Samppasport  Futurez

Xenon

  • 21 Vastauksia
  • 16674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon
« Vastaus #15 : 29.08.2011, 13:58:49 »

Vaihtuuko kuitenkin ne alkuperäiset xenonit edelleen pitkille?

Kyllä toi alkuperäinen xenon toimii normaalisti. Koitin jättää toiseen umpioon halogenin ja toiseen laitoin xenonin, niin halogeni syttyi, mutta xenoni ei tehnyt mitään. Alkuperäiset toimivat tällöinkin normaalisti.
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Xenon
« Vastaus #16 : 29.08.2011, 20:59:11 »
Kyllä toi alkuperäinen xenon toimii normaalisti. Koitin jättää toiseen umpioon halogenin ja toiseen laitoin xenonin, niin halogeni syttyi, mutta xenoni ei tehnyt mitään. Alkuperäiset toimivat tällöinkin normaalisti.

joko sun senonit on rikki tai sitten se tarvii sen kuorman, eli koita vaikka sillä vastuksella sitten.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Xenon
« Vastaus #17 : 30.08.2011, 18:43:52 »
Kyllä toi alkuperäinen xenon toimii normaalisti. Koitin jättää toiseen umpioon halogenin ja toiseen laitoin xenonin, niin halogeni syttyi, mutta xenoni ei tehnyt mitään. Alkuperäiset toimivat tällöinkin normaalisti.

Mun kytkentäkaavion mukaan kaukovalot ovat yhteisellä releellä CEM:ssa. Jos samaan aikaan kytketty halogeeni toimii ja xenon ei, niin voisi melkein väittää että xenonisi ovat rikki. Xenonin toimivuuden voisi testata kytkemällä siihen suoraan sähköä vaikka akusta. Onhan sille xenonin ballastin napaisuus oikein?

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon
« Vastaus #18 : 30.08.2011, 19:32:43 »
Mun kytkentäkaavion mukaan kaukovalot ovat yhteisellä releellä CEM:ssa. Jos samaan aikaan kytketty halogeeni toimii ja xenon ei, niin voisi melkein väittää että xenonisi ovat rikki. Xenonin toimivuuden voisi testata kytkemällä siihen suoraan sähköä vaikka akusta. Onhan sille xenonin ballastin napaisuus oikein?

Tuossa kun sumareita laittaessani tuli kyllä testattua nuo polttimot, että ne toimivat, mutta en kyllä huomannut testata ballasteja  :( otan huomenna sarjan töihin ja koitan erillisellä virtalähteellä tuota sarjaa.
Jos tuolla ballastin napaisuudella tarkoitat, että olisi väärin kytketty, niin sitte on sarjassa väärin liittimet. On kuitenkin suora pistoke, joka vastaa tuohon HB3 kantaan. Toki eihän sekään mahdoton ajatus olisi, että joku laittanut liittimet väärin tuohon sarjaan.
Jos tuo sarja toimii erillisellä virtalähteellä niin sitte koitan tilailla tuon johtosarjan tuolta xenonkaupasta.
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon
« Vastaus #19 : 18.09.2011, 22:13:02 »
Tuossa kun sumareita laittaessani tuli kyllä testattua nuo polttimot, että ne toimivat, mutta en kyllä huomannut testata ballasteja  :( otan huomenna sarjan töihin ja koitan erillisellä virtalähteellä tuota sarjaa.
Jos tuolla ballastin napaisuudella tarkoitat, että olisi väärin kytketty, niin sitte on sarjassa väärin liittimet. On kuitenkin suora pistoke, joka vastaa tuohon HB3 kantaan. Toki eihän sekään mahdoton ajatus olisi, että joku laittanut liittimet väärin tuohon sarjaan.
Jos tuo sarja toimii erillisellä virtalähteellä niin sitte koitan tilailla tuon johtosarjan tuolta xenonkaupasta.

Noniin eli tuo ongelma on ratkaistu, kiitokset siitä tuonne xenonkauppaan. Sieltä annettiin ohje, että ajovaloilla napaisuus on eri kuin sumareilla.
Eli nappasin ballastiin tulevasta liittimestä kiinnitysklipsun pois ja pistin "väärinpäin". Hienosti toimii ja ei herjaa mitään vikavaloa. Valokuviota en ole vielä ehtinyt sen tarkemmin katsoa, mutta tärkeintä mulle oli se että saa "keltaiset" valot pois keulalta  :pomo:
Koitan saada kuvia tänne noista valoista, kun saadaan kaverin kameralta kuvat koneelle.

Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa 855 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
Vs: Xenon
« Vastaus #20 : 01.04.2015, 21:10:16 »
Minkälainen xenon -sarja pitää alkuperäisiin h7 -lisäpitkiin olla, jottei vikailmoituksia tule? Autossa on tehdasasenteiset bi-xenonit. Käykö ihan normi 55 watin sarja?
Volvo V70 D5 AWD M6 -08
Volvo 244 GL -77, B21E + BW35

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon
« Vastaus #21 : 09.12.2015, 20:07:36 »
Minkälainen xenon -sarja pitää alkuperäisiin h7 -lisäpitkiin olla, jottei vikailmoituksia tule? Autossa on tehdasasenteiset bi-xenonit. Käykö ihan normi 55 watin sarja?

Minua kans kiinnostas tämä siinä muodossa että pitääkö -02 vuosimalliin olla xenon muutossarjan joku canbus versio vai käykö ilman? Ebaysta nyt selaillu noita, niin jos oikein oon ymmärtäny niin olis kaupan molempia. Autossa mulla on lyhyissä xenonit vakiona jos sillä on mitään merkitystä.

55W oon minäkin katsellu, onkohan nykyään niiden syttymisnopeus muuttunut yhtään? Joskus 4-5v sitten mulla oli edellisessä autossa 55W sarja pitkissä, niin hieman häiritsi se kun meni ehkä 5-10s ennenkuin saavuttivat kirkkautensa jos olivat pidemmän aikaa pois päältä.

edit: Tais kyllä mennä vähä väärään osioon tämä kysymys vuosimallin takia.. ???
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 20:09:07 kirjoittanut volovomiäs »
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

 

RallyBaron  Samppasport