Ateho  Elekma

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Kansityöt pk seudulla?
« Vastaus #135 : 02.12.2014, 22:38:45 »
Tarkoituksena saada 530-kansi teetettyä uuteen uskoon. Tulee vapari käyttöön.
Löytyykö suosituksia missä teettää kansi tai löytyykö täältä kansi velhoja? Mielellään pk seudulla
« Viimeksi muokattu: 03.12.2014, 00:18:24 kirjoittanut disketti88 »

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Kansityöt pk seudulla?
« Vastaus #136 : 03.12.2014, 06:21:39 »
Itse voisin suositella Kansiset nimistä puljua. Tosin toimipiste tais just muuttaa lohjalle, no melko lähellä..

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Tarkoituksena saada 530-kansi teetettyä uuteen uskoon. Tulee vapari käyttöön.
Löytyykö suosituksia missä teettää kansi tai löytyykö täältä kansi velhoja? Mielellään pk seudulla
Espoossa St-Motors/ V-P Kuuranne
raw d

Poissa sepi81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Leppävedellä on firma, tuskin kannattaa lähettää sinne. Mutta jälki hyvää ja jokainen kanava samanlainen eikä oo kallista, sain 2kpl 531-kansia sieltä imu 239 hv 12mm vakio venalla pako noin 70%  paperit hukassa, mutta jos pakosen vaihtas niin ois varmaan hyvä kansi. Tekee CNC-koneelle en kaveria tiedä niin makso 400€kpl Tuskin se pakovenan kasvattaminen ois montaa euroo maksanu.

Edit:  http://www.woz.fi/yhteys.htm 
« Viimeksi muokattu: 05.12.2014, 07:51:10 kirjoittanut sepi81 »

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Kiitos vinkeistä, jos tulee vielä mieleen niin saa suositella. Onko Keravan R-koneistuksesta kellään kokemusta tai Vantaan moottorikoneistamosta?
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014, 12:38:17 kirjoittanut disketti88 »

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Eikai R-koneistus tee mitään viritystöitä. Asiakaspalvelu muutenkin nykyään erittäin väsynyttä verrattuna vanhoihin hyviin aikoihin.

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
 Onko täällä kukaan kuullut raised 45' seat width seetityöstä?
 Hyödyistä ja haitoista??
 Entä teflon venttiilivarren tiivistyksestä? vaikkapa nämä kireällä pysyvät k-line versiot?
 http://klineind.com/kl1402h.html
 Alotetaan vaikka näistä.
Tässä tyypillinen race seeti
http://www.hughesengines.com/Upload/TechArticles/CNC_Super_Prep/Photo_3.jpg
Tässä raised 45' seat
http://www.hughesengines.com/Upload/TechArticles/CNC_Super_Prep/Photo4.jpg

Tarkentaakseni 45 asteen raised seeti on tehty jyrsimällä tavaraa 45'pitopinnan ympäriltä pois niin että pitopinnaksi on muodostunu koho seeti.

Tyypillinen race seeti on taas  perinteinen malli "flat"

« Viimeksi muokattu: 05.01.2015, 22:25:45 kirjoittanut spesialisti »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja


Onhan noita seetejä mahdollisuus tehdä useisiin eri kulmiin. Tässä mielestäni kerrottu jotain niistä
http://www.superchevy.com/how-to/89678-valve-angles/

Tuleeko muuten mitä haittapuolia vastaan jos tuon ohjurin työstää ihan tuohon kanavan kattoon?
Lähinnä haen virtausta saisi enemmän. Toki ventiilinvarresta ottaisi lisäksi siivua pois
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi

Tuleeko muuten mitä haittapuolia vastaan jos tuon ohjurin työstää ihan tuohon kanavan kattoon?
Lähinnä haen virtausta saisi enemmän. Toki ventiilinvarresta ottaisi lisäksi siivua pois

Kuluminen lähinnä. Sitten jos ihan lyhyeksi menee ohjuri niin venttiilin pysyminen ja/tai osuminen seetiin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa arska90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Leppävedellä on firma, tuskin kannattaa lähettää sinne. Mutta jälki hyvää ja jokainen kanava samanlainen eikä oo kallista, sain 2kpl 531-kansia sieltä imu 239 hv 12mm vakio venalla pako noin 70%  paperit hukassa, mutta jos pakosen vaihtas niin ois varmaan hyvä kansi. Tekee CNC-koneelle en kaveria tiedä niin makso 400€kpl Tuskin se pakovenan kasvattaminen ois montaa euroo maksanu.

Edit:  http://www.woz.fi/yhteys.htm


onko tämä mitattu 96mm putkella virtauspenkissä?
ei kai muuta oikeeta moottoria olekkaan ku volvo vino???

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Kertokaapas viisammat!

Törmäsin sellaiseen jotta ventiilin keskeen on tehty pieni reikä, miksi tälläinen tehdään ja mitä tällä saavutetaan?
Itellä ei äkkiseltään mieleen kuin jonkun lämmön vaihtelun takia

Tuossa esimerkki kuva
http://image.nettix.fi/extra/partimg/00/02/00/00/81/volvo-2000081_b_47a6ee231ed8b69c.jpg
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Kertokaapas viisammat!

Törmäsin sellaiseen jotta ventiilin keskeen on tehty pieni reikä, miksi tälläinen tehdään ja mitä tällä saavutetaan?
Itellä ei äkkiseltään mieleen kuin jonkun lämmön vaihtelun takia

Tuossa esimerkki kuva
http://image.nettix.fi/extra/partimg/00/02/00/00/81/volvo-2000081_b_47a6ee231ed8b69c.jpg

Kevennys?

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Ettei olisi vaan sorvin keskiökärjelle syvennys, jotta pääsee sorvilla paremmin kulmia yms,,, ajelemaan venttiiliin??

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Turbon natriumtäytteisissä pakovenoissa on tuollainen hole keskellä. Kai se on tuosta työnnetty täyte sisälle.

BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Miltäs tämä 530:nen näyttää?

http://aijaa.com/p7bP2U
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Proturbo  Autodiagnoosi