Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"

  • 32 Vastauksia
  • 18763 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #15 : 03.02.2015, 14:49:15 »
Oliko minkälainen sovitus tuo SRE-kytkin tuohon vakio pottapyörään? Mitä levyä käytitte?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #16 : 03.02.2015, 19:28:15 »
Oliko minkälainen sovitus tuo SRE-kytkin tuohon vakio pottapyörään? Mitä levyä käytitte?
Tuo 763 on bolt on ainakin 8mm paksun sintterin kanssa. Kiristyy aikalailla asetelman jäykimpään kohtaan.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #17 : 04.02.2015, 18:41:42 »
Onko oma ykk anturi käytössä? Olis itelläkin megan laitto edessä kesäksi ja ajattelin protopartsilta ostaa valmiiks kasatun boksin ja siihen johtosarja aihion. Oliko toi sellanen paketti kans?

Mulla on juurikin protopartsin ms2v3.0 volvon omalla lh:n anturilla ja 60-2 pyörällä. Hyvin tuo tuolta tallista sillä starttailee.

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #18 : 09.02.2015, 01:33:40 »


Uutta suutinta kehiin. Jos nämä Boschin EV14-1100-L suuttimet riittäis omiin tarpeisiin.

Konehuone alkaa näyttää valmiilta. vielä imuilman lämpöanturin työstö putkeen ja hakea putsarikotelolle pätkä putkea. 
« Viimeksi muokattu: 09.02.2015, 01:50:25 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #19 : 03.03.2015, 16:14:22 »
Viimmesiä osia koneistamolta. Kartaani jatkettu, tasapainotettu ja uusi tukilaakeri samaan rytäkkään. Jos se ens viikonloppuna liikkuisi  :o Samalla tuli tehtyä heräteostoksia.


Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #20 : 07.03.2015, 22:26:02 »
Aamulla tapeltu kytkimen ilmauksen kans, sen jälkeen ajeltu säätöjä vähä sinne päin.
Taitaa toimia jo vähintään yhtä hyvin ku motronicilla :D
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #21 : 08.03.2015, 15:25:52 »
Nähtävästi hydraulikytkin myös joutuu koville noin jäykällä asetelmalla. Työsylinterin ja pääsylinterin putkien välillä oleva perstaantunut kumiletkun pätkä pullistelee vaarallisen paljon kytkintä painaessa :D

Ilmeisesti pullistelusta johtuen kytkin pitää polkea palopeltiin asti irrottaakseen levyn.

Asia otettava käsittelyyn ja vaihtaa letkun pätkä uuteen, josko sitten kytkin toimisi helpommin.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 15:27:30 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #22 : 08.03.2015, 21:28:39 »
Mulla oli myös samaa ongelmaa, jäi uuden omistajan huoleks mutta ilmeisesti oli korjaantunut kun oli laittanu kytkinhaarukan alle vähän prikkoja, mulla oli myös pidempi työsylinterin tappi, kun vakio oli liian lyhyt+tuli kytkintä polkaistessa haarukan läpi ;D Kato että sulla ei oo samaa vaivaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #23 : 09.03.2015, 00:25:56 »
Mulla oli myös samaa ongelmaa, jäi uuden omistajan huoleks mutta ilmeisesti oli korjaantunut kun oli laittanu kytkinhaarukan alle vähän prikkoja, mulla oli myös pidempi työsylinterin tappi, kun vakio oli liian lyhyt+tuli kytkintä polkaistessa haarukan läpi ;D Kato että sulla ei oo samaa vaivaa.
Sielä on työsylinterin ja tapin välissä lukkomutteri väliaikaisena ratkaisuna :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2015, 00:48:57 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #24 : 29.04.2015, 21:45:48 »


Työkiireiden alla saatu jotain aikaankin. Pakosarja alkaa oleen valmiimpaan suuntaan. Hukkaporttille pitää vielä hakea paikka ja laipat oikasta.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #25 : 30.04.2015, 08:17:36 »
Hyvän näköinen pakosarja. Käytä tuo kunnolla lämpimänä ennen laippojen oikaisua ni ei mee heti mutkalle sen jälkeen. Jos saat ni joku 400-500 astetta ja useampi tunti. Jos ei oo sellaista uunia käytössä ni ohan vaikka pullauuniin ja antaa olla ihan reilun aikaa lämpimässä. Ainaki 4h. Mielellään pitemmän aikaa.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #26 : 01.05.2015, 22:43:42 »
Mikä firma Lapualla tuon kardaanin muutoksen teki? Antelo & Järviluoma kenties?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #27 : 03.05.2015, 01:49:09 »
Mikä firma Lapualla tuon kardaanin muutoksen teki? Antelo & Järviluoma kenties?
Kyllä juurikin tuo kyseinen Suomen Hiomopalvelu Antelo & Järviluoma.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2015, 01:55:18 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #28 : 16.05.2015, 23:40:02 »
Vähän ujoa sovittelua. Pakosarjaa sovitettu konehuoneeseen ekaa kertaa vasta kasaan kolvaamisen jälkeen. Jännitti vähän meneekö koko kyhäelmä ollenkaan omalle paikalleen. Nätisti istui. Ohjaustehostimen letku oleilee vaarallisen lähellä kakkosen putkea. :D Pitänee keksiä joku innovaatio asiaan.

Huomenna hommat jatkuu välijäähdyttimen merkeissä.

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #29 : 15.08.2015, 22:33:47 »
Päivitellääs tätäkin taas kun on aikaa muullekkin kun työlle. Elikkäs auto käy ja kukkuu pääpiirteittäin, mitänyt muutamia pikkuvuotoja ahtoputkissa. Auto penkitettiin heinäkuun alussa seinäjoella AJ techillä ja lopputulos 282hp yhden kilon ahdoilla. Varaa siis on nostaa ahtoja. Ehkä nokkakin kannattaisi vaihtaa kireämpään, kun A nokkaan.

Pari viikkoa sitten vaihdelaatikko halusi sanoa itsensä irti ja kolmos vaihde katosi. Tänään harjoiteltiin laatikkojumppaa ja kyseinen arpakuutio avattiin ja havainnollistettiin vika. Rattaat ja synkrot ovat ehjiä, mutta kulissilevystä on kynsi murtunut irti. Onko Åke ruotsinmaalta kaahannut tukkaputkella entuudestaan jollain 940 ja siinä ottanut laatikko osumaa.


« Viimeksi muokattu: 05.10.2015, 19:24:50 kirjoittanut Raptilez »

 

Ateho  Elekma