Carcom Oy  Ateho

850 10V Käynnistysongelma

  • 2 Vastauksia
  • 1220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Jonne-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
850 10V Käynnistysongelma
« : 28.07.2013, 19:39:24 »
Eli autona 850  10V bensakoneella, vm -95, mittarissa 405tkm

Ongelmana erittäin huono käynnistyminen lämpimällä koneella, kylmänä toimii kyllä moitteetta.

Vaihdettua osaa:

Virranjakajan kansi + pyörijä
Tulpanjohdot
Tulpat (alkup.)
Polttoainesuodatin
Polttoainepumpun rele (alkup.)
Imuilman lämpötila-anturi ja ilmansuodatin
Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet

Vikakoodit luettu ja tuon mukaan ei ongelmia pitäisi olla

Eli kylmällä koneella auto tosiaan käynnistyy hyvin, mutta jos sammuttaa koneen lämmittyä saa startata n. 20sek. ennenkuin käynnistyy laiskahkosti. Tämän jälkeen toimii kuitenkin ongelmitta, tyhjäkäynti normaali jne. Viime viikolla sateen jälkeen ei käynnistynyt ollenkaan (sähköpuolen vika?)

Lisähavaintona vielä, että polttoainepumppu tuntuu surisevan normaalisti ennen käynnistystä, mutta tämän surinan jälkeen ainakin minulle uutena havaintona on tullut konepellin alta kuuluva lyhyt "vinkaisu"

Kertokaahan viisaammat mikä olisi seuraava järkeenkäypä siirto ???

« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 19:47:11 kirjoittanut -Jonne- »

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 10V Käynnistysongelma
« Vastaus #1 : 29.07.2013, 14:22:05 »
Minkäslainen näissä oli se raitisilman ohjaus ilmansuodattimelle? Olisiko mahdollista, että moottori joutuu haukkomaan tulikuumaa ilmaa lämpimänä ? Näissähän oli varmaan vielä olemassa se haitariletku pakosarjan päälle?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Jellona77

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 10V Käynnistysongelma
« Vastaus #2 : 29.07.2013, 18:27:02 »
Omassa oli samanlaisia oireita. Oireet hävisivät kun tuli vaihdettua puola+pääteaste. Ettei vaan tuossa olisi samaa vikaa.

 

Samppasport  Futurez