Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 850 2.3 T5 aut -95 sahauttaa/vaihteenvalitsimelta katosi valot

  • 9 Vastauksia
  • 3564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Tänään sitte katosi vaihteenvalitsimelta valot. Ajoneston/hälyttimen kans taistelin ja kun sen ongelman jälkeen sain auton käyntiin, katosi nuo valot. Vaihteet pelaa normisti, mutta sahauttaa, ennen kuin lähtee käyntiin. Onko kenelläkään ollu vastaavaa ongelmaa?

Poissa V.O.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Tänään sitte katosi vaihteenvalitsimelta valot. Ajoneston/hälyttimen kans taistelin ja kun sen ongelman jälkeen sain auton käyntiin, katosi nuo valot. Vaihteet pelaa normisti, mutta sahauttaa, ennen kuin lähtee käyntiin. Onko kenelläkään ollu vastaavaa ongelmaa?
Jos tarkoitat sitä vaihdekepin vieressä olevaa, mistä näkyy, missä asennossa valitsin on (P, R, N, D.....), niin sen valolla ei ole mitään tekemistä vaihteiston tai
valitsimen toimintaan. Siellä on yksi polttimo, joka on vähän kettumainen vaihtaa. En 850:sta varmaa tiedä, mutta V70:ssa joutuu keskikonsolin osittain
irroittamaan ja ns. pianistin sormista (omat ei ole) olisi ollut apua.
Muuten yksi katsuri sanoi, että automaatissa tuon valon pitäisi sääntöjen mukaan toimia, kun oli pimeänä ja katsastuskin sattui pimeään aikaan. Ei sentään
kirjoittanut sitä mihinkään.
Volvo V70 2.5T -04 / Honda XL 1000 Varadero -99

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Ok, löysinkin tuolta ohjeet sen polttimon vaihtoon. Keskikonsoli pois, niin pääsee helpoimmalla. Tuo sahaus käynnistettäessä taitaa johtua tuosta PNP-kytkimestä. Ehkä se ois puhdistuksen paikka. Autolla ajettu 257000 km. Tuolla joku mainitsi, että kun D-asennossa starttaa, niin vikakoodin pitäis poistua. Sen tein ja nyt lähtee käyntiin ihan normaalisti. Eka automaatti mulla niin melkosta opiskelua tämä homma. Onneksi täältä löytyy vastauksia  :3/4 jättää sen:

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Edelleen probleemaa käynnistymisen kanssa. Luin vikakoodit ja sinne PNP-kytkimelle se näyttää kontaktihäiriötä (koodi 1-1-4). Täytyy käyttää liittimet irti ja putsailla ne. Jospa se sitte pelittäis, jos ei niin sitte PNP-kytkimen puhdistus.

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Vaihdoin polttimon siihen vaihteenvalitsimelle. Keskikonsoli irti ja Wetteriltä uus poltin runkoineen (7€). Siinä tupakansytyttimen valossa on ihan samanlainen poltin. Se pieni hehku on semmosessa muovirungossa, johon tulee sitten sähköliitin kiinni. Ainakaan mulla ei lähtenyt hehku irti siitä muovista, joten piti ostaa koko setti.
Sanokaapa, mistä kannattaa tilata PNP-kytkin? Mietin sitä puhdistusta, että kuinka pitkä aikaisen avun siitä saa. Paljonko tuolle tulee lopulta hintaa, jos tuolta tilaa? http://www.swedishautoparts.com/shop/search.php?MaxCount=10&gogo=2&extra=9466012&myCat1=z&a1=Start+Search

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Nyt on sitten PNP-kytkimen puhdistus tehty. Näillä ohjeilla  http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=29921 tein homman ja oli kyllä paljon helpompi homma, mitä etukäteen kuvittelin. Näissä ohjeissa on tuo rasva "dielectric grease", jota pitää laittaa tuohon varteen. Sitähän ei tietysti löytynyt mistään, ei edes Wurthin myymälästä. Laitoin kylmän viileästi normi traktorin yms. työkoneiden vaseliinia, joka ei tunnetusti johda sähköä. Laitoin osat paikoilleen ja starttaus, eikä puhu vulva mitää. Apuvirtaa kehiin ja lähtee ku palmun alta. Laatikko pelittää viimesen päälle eikä vikakoodia enää tule. Käyntiinlähtö ongelma ei siitä kummentunut mihinkään. Seuraavaksi otin startin irti, räjäytin pöydälle, putsasin kaikki osat ja pistin paikalleen. Starttaus, eikä puhu vulva mitää. Taas apuvirtaa, ja lähtee ku palmun alta. Lopputulema tässä vaiheessa, akku on finito! Sitä ei vaan meinaa uskoa, kun akku laitetaan laturiin ja laturi näyttää 100%! Ei menny hukkaan noi em työt. Nyt saa tod näkösesti ajella pitkän tovin, ettei tarvi miettiä PNP:tä tai starttia :) 

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda

 Lopputulema tässä vaiheessa, akku on finito! Sitä ei vaan meinaa uskoa, kun akku laitetaan laturiin ja laturi näyttää 100%! Ei menny hukkaan noi em työt. Nyt saa tod näkösesti ajella pitkän tovin, ettei tarvi miettiä PNP:tä tai starttia :)
[/quote]Niin akku on monen ongelman takana  8) ja kun akku laitetaan laturiin ?????? se ei todista mitään että lataa 100%, vaan akku kuormitustestiin, niin sitten saa kuvan akun kunnosta.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Pitää mitata huomenna jännite tuosta akusta. Tänään starttasin taas apuvirralla auton käyntiin ja ajelin 40km maantieajoa. Tulin pihaan ja sammutin, niin ei puhu mitään ja mittaristossakin vain haaleat valot.

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Auto seisoi yön yli ja mittasin akun jännitteen ja oli 12.3 V.

Poissa xatik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • Volvo 850 STW 2.3 T5 aut -95
Uus Varta pakoillaan ja hyvin tärähti käyntiin. Mittari näyttää auton käydessä 14.6 V, eli laturi näyttää pelittävän ;D

 

Autoracing  KL-varaosat