Carcom Oy  Ateho

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 139329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #60 : 19.02.2011, 05:50:14 »
Joo en epäile BSR:n puheita esim. tehon noususta, mutta enemmän kiinnostaisi kokemukset tuon 1.6d padan ohjelmoinnista lähinnä kestävyyden kannalta, kun tuosta on varmaan Volvon inssit puristaneet ns. kaikki mehut jo tehtaalla, kun on nykyisellä kulutuksella saatu tehot edes 100 hepan paremmalle puolelle.

Just, elikkäs käyttökokemuksia haluat... Niistä en osaa mitään sanoa. Nättejä lukemia puristetaan turbokoneista nykyisin, eikä ne heti kuulu laukeavankaan. Voihan tuo hyvinkin kestää noita tehoja  :) Vaihteisto ja kytkin saattaa olla toki kovilla...

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #61 : 19.02.2011, 10:40:59 »
varasin hariselle ajan, vakuutti meikäläisen, autokohtaisesti aina tehdään se homma. useampaan paikkaan kyllä soittelin ja ihmettelin vaan kun niin maltillisia teholisäyksiä lupaavat. eikö noista saa tosiaan enempää ulos ilman muita muutoksia. kaverikin oli lastuttanut turbo saabbinsa, vain putkisto vaihdettu ja saatiin 80hv lisäys.  :o

Mulla tais tuohon Saabiin tulla jopa enempi kuin tuo 80 hv , eikä edes putkistoon koskettu

Riippuu paljon lähtökohdista. Ei pelkästään kannata tuijottaa sitä piikkitehoa mitä tulee lisää. Enemmän iloa on jos koko vetoalueelle tulee lisää/alue laajenee.

Ja voin kertoa että voimaa tuli kyllä koko alueelle , tulee ajeltua jopa hiukan liian suurilla vaihteilla . Ainoat miinukset että renkaat kuluu nopeammin , ja kytkin pissii . Siihen kyllä on jo lääkkeet olemassa  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #62 : 19.02.2011, 11:17:02 »
Mulla tais tuohon Saabiin tulla jopa enempi kuin tuo 80 hv , eikä edes putkistoon koskettu
ok, onkohan saabissa sitten vakiona jo edellytyksiä suuremmille tehoille jos ei mitään tarvitse muuttaa, valmiiksi jo riittävä pakosarja, putkisto, ahdin ym. tuntuu hullulta että saabiin saa yli 80hv ilman muita muutoksia mutta volvoon ehkä 30-40hv. ::) tai no vääntöhän se on tärkeintä.
mutta kaveri teki homman silleen että joku yksityishenkilö lähetti hänelle softatun boksin ja kaveri lähetti autosta vanhan vakioboksin tilalle ja tämä henkilö sitten softaa sen ja se menee taas eteenpäin ja vanha tilalle jne.
oli aika edukas homma ollut, oli kysellyt liikkeistä oli sanottu jotain 800e hinnaksi, tuon sai murto-osalla siitä  :)
V70 2.0T -98

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #63 : 19.02.2011, 15:55:08 »
ok, onkohan saabissa sitten vakiona jo edellytyksiä suuremmille tehoille jos ei mitään tarvitse muuttaa, valmiiksi jo riittävä pakosarja, putkisto, ahdin ym. tuntuu hullulta että saabiin saa yli 80hv ilman muita muutoksia mutta volvoon ehkä 30-40hv. ::) tai no vääntöhän se on tärkeintä.
Kuten aiemmin totesin riippuu lähtökohdista. Saahan esim 2006 vm S60 t5 260=>330Hv. Vääntö helpottaa arkiajoa. Sitten jos vartille mennään niin tehoa saisi olla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #64 : 19.02.2011, 17:36:25 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 23:30:05 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #65 : 19.02.2011, 17:41:58 »
Kukakohan mahdollisesti tekisi LH2.4:seen lastuja?
Voisi olla kiinnostusta, vaihtoehtoisesti säädettävälle moottorinohjaukselle.
Esim. BSR, Dera, Viking. Turboihin. Mutta nyt tais olla vapari kyseessä? Googlella löytyy niihinkin, mutta hyöty lienee aika olematon, silloin mielummin säädettävä?

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #66 : 23.02.2011, 17:58:01 »
onkohan joku B5204T2 (2.0T 5cyl)moottorisen auton omistaja teettänyt lastutuksen/ohjelmoinnin autoonsa. mites tehonlisäys?
nyt vasta tajusin sellaisen seikan, että joka puljussa josta toimenpidettä tiedustelin antavat lähtökohtatehoksi 163hv jonka perusteella se lisätehoarvio annettiin. netissä toki liikkuu kahta tietoa 163 ja 180hv, itsekään en ollut aivan varma kumpikohan teholukema meikäläisen moottorista löytyy, mutta nyt asiaa ajateltuani tajusin että ne on kahden eri moottorin tehoja, siis 5cyl 2.0T ja 4cyl 2.0T.
se 163hv ei suinkaan voi olla tuon mainitsemani 5cyl moottorin teho, koska 4cyl 2.0T moottorissa jota esim. S/V40 volvoissa on, niin on tuo 163hv. tuskin 5cyl moottorissa on identtisen sama teholukema.
ihme, kun mikään pulju ei tiennyt asiasta. ??? vai olenko itse hakoteillä.
V70 2.0T -98

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #67 : 23.02.2011, 21:07:43 »
onkohan joku B5204T2 (2.0T 5cyl)moottorisen auton omistaja teettänyt lastutuksen/ohjelmoinnin autoonsa. mites tehonlisäys?
nyt vasta tajusin sellaisen seikan, että joka puljussa josta toimenpidettä tiedustelin antavat lähtökohtatehoksi 163hv jonka perusteella se lisätehoarvio annettiin. netissä toki liikkuu kahta tietoa 163 ja 180hv, itsekään en ollut aivan varma kumpikohan teholukema meikäläisen moottorista löytyy, mutta nyt asiaa ajateltuani tajusin että ne on kahden eri moottorin tehoja, siis 5cyl 2.0T ja 4cyl 2.0T.
se 163hv ei suinkaan voi olla tuon mainitsemani 5cyl moottorin teho, koska 4cyl 2.0T moottorissa jota esim. S/V40 volvoissa on, niin on tuo 163hv. tuskin 5cyl moottorissa on identtisen sama teholukema.
ihme, kun mikään pulju ei tiennyt asiasta. ??? vai olenko itse hakoteillä.

Onko 2-litraista 5-sylinteristä tuotu suomeen uutena? Aika harvinainen kone lienee täälläpäin kyseessä... Saa varmasti olla tarkkana etteivät myy väärää tavaraa  ::)

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #68 : 23.02.2011, 22:00:13 »
Kyllä ainakin Dera tuntui tietävän nämä 2 litrasen eri versiot vallan hyvin. Mulla siis tuo vakiona 225hv? versio.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #69 : 24.02.2011, 01:52:56 »
Onko 2-litraista 5-sylinteristä tuotu suomeen uutena? Aika harvinainen kone lienee täälläpäin kyseessä... Saa varmasti olla tarkkana etteivät myy väärää tavaraa  ::)

Netisä kun kattoo myytäviä t5:sia niin niistä on varmaan puolet 2.0-koneella. Ei tietoa onko uutena tuotu mut harvinaine se ei ole.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #70 : 24.02.2011, 01:54:28 »
Kyllä ainakin Dera tuntui tietävän nämä 2 litrasen eri versiot vallan hyvin. Mulla siis tuo vakiona 225hv? versio.

2.0T on 210hv?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #71 : 24.02.2011, 07:11:02 »
Pääsääntöisesti noi normaalista moottorikoosta pienennetyt moottorit on italian malleja, tuossa maassa kun ilmeisesti vero perustuu moottorin tilavuuteen.
(Tehothan näkee rekisteriotteesta.... joskin voi niissäkin virheitä olla  (163hp on n. 120kW))

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #72 : 24.02.2011, 08:05:03 »
Netisä kun kattoo myytäviä t5:sia niin niistä on varmaan puolet 2.0-koneella. Ei tietoa onko uutena tuotu mut harvinaine se ei ole.
Suomeen niitä ei ole uutena tuotu, kaikki netissä olevat on siis tuontiautoja.

2.0T on 210hv?
2 litraisessa ärrässä 225hv.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #73 : 24.02.2011, 12:44:32 »
Suomeen niitä ei ole uutena tuotu, kaikki netissä olevat on siis tuontiautoja.
2.0 T5 850 on saanut joskus esihistoriassa uutenakin suomessa jostain ihmeen veronkiertosyystä... näin muistan jostain museosta lukeneeni...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #74 : 24.02.2011, 12:53:13 »
2.0 T5 850 on saanut joskus esihistoriassa uutenakin suomessa jostain ihmeen veronkiertosyystä... näin muistan jostain museosta lukeneeni...
En muista törmänneeni tuohon hinnastoja lukiessa. Mutta muisti voi pettää. Ihmettelen tuota veronkiertoa kun 90-luvulla vero ei ollut enää sidottu koneen kokoon ainakaan Suomessa. Sen verran pitää perua puheita, C70 malliin jossain vaiheessa sai 2.0T koneella kun se korvasi 2.4 litraisen vaparin joskus 2000-luvun alussa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Kulkukoira  Proturbo