Futurez  Kulkukoira

järeämmät jarrulevyt 1030 perään

  • 15 Vastauksia
  • 7646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« : 31.03.2012, 21:08:08 »

Onko kukaan vaihtanut jäähdytettyjä ja muutenkin isompia jarrulevyjä 1030 perään? Vakio levyhän on kokoa 281*9.5mm?
Onko antaa vinkkejä ja esimerkkejä, mitä levyjä on käytetty jarrupäivityksissä.

Isoja laikkoja varmasti löytyy, mutta käsijarrusysteemit pitää saada säilytettyä.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #1 : 31.03.2012, 22:13:16 »
Voisin kuvitella että S60/V70R levyjä on asenneltu, sama pulttijako ja keskireikä ja on jäähdytetyt. Käsijarru niissä tosin 180mm 140mm sijaan. Muistaisin näiden levyjen olevan 330mm nurkilla.

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail.aspx?ApplicationIDMaster=26430

En tiedä onko tuo nyt oikea, 330mm levy kuullostaa järeältä "pieneen" autoon

240 volvoon riittää 100% varmasti 280-300mm nurkilla oleva levy taakse, jos 2100kg painavaan (omamassa) audiin jossa 450hv kone tehtaalta riittää 340mm levyt taakse ja 385mm eteen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #2 : 01.04.2012, 09:35:34 »
Voisin kuvitella että S60/V70R levyjä on asenneltu, sama pulttijako ja keskireikä ja on jäähdytetyt. Käsijarru niissä tosin 180mm 140mm sijaan. Muistaisin näiden levyjen olevan 330mm nurkilla.

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail.aspx?ApplicationIDMaster=26430

En tiedä onko tuo nyt oikea, 330mm levy kuullostaa järeältä "pieneen" autoon

240 volvoon riittää 100% varmasti 280-300mm nurkilla oleva levy taakse, jos 2100kg painavaan (omamassa) audiin jossa 450hv kone tehtaalta riittää 340mm levyt taakse ja 385mm eteen.

Varmasti noiden levyjen halkaisija riittäisi, ovat jopa liiankin järeät, ainakin paksuudeltaan. Joku 300 mm halkaisija ja 20mm paksuudeltaan oleva levy voisi olla passeli. Kiinnostaisi saada esimerkkejä ja vinkkejä, miten käsijarrusysteemit saadaan toimimaan jos levyn "sisähalkaisija" muuttuu. Alkuperäinen mitta 1030 perässä on muistaakseni 160mm.
Minun tapauksessa pulttijako muuttuu alkuperäisestä, joten levyt eivät tarvitsisi olla Volvosta. Eikä perä tule 240 Volvoon ;)
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #3 : 01.04.2012, 09:41:08 »
Ratakäytössä asentelevat mm.e30 bemmeihin 240n VAKIOtakajarruja jarrupäivityksenä, joten tuskin loppuvat missään käytössä. ;D Hommaa kunnon palat niin noilla menee pitkään.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #4 : 01.04.2012, 12:30:08 »
Jos kerran järeät jarrut pitää saada niin sitten vakio takajarrulevystä vaan sorvilla käyttöjarrun pinta pois niin että jää pelkkä käsijarrun rumpu jäljelle ja tilalle pulteilla kiinnittäen tälläinen:


ja jotkut kunnon satulat ja palat kaveriksi
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #5 : 01.04.2012, 19:41:56 »
Hyviä ehdotuksia, ja kuten todettu, munkin mielestä vakiojarrut ovat aivan tarpeeksi järeät alle 1500kg omamassalla olevaan autoon, ratakäytössäkin. Kunnon etulaikat vaan ja paineensäädin.

Ei S90 volvossakaan ole kun 283mm/11mm+180mm käsijarru laikat takana, vaikka on 2680kg alustalla (=executive/royal/limousine/ambulance). Normipeleissä 2450kg alustalla on sit 277/11 +160mm kässäri ja vanhemmissa multilinkeissä (1988-1994) 265mm levy 140mm kässärillä käsittääkseni.

Eli ihan tarpeeksi järeät nuo vakiotkin on.

Kerroppa mihin autoon olet asentamassa, minkä painoione ja pulttijako ja käyttökohde.

Muuten täältä rupeaa satelemaan kaikkea ehdotusta vakiojarruista 450mm komposiittilevyihin. :)

Xuppo:on ehdotus voisi olla aika fiksu, pääsisi käsijarruongelmasta ainakin, ja saa valita just senkokoset kun haluaa, vaikkapa ne 450mm komposiitit. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #6 : 01.04.2012, 20:46:40 »
Hyviä ehdotuksia, ja kuten todettu, munkin mielestä vakiojarrut ovat aivan tarpeeksi järeät alle 1500kg omamassalla olevaan autoon, ratakäytössäkin. Kunnon etulaikat vaan ja paineensäädin.

