Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

takavetoisten kääntyvyyttä lisää

  • 29 Vastauksia
  • 19414 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« : 29.08.2013, 20:15:29 »
oon luisuttelu ihmisiä ja haluisin tietää onko täällä joku lisännyt pyörien kääntyvyyttä ja kuinka
talveksi ois tarkotus lisätä kääntyvyyttä pariin 700srj ku muutaman kerran on tullu se (oi oi) tilanne ;D
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #1 : 29.08.2013, 20:37:45 »
jos kääntymistä tarkoitat, niin ei taida maapallolta löytyä enemmän kääntyvää autoa kuin (takaveto)volvo? Taitaa vika olla käsissä ;)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #2 : 29.08.2013, 21:01:30 »
jos kääntymistä tarkoitat, niin ei taida maapallolta löytyä enemmän kääntyvää autoa kuin (takaveto)volvo? Taitaa vika olla käsissä ;)

Jos vastattais ihan asiallisesti kun kerran kysytäänkin asiallisesti. Seuraava vinoilija saa mennä tallin taakse pariksi viikoksi miettimään tekosiaan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #3 : 29.08.2013, 21:07:46 »
Tuskin paljoa on ainakaan, vaikka 240n (kääntösäde 9,7m), pyöriä saa kääntymään.

Näemmä seiskaankin mitanneet 9,8metriä vaikka akseliväli 20senttiä pitempi. Eli tuskin pyörien kääntymistä tarvii lisää. Seuraavaks menee jo etupyörä poikittain jos vielä lisää kääntyy.

Pyörät ei meinaan käänny(740) vaikka raidetanko pois paikaltaan ainakaan käsivoimin enempää mitä raidetanko paikallaan, kävin testaamassa, jotta asiasisältö pysyy.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #4 : 29.08.2013, 21:13:34 »
Jos vastattais ihan asiallisesti kun kerran kysytäänkin asiallisesti. Seuraava vinoilija saa mennä tallin taakse pariksi viikoksi miettimään tekosiaan.

Vastaus ei sisältänyt vinoilua, vain tosiasiat.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #5 : 30.08.2013, 12:41:12 »
Minä luulin ja luulen edelleen että kyse drifting meiningistä ja linkkuunhan se rengas silloin pitäs saaha... tosin kuten atai tossa kerto ihan testanneen että ei kääntys enempää niin taitaa tavita jo jotain muutoksia alatukivarteen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #6 : 30.08.2013, 12:48:46 »
tosin kuten atai tossa kerto ihan testanneen että ei kääntys enempää niin taitaa tavita jo jotain muutoksia alatukivarteen...
Tarkennetaan vielä testitulosta. Toiseen suuntaan kääntäessä tulee vastaan vakaaja ja toiseen suuntaan se taakseppäin menevä tukivarsi, eli koko homma tarvii suunnitella nollasta jos meinaa saada pyörät kääntymään enemmän.

Ja tosiaan monessa riisikipossa vasta kääntyvyysparannusten jälkeen pyörät kääntyy yhtäpaljon kun Volvossa vakiona.
nimim. entinen kaksvetoskylinen omistaja. ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #7 : 30.08.2013, 13:34:45 »
osaatteko sanoa kuinka monta astetta pyörä kääntyy 700 vakiona. vastaheiton sivuilta lueskelin niin ois driftingis hyvä saada kääntymään jotain 45 astetta tai enemmän


enkä mä tosta kommentista ottanu nokkiin :) mut ois se vaan hienoo ku sais mennä kunnolla linkus vielä enemmän mitä nyt
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #8 : 30.08.2013, 13:37:23 »
ja ku katto sillon ratapäivillä burnista niin kyllä monella auto pyöri sen takia ku ei pyörät kääntyny tarpeeksi verrattuna driftinki vehkeisiin
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #9 : 30.08.2013, 13:49:25 »
osaatteko sanoa kuinka monta astetta pyörä kääntyy 700 vakiona. vastaheiton sivuilta lueskelin niin ois driftingis hyvä saada kääntymään jotain 45 astetta tai enemmän
Tsiigailin tosta 240stä että näytti kääntyvän jonkun 48 paikkeilla, 740ssä varmasti enemmän, kun kääntösäde lähes sama vaikka pitempi 20cm pitempi akseliväli. (en jaksanu vielä raidetankoa ruuvata paikoilleen takasin 740seen, että olis nähny tarkalleen vakio tangolla kääntyvyyden). Ilman raidetankoa pyörät on jossain hemmetin 50+ asteen kulmassa  :pomo:

ja ku katto sillon ratapäivillä burnista niin kyllä monella auto pyöri sen takia ku ei pyörät kääntyny tarpeeksi verrattuna driftinki vehkeisiin
Edelleen, burnis on burnis. Burniksessa ensinnäkään ei tavoitella mitään pitoa vaan vanhat kaljut nypityt nastat suditaan sileeksi. Ja se on 107muustakin asiasta kiinni se luisun koppaus kuin pelkästään pyörien kääntyvyydestä.

Laittas alustan ja voimansiirron doriystävälliseksi, niin kyllä se takuulla auttaa enemmän kun tosta järjettömästä kääntökulmasta kääntyvyyden lisääminen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #10 : 30.08.2013, 14:25:15 »
Tässä jotain mistä voinee ottaa mallia, ei kuitenkaan edullisen/helpon näköinen ratkaisu.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159545&p=8
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #11 : 30.08.2013, 16:55:07 »
Tässä jotain mistä voinee ottaa mallia, ei kuitenkaan edullisen/helpon näköinen ratkaisu.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159545&p=8
Ei tolla( 8 ) sivulla ainakaan ole mitään muutoksia mikä lisää kääntyvyyttä. Muutostettu vaan ohjausgeometriaa alapallon ja raidetangonpään osalta sellaiseksi että noin tontitettuna pysyy camber-käyrä järkevänä.

+uniballit tukivarsiin, mutta tukivarret vakiopaikoilla ja etuvakaaja vakipaikalla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #12 : 31.08.2013, 01:27:17 »
Kääntyykö näissä sitten renkaat vakionakin näin paljon :o
vai valehteleeko silmä. Onhan tuolle jotain tehty?

945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #13 : 31.08.2013, 01:51:33 »
Kääntyy...
Talvella käänsin oman 945:sen pyörät aivan ääriasentoon ja ryömin eteenpäin, sitten toiseen laitaan ääriasentoon ja peruutin ryömien.

Lopputuloksena oli noin 90-asteen kulma renkaiden jäljissä, että kyllä se kääntyy...vakionakin.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: takavetoisten kääntyvyyttä lisää
« Vastaus #14 : 31.08.2013, 11:37:06 »
Kääntyyhän noi pirusti. Isot Volvot vielä vähän paremmin (700->).. Bemareita ja monia japskiautoja enemmän. Mutta tosiaan kyllä autoissa millä ajetaan vakavemmin driftinkiä niin kääntyy pyörät vielä paaaljon enemmän. Tollasia bolt on settejä saa esim. Wisefabilta mutta ei löydy volvoon :(





Ja kyllähän se volvoissakin onnistuu, mutta vaatii vähän muokkauksia tukivarsiin ja olka-akselihin jne..
700-sarjalaiseenkin saa tälläsiä palikoita alapallon ja tolpan väliin. Tuossa on monta eri vaihtoehtoa raidetangolle ja saa lähemmäksi tolppaa = nopeampi ohjaus ja pyörät kääntyy enemmän. Varmasti vaan nopeasti tulee tilan kanssa ongelmia varsinkin vähääkään leveämmillä vanteilla..

« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 02:59:42 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Kulkukoira  Proturbo