Tuo surullisenkuuluisa vilkkuva nuolivalo limp-modeineen on kiusannut jo jonkin aikaa. Auto on vuoden 1997 kasipuolikas ajettu 296tkm, öljyjä laatikkoon ei ole vaihdettu koskaan (ei ainakaan löydy mainintaa mistään). Ölyn pinta ok väri puna-vaaleanruskea. Vikakoodi tulee Solenoid 1:seltä. Solenoid 1 & 2 sekä öljylämpötila-anturin ja rpm-anturin vastukset mitattu. Solenoidien tulos 13.8 ohm, rpm-anturi hieman päälle 400 ohm, öljyanturi tulokset täsmää taulukon kanssa. Nämä arvot mitattu ohjausboxin pistokkeesa ja laatikon päällä olevasta pistokkeesta. PNP-kytkin avattu ja kuparipinnit uusittu.
Jos sitten heiman kerrottaisiin viasta. Eli, kaupungissa ajaessa kaikki toimii hyvin laatikko pelaa niin kuin pitääkin. Moottoritiellä ja maantiellä ajaessa tasaista nopeutta nuolivalo alkaa vilkkumaan ja laatikko menee vikatilaan. Tämäkin tosin on aivan sattumanvaraista, eli työmatkalla (20km/suunta) mikä koostuu moottoritiestä, maantiestä sekä kaupunkiajosta ei ole mitään ongelmaa. Mutta heti jos ajelee jotain työmatkan lisäksi samana päivänä niin alkaa taas vilkuttamaan nuolta .
Voiko solenoidin toiminta olla jotenkin sekaisin, eli vaikka vastus on ok niin saattaa olla että välilla lakkaa toimimasta?
Onko tässä mahdollisuutta mekaaniseen vikaan?
Mitä kannattaa kokeilla seuraavaksi?