Carcom Oy  Ateho

Hydronic D5WS

  • 34 Vastauksia
  • 12202 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #15 : 17.02.2021, 20:51:49 »
Pölläyttää suht isosti käynnistyksessä oma eberi ja sitten rauhoittuu.

Onkos tuolle jotain yksiselitteistä syytä mikä olisi syytä vaihtaa?
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #16 : 17.02.2021, 22:14:30 »
Voi olla sihti vaihtokunnossa. En muista oliko näissä olakkeella vai suora sihtimalli.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #17 : 17.02.2021, 23:25:34 »
Googlettelin lisää ja sihti se ehkä olisi niinkuin sanoit. Kiitoksia.
Sitten etsimään tiivistesarjaa ja sihtiä  ::)

https://www.heater.fi/fi/hehkutulpan-sihti-hydronic-d.html on olakkeella nähtävästi.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #18 : 19.02.2021, 17:31:14 »
Mulla on XC90 D5WS ja juuri toissa päivänä sihdin ja tiivistesarjan vaihdoin, olakkeellinen on. Sihtiin kun tulee reikä niin soppa ei höyrysty enää oikein ja savuaa sen takia. Mulla ei ollu vielä rehellistä reikää.
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #19 : 19.02.2021, 19:23:30 »
Mulla on XC90 D5WS ja juuri toissa päivänä sihdin ja tiivistesarjan vaihdoin, olakkeellinen on. Sihtiin kun tulee reikä niin soppa ei höyrysty enää oikein ja savuaa sen takia. Mulla ei ollu vielä rehellistä reikää.

Mistä tilasit osat? Eeperillä ehkä olisi mutta en nettikauppaa löytänyt
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #20 : 20.02.2021, 09:38:31 »
Mistä tilasit osat? Eeperillä ehkä olisi mutta en nettikauppaa löytänyt

Kävin hakemassa paikallisesta Eberspächerin huoltoliikkeestä, 33€ makso sihti ja 29€ tiivistesarja. Sihtejä näyttää saavan todella paljon edullisemminkin mutta ei ollu aikaa jäähä oottelemaan. Piti samassa rytäkässä korjuuttaa ohjainlaitekkin kun herjasi paloilmapuhallinta, yllättävän äkkiä särkyi kun laite pyörinyt jotain 360h..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #21 : 27.02.2021, 19:42:12 »
Vaihdettu sihti ja tiivisteet. Ei ollu hirveän pahannäköinen sisältä. 46e posteineen eeperistä. Isoin ongelma oli saada vehje takaisin telineeseen  :)

Vieläkin vähän savuttaa ja taitaa keskeyttää ekan käynnistyksen mutta tokalla käyntiin(?)

Pakoputki taitaa olla entinen.. savua tulee sen juuresta 10cm matkalta ennenkuin kunnolla pöhisee.
Ensimmäisen käynnistyksen keskeydyttyä putken pinnalle ilmaantuu myös löpöä..  ;D

Voiko tuon korvata suoraan tommosella joustavalla 24mm putkella?
Voisi varmaan olla myös syy savutukselle..
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #22 : 01.03.2021, 21:12:32 »
Vaihdettu sihti ja tiivisteet. Ei ollu hirveän pahannäköinen sisältä. 46e posteineen eeperistä. Isoin ongelma oli saada vehje takaisin telineeseen  :)

Vieläkin vähän savuttaa ja taitaa keskeyttää ekan käynnistyksen mutta tokalla käyntiin(?)

Pakoputki taitaa olla entinen.. savua tulee sen juuresta 10cm matkalta ennenkuin kunnolla pöhisee.
Ensimmäisen käynnistyksen keskeydyttyä putken pinnalle ilmaantuu myös löpöä..  ;D

Voiko tuon korvata suoraan tommosella joustavalla 24mm putkella?
Voisi varmaan olla myös syy savutukselle..

Onko sulla väylässä vai jälkiasennettu? Jos löpö tulee läpi eikä meinaa syttyä niin ei johdu pakoputkesta se. Minkä ikäinen laite? Käytä koodin luvussa se eberi, jos herjaa paloilmapuhallin vikaa, mutta puhallin pyörii kuitenkin kevyen kuuloisesti niin eikun aivot irti ja pajalle, siellä on puhaltimen maavika. Rantsilaan ite laitoin aivot, tulee kuntoon noin 70€ kustannuksella. Mullakin kun oli aivoissa ongelmaa niin savua oli kuin discossa konsanaan. Jos sulla on niin vanha lämmitin että siinä ei oo keraamista hehkua niin vaihda se keraamiseen.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2021, 21:16:01 kirjoittanut Sujakka »
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #23 : 01.03.2021, 22:57:13 »
Onko sulla väylässä vai jälkiasennettu? Jos löpö tulee läpi eikä meinaa syttyä niin ei johdu pakoputkesta se. Minkä ikäinen laite? Käytä koodin luvussa se eberi, jos herjaa paloilmapuhallin vikaa, mutta puhallin pyörii kuitenkin kevyen kuuloisesti niin eikun aivot irti ja pajalle, siellä on puhaltimen maavika. Rantsilaan ite laitoin aivot, tulee kuntoon noin 70€ kustannuksella. Mullakin kun oli aivoissa ongelmaa niin savua oli kuin discossa konsanaan. Jos sulla on niin vanha lämmitin että siinä ei oo keraamista hehkua niin vaihda se keraamiseen.

