Autodiagnoosi  Carcom Oy

Hydronic D5WS

  • 34 Vastauksia
  • 12220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viuhka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Hydronic D5WS
« : 09.12.2013, 22:15:40 »
Kävipi niin, että ei enää toimi eberi. Kyselin tuolta eeperiltä kokonaan uutta pakettia mutta ilmoittivat, että eivät pysty toimittaan tuota elektroniikkapalikkaa, kaikki muut sieltä löytyy...tarkoittavat varmaan tuota ohjainlaitetta.

Mulla lukee tuossa eberissä malli D5WS ja 25 2270.

Onko joku vaihtanut koko paketin uuteen ja mistä noita löytäis. Vai meneekö tuo niin, että jos ostaa vastaavan, niin tiskillä ohjelmoivat tuon kuntoon??

Eeperillä olis malli 2217.02. Mikä tuossa on eriä tuohon omaani verrattuna. Tuo vanha olis tarkotus ottaa hyötykäyttöön kakkosautoon...

Auto on volvo v50, 2.0d ja 2006.

Mites muut on uuden hankkinut, jos yleensäkään??? Mikä olis älykkäin vaihtoehto laittaa uutta tilalle? Itte kyllä sen pystyn asentaan, mut toi elektroniikkapuoli jäi mietityttään.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #1 : 09.12.2013, 22:41:09 »
Vaatii orkkis ohjainlaitteen volvolta tai muualta samalla volvo-varaosanumerolla oleva yksikkö, muuten ei toimi.
Tuota yksikköhän ohjataan CAN-väylän kautta ja niitä käytettäneen vain tehdasasenteisissa lämmittimissä.

Uudessa ohjainlaitteessa oli muistaakseni jo toimiva softa sisällä.

Poissa Viuhka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #2 : 09.12.2013, 23:16:05 »
Kiitoksia tiedosta.

Onko tietoa, mitä toi volvolla maksaa, jos vaikka noi muut romppeet ostaa muualta? Ku ei mistään löydä hintaa. Kohta taitaa tulla halvemmaksi laitella lokilämppäri tuon tilalle :-[

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #3 : 09.12.2013, 23:23:27 »
Kiitoksia tiedosta.

Onko tietoa, mitä toi volvolla maksaa, jos vaikka noi muut romppeet ostaa muualta? Ku ei mistään löydä hintaa. Kohta taitaa tulla halvemmaksi laitella lokilämppäri tuon tilalle :-[

Muistaakseni jotain 400€ paikkeilla, taisi olla muutamaa euroa vailla.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #4 : 10.12.2013, 12:45:02 »
Ostaa uuden D5WS(C) lämmittimen ja vaihtaa ohjainyksiköt keskenään. Harvemmin enää vikaantuvat noissa Ebereissä.

Paitsi tietenkin jos sulla on tieto että ohjainyksikkö on viallinen...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #5 : 10.12.2013, 16:56:24 »

Noihin menee ohjausyksikköjä vähän jopa turhan paljon, yleensä vika tulee esiin paloilmapuhaltimen ohjauksessa.

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #6 : 24.01.2018, 12:03:52 »
Moi!

Osaako joku neuvoa, olen ostamassa omaan volvooni (v50 2.0d -05) Samanikäisestä samalla koneella olevasta mallista eberin. Meneekö heittämällä paikalleen? Eli ovatko osat suoraan yhteneväiset? Toimiiko toisesta autosta otettu eberi samalla lailla viiksestä vai tarvitseeko erikseen vielä ohjelmoida?