Ei S90 volvossakaan ole kun 283mm/11mm+180mm käsijarru laikat takana, vaikka on 2680kg alustalla (=executive/royal/limousine/ambulance). Normipeleissä 2450kg alustalla on sit 277/11 +160mm kässäri ja vanhemmissa multilinkeissä (1988-1994) 265mm levy 140mm kässärillä käsittääkseni.

Eli ihan tarpeeksi järeät nuo vakiotkin on.

Kerroppa mihin autoon olet asentamassa, minkä painoione ja pulttijako ja käyttökohde.

Muuten täältä rupeaa satelemaan kaikkea ehdotusta vakiojarruista 450mm komposiittilevyihin. :)

Xuppo:on ehdotus voisi olla aika fiksu, pääsisi käsijarruongelmasta ainakin, ja saa valita just senkokoset kun haluaa, vaikkapa ne 450mm komposiitit. :)

Normi alustaisessa s90 on meillä noi 283/11 kokoiset jarrut, joten ei tunnu tuohonkaan olevan mitään varmaa että mitä on missäkin :)
940 classic
Amazon -68

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #7 : 01.04.2012, 21:00:05 »
Normi alustaisessa s90 on meillä noi 283/11 kokoiset jarrut, joten ei tunnu tuohonkaan olevan mitään varmaa että mitä on missäkin :)
Oletkos varma, ettei ole 277mm?

Paketissa nimittäin luki: "Volvo 960 Limousine Ambulance" kun ostin käsijarrukengät ja levyt, ja olivat joka sinisellä tiskillä (myös ruotsissa) ihan ihmeissään kun normi 277mm levyt 160mm kässärillä eivät sopineet. Mutta OT:ks menee...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #8 : 01.04.2012, 21:16:24 »

Tarkoituksenani ei aloittaa väittelyä siitä että onko vakio jarrut riittävän tehokkaat vaativampaankin käyttöön. Varmasti ovat.

Ongelmani on hyvin yksinkertainen.
Minulla on varattuna Brembon kaksimäntäiset satulat ja tarkoituksenani olisi laittaa ne tuohon perään sopivien laikkojen seuraksi. Satulat on tarkoitettu 300mm* 20mm levyille. Paras olisi tietysti sellainen ratkaisu jossa kässärisysteemi toimisi kuten alkuperäisessä. Levyjen pulttijaon pystyy muuttamaan kohtuu helposti joten ne voisi olla muunkin merkkisestä autosta.

Jos kohtuu näppärää systeemiä ei tunnu löytyvän niin pulttaan orkkikset paikoilleen.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #9 : 01.04.2012, 21:39:03 »
ruottissa ovat sorvanneet s60R levyn sisään "holkin" jolla pienentäneet rummun sopivaksi 240 kässärille. tarkka sovitus+ pikku hitsillä kiinni
LH&ostrich

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #10 : 01.04.2012, 21:57:24 »
ruottissa ovat sorvanneet s60R levyn sisään "holkin" jolla pienentäneet rummun sopivaksi 240 kässärille. tarkka sovitus+ pikku hitsillä kiinni

Kiitos! Tämmöisiä vinkkejä juuri tarkoitin.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #11 : 02.04.2012, 14:58:35 »
Oletkos varma, ettei ole 277mm?

Paketissa nimittäin luki: "Volvo 960 Limousine Ambulance" kun ostin käsijarrukengät ja levyt, ja olivat joka sinisellä tiskillä (myös ruotsissa) ihan ihmeissään kun normi 277mm levyt 160mm kässärillä eivät sopineet. Mutta OT:ks menee...

Varma olen kun eka ostin 277mm ja ne oli pienet ja ostin sit noi isommat  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #12 : 03.04.2012, 17:29:51 »
tarkka sovitus+ pikku hitsillä kiinni

Krymppäämällä kiinni. Jarrulevyn hitsaaminen ei ole täysin mahdotonta, ainoastaan mahdotonta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #13 : 03.04.2012, 19:37:53 »
yritin ettiä turboperformancelta sitä juttua tuon konversion teosta, oli se hitsi laitettu varmistukseksi siihen holkkiin.
LH&ostrich

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: järeämmät jarrulevyt 1030 perään
« Vastaus #14 : 03.04.2012, 20:34:58 »
Onko kukaan vaihtanut jäähdytettyjä ja muutenkin isompia jarrulevyjä 1030 perään? Vakio levyhän on kokoa 281*9.5mm?
Onko antaa vinkkejä ja esimerkkejä, mitä levyjä on käytetty jarrupäivityksissä.

Isoja laikkoja varmasti löytyy, mutta käsijarrusysteemit pitää saada säilytettyä.
Vapari s60:ssä on samankokonen levy ja jäähdytetty ja niitä saa vie monipulttijakosena ebaystä, mut tosiaan sit se käkkäri...
S60 T5

 

RallyBaron  Samppasport