RallyBaron  Samppasport

850 T5 naputtaa

  • 4 Vastauksia
  • 1874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa +200

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
850 T5 naputtaa
« : 28.03.2014, 19:03:34 »
Volvo alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin vanha diesel mersu, noohh ostin uudet nostajat mutta ei mitään vaikutusta. Voiko vääntynyt kiertokanki pitää vastaavanlaista ääntä?

Autoon on vaihdettu hiljattain H-profiilin kanget joilla rullailtu reilut 5tkm ongelmitta välillä vähän kovemmillakin ahtopaineilla mutta onko mahdollista että H-kanki menisi solmuun?

Mikä muu voisi pitää samanlaisen kaputuksen? Öljynpaine valo sammuu jo startatessa ja puristukset on tasaiset joka pytyssä.
Volvo 854 T-5 "Sverige Ferrari"

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 T5 naputtaa
« Vastaus #1 : 29.03.2014, 09:40:19 »
Kuinka kovaäänisesti se naputtaa? Oma autoni seisoi kolmisen kuukautta ja sekin naputti tyhjäkäynnillä. Paikansin äänen suuttimiin, joka loppui, kun tankkasin uutta 98:a.

Tuohon kiertokanki asiaan en osaa vastata.

Poissa +200

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 naputtaa
« Vastaus #2 : 30.03.2014, 14:36:36 »
Öljypohja ähelletty pois ja vika selvisi. Pohja täynnä mujua ja ykköspytyn veivin laakeri täysin tohjona, samoin kampiakselin kaula.  :( Koneesta ei ole koskaan mitattu öljynpaineita mutta syytä nyt on vaikea enää lähteä arvailemaan, toivottavasti ahdin ei ole syönyt tuota möskää öljyn seassa vaan se olisi pysähtynyt suodattimeen.

Veivit käytin silloin tarkastuksessa ja alasilmissä ei pitänyt olla firman mukaan heittoa, toivotaan että vika ei ollut siinä vaan alhaisessa öljynpaineessa tms.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 15:10:51 kirjoittanut +200 »
Volvo 854 T-5 "Sverige Ferrari"

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: 850 T5 naputtaa
« Vastaus #3 : 30.03.2014, 21:35:58 »
Eikö muissa laakereissa ollut mitään jälkeä? Jos ei, niin öljynpaineethan lie silloin olleet ok?
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa +200

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 naputtaa
« Vastaus #4 : 02.04.2014, 10:56:18 »
Nostin koneen pois auton keulalta, kävi vähän joutuisammin kuin ensimmäisellä kerralla. Eipä tullut purettua muuta kuin absin boksi, flekti ja koneen takatuki. Mahtui nousemaan varsin kivuttomasti, jäähdyttimet ovat siis keulalla paikallaan ym.  ;) Nyt moottori on palasissa osapesurissa, öljynlauhdutin pitäisi vielä huuhdella jollain aineella+paineilmalla. Olisiko diesel hyvää tähän tarkoitukseen?

Muissa laakereissa ei tosiaan ollut merkittäviä jälkiä. Öljypumppu vaikuttaisi toimivan kun keskustelin koneistamon miehen kanssa, öljynpaine pysyi ylhäällä vaikka kone oli hajalla eli yhden kaulan öljyreikä oli käytönnössä auki mutta pumpun kapasiteetti riitti pitämään paineet tyhjäkäynnillä. Kävin hakemassa varmuuden vuoksi erillisen öljynpainemittarin, ei mitään tuning mallia siis. Pumpun ohivirtausventtiili pitää vielä putsailla varmuuden vuoksi mutta öljynpainepuolelta tuskin löytyy syytä hajoamiselle.

Kävin hakemassa eräältä foorumilaiselta sopuhintaan 20V vaparin kampiakselin, yksi uusi H-veivi on myös tilauksessa samppasportilta, valikoin hieman muita veivejä painavamman yksilön että saa sitten kaikki samanpainoisiksi kun vähän työstää. Parempi noinpäin kuin että uusi veivi olisi neljää entistä kevyempi ja kaikki pitäisi kikkailla samanpainoisiksi.  ::)

Volvo 854 T-5 "Sverige Ferrari"

 

Carcom Oy  Ateho