Kiitos jo etukäteen ja anteeksi tietämättömyyteni :)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #7 : 24.01.2018, 13:41:28 »
Pitäisi toimia plug and play, jos ovat samanlaisia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #8 : 24.01.2018, 23:12:51 »
Jos malttaa nähdä vaivaa, niin eberin osanumerolla voi hakea koko lämmittimen räjäytys/varaosakuvaa, ja sen pohjalta etsiskellä esimerkiksi https://standheizung-ersatzteile.com/ tai https://www.standheizungs-shop.de/Einbauzubehoer-Ersatzteile:::40471.html muu "rittävän lähelle" oleva ohjainlaite ja vertailla sopivuuksia lämmittimien osanumeroiden perusteella. Hyvä muutenkin ottaa talteen niin saa taas 5v päästä valmiiksi oikealla osanumerolla haeskella kun seuraava ohjainlaite sippaa  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #9 : 25.01.2018, 11:10:49 »
Joo, tuolta kävinkin kurkkimassa.. Tarttee vaan olla volvon oma ohjainlaite ilmeisesti että toimii viiksestä ajastukset yms. Tämän takia kysyinkin ohjainlaitteiden yhteensopivuudesta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #10 : 17.01.2021, 18:37:42 »
Oliko jollain tieto toimiiko suoraan V40:n ohjainlaite V50:ssä? Eli onko ohjelmistoissa eroja vai ovatko samanlaiset? Aiemminkin vaihtanut yli 200 tkm ajettuun autoon koko eberin V40:stä, jolla oli ajettu 30 tkm. Oli kuin uuden laitteen olisi laittanut paikalleen. Nyt hankin lämmittimen V40:stä, jolla ajettu 6 tkm ja tulee V50:iin, jolla ajettu 326 tkm. Mietin vain tarviiko käydä sinisellä lataamassa ohjelmisto ohjainlaitteeseen vai lähteekö suoraan pelittään?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #11 : 11.02.2021, 18:57:33 »
Onkohan kellään tietoa, onko V40 ja V50 malleissa samanlainen tuo ohjainlaite? Jos on samanlainen niin ohjelmoinnillahan tuon pitäisi lähteä toimimaan?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #12 : 15.02.2021, 23:15:27 »
Harvakseltaan toimivasta (pari kertaa talvessa) eberistä saatu vikakoodit CPM-3702 liian alhainen syöttöjännite ja CPM-2308 sisäinen ohjainlaitevika. Tuosta ohjainlaiteviasta tarkemmassa kuvauksessa mainitaan, että voi olla sisäinen rele rikki. Mielenkiintoinen kun joskus saattaa lähteä toimimaan. Esim jos autoa käyttää pesussa niin voi lähteä pöhisemään. Googlettelin ja lueskelin juttuja, että monesti maadoitusvika puhallinmoottorille menevässä pinnissä pistokkeen luona ja siirtää eri paikkaan maadoitus. Onko joku perehtynyt tai tehnyt uusia maadoituksia eberille?

Tuokaan ei varmaan iso vika ole. Ohjainlaitteen vaihdolla voisi korjautua, mutta tiukassa on käytetyt pelkät ohjainlaitteet. Ei taida onnistua tuo V40:sen ohjainlaitteen ohjelmointi tuohon V50:iin sopivaksi.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #13 : 16.02.2021, 08:24:03 »
Se uudempi laite ei siis toiminut suoraan? Isosiskoissa webaston ohjelmia voi jossain määrin latailla ristiin, mutta merkkiliikkeessä ovat usein kuutamolla, että mitä mitä... Parin yrityksen jälkeen jotkut ovat saaneet TT-V => TT-VEVO vaihdon maaliin.
 
Sinulla on nyt samanlainen ongelma, eli vanhempaan autoon pitäisi saada ladattua uudemman auton cpm reload. Onnistunee rautalangasta vääntäen myös sinisellä. Vdash saattaisi olla toinen vaihtoehto.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #14 : 16.02.2021, 16:03:09 »
Se uudempi laite ei siis toiminut suoraan? Isosiskoissa webaston ohjelmia voi jossain määrin latailla ristiin, mutta merkkiliikkeessä ovat usein kuutamolla, että mitä mitä... Parin yrityksen jälkeen jotkut ovat saaneet TT-V => TT-VEVO vaihdon maaliin.
 
Sinulla on nyt samanlainen ongelma, eli vanhempaan autoon pitäisi saada ladattua uudemman auton cpm reload. Onnistunee rautalangasta vääntäen myös sinisellä. Vdash saattaisi olla toinen vaihtoehto.
Tuli kokeiltua uudempaa laitetta suoraan eberin pistokkeeseen niin auto ei ilmeisesti tunnistanut koko eberiä kun jätti vain päälle suorakäynnistyksen, mutta mitään ei tapahtunut. Muistelen jokin vuosi sitten kun tein saman vaihdon niin merkkiliike ei jostain syystä päässyt Vidalla eberiin kun pyysin ohjelmoimaan. No kotona sitten vaihdoin vielä ohjainlaitteen vanhasta eberistä paikoilleen niin lähti heti toimimaan.

Nyt ois Vida millä ihmetellä koodeja, mutta sielläkin ohjeessa mainitaan, että ohjelmisto ladataan palvelimelta siihen laitteeseen eli ottavat yhteyden valmistajaan tms. Pitää tänään vielä ihmetellä asiaa. Reilu 500 euroa uusi ohjainlaite niin mielellään kokeilee jotain muuta ensin kun tuntuu olevan pienestä kiinni ;)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy