Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvon T6 moottori

  • 50 Vastauksia
  • 43927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #30 : 28.12.2016, 18:34:18 »
Onkohan missäänpäin maailmaa laitettu takavetosovellukseen sitä viimeistä T6 moottoria eli B6304T:ta? Sehän on jo ketjukone.
Volvo 960 sedan B6294S painaa kaikilla varusteilla automaattivaihteistolla rekisteriotteen mukaan 1670 kg.
1995 malli mutta tuotu Suomeen vasta 2001.
EU-alueella omapainoon sisältyy 75 kg:n kuljettaja vuosimallista 1995 lähtien eli pelkkä auto painaisi tankki täynnä 1595 kg jos tämä on EU:n direktiivien mukaan saanut rekisteriotteen teknisen osan.

« Viimeksi muokattu: 31.12.2016, 02:22:34 kirjoittanut Eikka »

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #31 : 08.01.2017, 20:50:54 »
960 koppa muuttuu käytökseltään aivan erillaiseksi kun moottorin ahtaa, jostain kumman syystä alipainealueen vetokin paranee. 
Ensimmäinen asia on heittää se maailman huonoin automaattilaatikko mehtään (kytkinkaaveli kanattaa ottaa talteen)
Itse ajoin ensin pienellä turbolla tuolla kopio t6 koneella mutta omaan ajotyyliin se ei soveltunut, kun ärsytti se että kaasuun koskeminenkin aiheutti ahtopainetta...

Nykyinen HX-40 ahdin on aika sopiva. Alle 3000rpm ei ala vielä raju momentti niin normaali ajossa hyvällä alipainealueen vedolla kone jaksaa vetää todella hyvin, vaikka kärry perässä. Mutta jos voimaa haluaa niin motti lähtee ahdolle hieman 2000rpm jälkeen ja 3500 on täysi veto. Tuottaa vakio perusmoottorilla (170hv) 450hv 1.6bar ja noin 600-650nm. 
Äärettömän miellyttävä käyttöpulkka. Nappaa sen 200km/h tauluun niin pienellä suhinalla ja metelillä että sitä ei välillä meinaa edes huomaa, äänieristys on tuollaisessa jo sen verta hyvä että ylimääräiset räminät ei sisälle kuulu.
Vakio alusta tietenkin aiheuttaa sen että tuntuu vedossa että koko koppa jollain tavalla vääntyisi alla ;D   

Hehe, kuullostaa kyllä muikealta laitteelta tuo auto hx40 pellin alla. Kait tuolla  linkin 2.5l lohkoon tehdyllä voisi samaa reseptiä käyttää jos vetoja lisäää haluaa. Kiertokanget nyt pitäisi kait vaihtaa että pannu kestää mutta muuten luulisi kestävän ja luonteen olevan aika lähelle sama vaikka ei 3 litrasesta olekkaan tehty.


Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #32 : 09.01.2017, 08:31:38 »
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #33 : 09.01.2017, 08:49:43 »
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.
paljos tuossa tulee puristuksiksi 2.5l kannella?
Kysyy nm.  Laiska tietämätön

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #34 : 09.01.2017, 10:44:10 »
Mulla tuossa on

2.5 lohko (shimmit pyttyjen välissä)
3.0 kampiakseli
h-veivit
t6 männät
2.5 kansi aivan pikku putsausella, vakio venat ja jouset
2.5 nokat
T6 pakosarjat joista yhdysputki t3 laipalle
hx-40 60/64 14 pakopesällä
Tig hitsattu putkisto 3.5 dp ja 3 tuuma loput
Biltema kuuleri
biltema hukkis
t6 imusarja käännettynä ympäri, 960 kaasuläppä
630cc suuttimet
MS3x
Flex Fuel anturi ( voi ajaa millä etanolipitoisella polttoaineella vaan)
Biltema 044 tankin sisällä (vakio bensalinjat ja kiskot ja säätimet)
850 vauhtipyörä
618 asetelma
6 lapanen sintteri (kova)
GS6-37 6 lovinen zf
240/164 kardaani
210 BMW e34 lukollinen murikka
760 vetoakselit
ambulanssin lehtijousi ja nivot poistettu 

Ainut käyttöauto talvella ja saanut sikaa melkoisesti, ollut nipussa jo useamman vuoden.
Tuottaa 1.6 bar ahdolla 95 bensalla 450hv ja noin 600nm
Jos tekisin kyseisen auton uusiksi niin en keksi yhtään ainutta asiaa, jonka tekisin toisin niin sillon voi sanoa että paketti on todella hyvä.
Lainaus


Nonni, hyvän kuulonen paketti ja todella kustannustehokas. Veikkaan että tuokin pulkka liikkuu noilla tehoilla ja talvella ihan tarpeeksi  :D.
Pystyykö veivejä vaihtamaan volvossa alakautta vai pitääkö koko kone laittaa atomeiksi?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #35 : 09.01.2017, 10:52:33 »
Ei pysty alakautta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #36 : 09.01.2017, 11:08:22 »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #37 : 10.01.2017, 06:12:27 »
Rutut varmaa 9 tietämissä.  En  oo mitannu ku ei oo niin tarkka, jos osuu 7-10 väliin niin tuskin huomaa eroja.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #38 : 14.01.2017, 16:08:30 »
Mistäs tommosee 960 t6 sais singleturbo pakosarjan?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #40 : 19.03.2017, 17:39:37 »
Kellään mitään hajua että mihin tehoihin nuo T6 suuttimet riittää bensalla ja E85. Paineensäädin löytyy mutta pumppu on vakio 960 2.5 pumppu.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #41 : 19.03.2017, 17:50:39 »
Bensalla 300hv ja viinalla 220-230hv
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #42 : 21.03.2017, 20:58:06 »
Tietääko kukaan / tekeekö joku suomessa 240 koppaan 6 koneelle koneenkorvakkeita (B6254)? Olisin kiinnostunu ostamaan!

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #43 : 22.03.2017, 08:17:31 »
Tietääko kukaan / tekeekö joku suomessa 240 koppaan 6 koneelle koneenkorvakkeita (B6254)? Olisin kiinnostunu ostamaan!

Onko erityistä syytä, että täytyy olla Suomesta?
Ruotsissa parikin viriosaputkaa myy nettikaupoissaan sopivia kikkareita
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Eikka57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T6 moottori
« Vastaus #44 : 22.03.2017, 11:49:42 »
Olishan se kivempi suomenmaalta osia haalia, jos vaan sattuis löytymään?
Tiedän kyllä et ruotsista saa. Kiire on tottakai aina saada osat heti :D

 

RallyBaron  Samppasport