Väylässä on. Eiköhän tuo auton mukana ole tullut 2010. En tiedä tarkempaa historiaa. Luulisi että joskus uusittu kun ei ollut pahasti karstainen.

Ekalla käynnistyksellä siis pienen pölläytyksen antaa ja sammuu heti perään. Toinen käynnistys jää päälle ja savuttaa tietysti kun löpöä putkessa ja varmaan eberin sisälläkin.
Sen jälkeen palaa siististi.
Savutus pieneni mielestäni käynnistyksessä kun vaihtoi sihdin.

Aina lähtee toisella käyntiin ja kuulostaa ihan normaalilta.

En siis itse käynnistä toista kertaa vaan laite hoitaa sen itse.

Tulppa varmaankin vanha. Voisiko se olla tiensä päässä ja ei hehkuta tarpeeksi alkuun?

Vidalla taisi ehkä pystyä ajamaan jonkin testin. Mitään yleistä koodia ei ainakaan ole näkynyt vielä. Voin tarkistaa.. :)
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #24 : 01.03.2021, 23:26:24 »
Väylässä on. Eiköhän tuo auton mukana ole tullut 2010. En tiedä tarkempaa historiaa. Luulisi että joskus uusittu kun ei ollut pahasti karstainen.

Ekalla käynnistyksellä siis pienen pölläytyksen antaa ja sammuu heti perään. Toinen käynnistys jää päälle ja savuttaa tietysti kun löpöä putkessa ja varmaan eberin sisälläkin.
Sen jälkeen palaa siististi.
Savutus pieneni mielestäni käynnistyksessä kun vaihtoi sihdin.

Aina lähtee toisella käyntiin ja kuulostaa ihan normaalilta.

En siis itse käynnistä toista kertaa vaan laite hoitaa sen itse.

Tulppa varmaankin vanha. Voisiko se olla tiensä päässä ja ei hehkuta tarpeeksi alkuun?

Vidalla taisi ehkä pystyä ajamaan jonkin testin. Mitään yleistä koodia ei ainakaan ole näkynyt vielä. Voin tarkistaa.. :)

Okei. Ei ole täysin kunnossa jos ei syty kertalaakista tulille. Mulla tuo on jälkiasennettu.

Olen kuullut että Sercap korjaa onnistuneesti myös noita väylävehkeiden aivoja. Tuossa kun alkoi olemaan pahana se ohjainlaitevika niin teki samoin että ei syty kerralla ja sitten kun syttyi niin käyntiääni seilasi, aluksi en kiinnittänyt sen kummempaa huomiota asiaan mutta kun pakkasta alkoi olla -30 ja eberi ei herää niin alkoi kiinnostaa..  :D

Jos paloilmapuhallin pyörii käsin herkästi niin tuskin on kaput. Asiaan vihkiytyneet kertoi myös että hehkun maavikaa ollut noissa D5WS ohjainlaitteissa. Minullakaan laite ei ollut karstainen sisältä juuri lainkaan.

Mutta jos/kun siinä on keraaminen hehku niin se on 99% varmuudella ehjä, ne kestää valmistajan mukaan ainakin 9000 hehkutusta ja kaikki eberien kanssa touhunneet ovat sanoneet samaa että se on elinikäinen, ei säry ellei itse sitä särje.

Keraamisesta tulpasta ei saa johtoja irti mutta tavallisesta ne saa irti tulpan päästä, muistaakseni rengasliittimillä, helppo siten erottaa kumpi tulppa kyseessä.
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 739
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #25 : 02.03.2021, 01:11:45 »
www.mtmhuolto.com korjaa myös ohjainbokseja
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #26 : 02.03.2021, 11:24:54 »
Niin tekee. Kun kysyin niin jono olis ollu noin viikko. Rantsilan keikalla ohjainlaite viipyi kaikkinensa kaksi päivää ja maksoi yli puolet vähemmän..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #27 : 02.03.2021, 20:32:04 »
Pystyykö noita ohjainlaitteita korjauttamaan jos vikakoodina on ohjainlaitteen sisäinen vika ja alhainen akkujännite herja jatkuvana?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #28 : 02.03.2021, 20:42:48 »
Pystyykö noita ohjainlaitteita korjauttamaan jos vikakoodina on ohjainlaitteen sisäinen vika ja alhainen akkujännite herja jatkuvana?

Kannattaa kysyä Sercapilta. Eberspächerin huoltomies sanoi että väylävehkeiden ohjainlaitteen korjaus ei joka paikassa onnistu, tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Hydronic D5WS
« Vastaus #29 : 06.03.2021, 22:50:29 »
Tuli ulkomailta oikeanlainen ohjainlaite 252270 (myivät rikkinäinen maininnalla) ja sen nakkasin kiinni lähes uuteen V40:n eberiin. Sen tuolla liumimyrskyssä vaihdoin (oli veemäistä) ja laitoin pöhisemään. Komiat savut pukkasi ja lähti hetkeksi päälle. Tämän jälkeen tuli vikakoodi CPM-1031 eli puhallinmoottorin johtovika tms. Pitänee kokeilla vielä ottaa irti ja tinata puhallinmoottorin maajohto hehkun maahan. Ainakin näin neuvovat kun googlettelin tuota vikaa.

Nyt voisi tutkia myös tuota irti otettua kun siinä on ohjainlaitteelta vikakoodeina alhainen syöttöjännite ja sisäinen vika. Lieköhän tinaukset irti tai joku konkka kärähtänyt.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Ateho  Elekma