Proturbo  Autodiagnoosi

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 347 Vastauksia
  • 114252 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slerbahuuli

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4565
Tuli mieleen tuosta Boostin mainitsemasta pakosarjan 33mm sisähalkaisijasta: Formula 1 autoissa, jotka on myös kuusisylinterisiä ja tuottavat noin 800hp tehoa, niin niissä on pakosarja alussa noin 45mm putkea ja siitä laajenee vähän matkan päästä 52mm putkeksi jonka kokoisena mennään kollektorille asti, josta menee sitten putki turbiinille.

Formula 1 maailmassa optimoidaan ihan kaikki, joten luulisi niiden optimoineen pakosarjankin!

Tässä youtube video jossa tyyppi mittailee f1:sen pakosarjaa ja muitakin osia.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9X-Xe3ueL0
Juu, vormuloissa optimoidaan pakosarja ihan varmasti, mutta siellä optimoidaan kyllä ihan kaikki muukin.
Siellä siihen pakosarjaan vaikuttaa ihan jokainen nippeli mitä on moottorin ilmanoton ja pakoputken pään välillä.
Tuolla yksi 850hp/15000rpm V10 F1 koneen kansien ihmettelyä:
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=15385
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 976
  • Lensu Power Shop
F1 moottoreiden vertaaminen Volvon tina moottoriin on hieman huono.   En tiedä kierrosalueesta millä ajetaan mutta veikkaan että reilusti yli 10t

Ja moottorin heräämisellä ei ole mitään merkitystä kun ajetaan manuaali tyyppisellä askilla, jossa on kaikki mahdolliset lähtö avustimet käytössä.

Mulla toisen turbon (1 turbo) pakosarja koko on suurennettu.... 

Katsotaan viikon päästä miten motti tuottaa, vai hajooko. 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 663
  • www.vrcf.fi
Toivotaan ettei hajoa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy