Autoracing  KL-varaosat

2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat

  • 13 Vastauksia
  • 10106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« : 27.01.2014, 10:09:13 »
Potilas on vielä tutkimatta, mutta kyselen vähän jo etukäteen. Oletteko joutuneet 2.0D:n latureita remppailemaan, jos olette niin mitä?

Tuntuisi ainakin jännitteensäädin (30667453 / Bosch F 00M 346 097) olevan melko arvokas laite, esim. Fixuksella 93 e ja Varaosa.fi:ssä 278,80 e. Onko jollakin hyviä vinkkejä edullisemmista hankintakanavista? Esim. Fordin merkkitiskiltä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #1 : 27.01.2014, 10:52:44 »
Citroen, Peugeot, Mazda kannattaa tarjouskysellä jos "originaalia" haluaa. Autosähkö, ym tarvikeliikkeet halvemmat hinnat ja samat osat.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #2 : 27.01.2014, 11:23:07 »
Näköjään 2,0 HDI:hin motonetkin tarjoaa laturia, muttei jännitteensäädintä. Ilmeisesti eivät ole kuitenkaan ihan samoja laitteita kuin Volvoissa/Fordeissa.
Esim. Peugeot 407 2,0 HDI 05.2004-02.2011 osanumerot:
0 986 080 660, 180 A laturi
0 124 525 035, 150 A
0 986 046 240, 150 A

Ja Volvo V70
0 986 081 390, 180 A
0 121 715 124, 180 A
0 121 615 128, 150 A
0 986 081 190, 150 A

Volvon ja Mondeon osanumerot ovat yhteneviä. Noh, täytyy jatkaa ihmettelyä kunhan pääsee tutkimaan ongelmaa.

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #3 : 18.03.2014, 16:19:59 »
Viime viikolla olin työreissussa sunnuntaista lauantaille ja auto oli siis viikon verran kotipihassa. Kun lauanainta läksin ajamaan n. 20 min esilämmityksen jälkeen, niin auto herjasi laturivikaa. Vikavalo sammui jonkun aikaa ajettua. Tänä aamuna vein auton Fixukselle korjattavaksi. Teetin samalla jakohihnaremontin kun kerran pajalla oli aikaa. Nyt on autossa uusi laturi ja edelleen auto herjaa laturiviasta. Laitoin autonaukun n. 15 min ajon jälkeen kotipihassa lataukseen ja ainakin se "pikalaturi" näytti että akku oli vajaa. Vien auton uudelleen Fixukselle ja saavat selvitellä missä vika. Oma arvioni on että vika ei ole ollut laturissa alunperinkään vaan jännitteensäätimessä.
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #4 : 27.03.2014, 12:46:18 »
Päivitystä "potilaasta".

Fixuksella katsoivat että vanha laturi on rikki. Laittoivat uuden Boschin laturin ja vika ei korjaantunut. Mitattiin latausjännitteeksi jotain 13,4V. Kävin autolla kuitenkin seuraavina päivinä Helsingin reissun ja kaikki toimi vikavaloa lukuunottamatta hyvin. Paluumatkalla vika valo jopa sammui, mutta palasi seuraavana aamuna uudelleen. Vein auton uudelleen Fixukselle tällä viikolla ja siellä latettiin toinen laturi. Nyt latausjännitele oli ensimmäisellä mittauksella 14,7V, eli selvä ero edelliseen. Vikavalo syttyi kuitenkin.
Seuraavaksi menin Akku-Salolle Tampereelle tarkastuttamaan n. 1v 3kk ikäistä Exide akkua. Tällä toisella akun tarkastuskäynnillä nähtiin että akku ei ihan ollut tikissä kun sitä kuormitettiin, joten takuuseen tuli uusi 90 Ah akku entisen 85:n tilalle. Latausjännite näytti olevan ihan kohdillaan 14,2V tuntumassa. Olin jo hetken onnellinen loistavasta palvelusta ja vikailmoituksen katoamisesta, kunnes äsken konttorille ajaessa vikavalo ilmeistyi taas.

Vaikka Fixuksella sanottiin että jännitteensäädin on sisäänrakennettu laturiin, niin ainakin tämän thredin juttujen mukaan autossa on vielä erillinen jännitteensäädin osanumerolla 30667453 / Bosch F 00M 346 097. Sen olemassa oloa ja kuntoa siis seuraavaksi tarkastamaan....
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #5 : 27.03.2014, 21:44:31 »
eiköhän se säädin siellä laturin sisällä ole, googlaa vaikka antamasi numero,,siinähän on hiiletkin näkyvillä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #6 : 27.03.2014, 23:49:40 »
eiköhän se säädin siellä laturin sisällä ole, googlaa vaikka antamasi numero,,siinähän on hiiletkin näkyvillä.

Näinhän se on, vanhoissa Hiaceissa oli erillinen  ;) Mitä testeri sanoo asiasta? Maadoitukset?
Treeltä löytyy multa Volvon testeri jos viikonloppuna ei ole vielä kunnossa niin voidaan tsekata mitä se sanoo...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #7 : 31.03.2014, 12:02:22 »
Kiitoksia. Huomasin kirjoituksesi vasta sunnuntai-iltana klo 22, joten en viitsinyt enää vastailla. Vika on edelleen päällä. Käytin autoa tänään Team F40 korjaamolla. Heidän testeri on kyllä toiminut hyvin esim. viime syksynä airbag vikaan --> takapenkin turvavyönkiristin (sprayta johtojen liitokseen ja vikakoodin kuittaus). Akunlatakusen seuraan tuo ohjelmisto ei kuitenkaan saanut yhteyttä, jos tuossa automallissa sellaista yleensäkkään on. He ohjaisivat Pirkanmaan Autotaitoon, mutta heillä ei ollut ohjelmaa tuohon akun latauksen hallintaan. Tämän hetken veikkauksena on siis se että auton diagnostiikalle pitää kertoa että autossa on uusi akku ja latausjännitteen pitää olla sen mukainen. Latausjännitteksi mittasin tänään 13,67V ja akun jännitteeksi 12,7V. Eiköhän tuolla siis pari viikkoa uskalla ajella ennen kuin pääsen Käyttöauton testerin asiakkaaksi.
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #8 : 31.03.2014, 12:58:17 »
Eiköhän tuolla siis pari viikkoa uskalla ajella ennen kuin pääsen Käyttöauton testerin asiakkaaksi.
Kun Tampereella olet, niin suosittelen VMS-racing http://www.vmsracing.fi/ Siellä on päteviä asentajia, ja itse olen päässyt vikakoodinlukuun suoraan aikaa varaamatta. Maksoi jotain 30-40e muistaakseni. Ja niillä on se Volvo Vida-testeri, sama kun Käyttöautolla. Toinen vaihtoehto on Suomen autohuolto Lielahdessa, se on ihan merkkihuolto.
Volvo V50 D3 -12

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #9 : 31.03.2014, 13:19:30 »
Autodiagnoosi Ylöjärvellä osannee auttaa myös. Ja Vida löytyy heiltäkin.

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #10 : 31.03.2014, 18:41:29 »
Tänään kävin Lielahdessa Huoltorexilla josta Fixus oli saanut vikakoodiprintin.

Muuten näyttäisi olevan ns. puhtaat paperit vikakoodien osalta, mutta tällaiset ovat näköjään "löytäneet" mutta eivät huomanneet/ymmärtäneet printistä:

CPM-B1D2411: Hehkutulppa, yleiset sähköviat, piiri oikosulussa maahan, vikakoodi on havaittu aktiiviseksi!

Siis mit. vit... ainakin näin maallikolle tuo kuulostaa ihan aidolta vialta jonka varmasti olisivat osanneet selvittää.

Vasen taka-ikkuna: Vikakoodi on havaittu aktiiviseksi.

CCM-B10874A Lin-väylä A: Järjestelmän sisäiset viat - väärä komponentti asennettu - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi.

Ainut mitä ovat oikeen kynällä nuolen kanssa merkineet on kohta: ECM-P 163287 Älykkään generaattorin vika-anturi / piiri - Väylän signaali- /viestiviat - puuttuva viesti   ja sitten tulossarakkeessa että:  Vikakoodi on havaittu ei-aktiivisesti.

« Viimeksi muokattu: 31.03.2014, 18:53:18 kirjoittanut apuustin »
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #11 : 31.03.2014, 19:19:33 »
Edelleen kunnon testerin päähän auto eli Vida. Löytyy Treeltä muualtakin kuin Käyttöautosta jos halvemmalla haluaa päästä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #12 : 31.03.2014, 20:28:40 »
Kiitoksia. Pitänee käydä siellä VMS:llä huomenna.
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

Poissa apuustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D:n jännitteensäädin ja laturirempat
« Vastaus #13 : 09.01.2015, 13:09:24 »
Ongelma selvisi syksyllä Ylöjärvellä Autodiagnoosilla. Vika oli laturille tulevassa piuhassa joka antaa ohjaussignaalia jännitteelle. Oskilaattorimittaus näytti että signaali kulkee, mutta linjan kuormitus osoitti että kaikki ei ollut ok. Joku karva siellä oli johdossa ollut hieman vinksallaan ja johdon uusinnalla vika lähti. Kitokset Autodiagnoosille hyvästä palvelusta.
V70 2.0 TDi, ex-Audi Allroad 2.7T ja ex-Audi S4 Avant.

 

Proturbo  Autodiagnoosi