtaisin ensin ne hekut jos ne muutenkin on jo vaihtokunnossa ja sen jälkeen lähtisin etsimään vikaa muualta.
Voihan kaasupolkimen vikakin olla mahdollinen, mutta ihmetyttää se että miksi se tekisi sitä vain kylmänä.
Mulla s80 -99 samalla moottorilla teki joskus niin ettei tiennyt kaasusta mitään ennenkuin länttäsi ihan pohjaan ja tämä johtui palaneesta kaasupolkimen sulakkeesta. Jonka taas poltti rikkinäinen ilmastoinnin kompura jonka magneettiventtiili on saman sulakkeen takana. Mutta silloin se ei tietenkään toiminut edes lämpöisenä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa outi78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI KAASU EI TOIMI VM97
« Vastaus #7 : 08.01.2011, 18:15:45 »
Vika löytyi! kaksi hehkua mykkänä ja cooleri oli jäässä.

 

KL-varaosat  Race.fi