KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"

  • 32 Vastauksia
  • 18768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« : 27.07.2014, 01:34:40 »


27.7.2014
Tällanen ikuisuusprojekti tuli hankittua foorumilaiselta yksinäisen nipponin kaveriksi talouteen pari viikkoa sitten ja ensinmäinen laatuaan. Tarkoitus olisi saada kulkine ensin leimalle ja jokapäiväiseen käyttöön. Jonka jälkeen jonkun ajan päästä haaveena olisi vaiheittain hivuttaa hv lukemia ylöspäin vielä tietämättömälle tasolle ja ehostaa ulkonäköä.

Auto on ollut viimmeksi liikenteessä 2007, joten aikaan nähden leimalle saantiin ei vaadita kovinkaan paljoa taistelua. Etupyörän kotelot ja etujarrut laahaavat.

Etupyörän koteloissa pienet reiän alut. Etujarrujen kanssa taas lähdetään heti alusta asti vähentämään edes vähän omistajan tulevien tuskien määrää ostamalla lähes kaikki osat jakotukilta jarruille uutta, paitsi satulat, jarrupalat ja jarrulevyt. Jarrupalat ja levyt ovat entisen omistajan ajalta lähes käyttämättömät.


Varusteisiin kuuluu
  • Gemini aluvanteet
  • 403 Silver green metallic väritys
  • sähköikkunat ja peilit
  • sähköinen kattoluukku
  • puolinahka penki
  • manuaali lmastointi
  • keskuslukitus

"Stage 1" hankintalista
  • Sopiva kartaani
  • M90 aski
  • SRE 763 astelema siihen levy
  • Kiertokaget
  • Hydraulikytkimen hilppeet
  • Alakerran tiivisteet ja laakerit

stage 2 Hankintalista
  • Turbo
  • Pakosarja
  • Dumppi
  • Hukkaportti
  • Ahtoputkia
  • Silikonimutkia
  • Cooleri
  • Pakoputki
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 22:38:54 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "seiska"
« Vastaus #1 : 28.07.2014, 13:15:53 »

Pesty ja katsastettu.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "seiska"
« Vastaus #2 : 28.07.2014, 21:25:14 »

Ja tämä ei meinannu kelvata millään kellekkään... vaikka mitä olis antanu kaupantekijäisinä ;)

Onneksi nyt päätyi kotiin, jossa luultavasti "seiskan" elämä jatkuu onnellisena pitkään, koska auto tykkää kun sitä ajetaan/näprätään/jnpp

Ennustan myös, notta jahka moottoripuolta aletaan kutittelemaan, tämä ketju siirtynee projektipuolelle (not sure)

"If I die... I die..." <- joku

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "seiska"
« Vastaus #3 : 29.07.2014, 15:43:45 »



Jarruremonttiin upposi sopivasti koko viikonloppu kaikkine ahdistuksineen ja saatiinpa vielä reiätkin umpeen lokareista.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2014, 21:18:59 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "seiska"
« Vastaus #4 : 22.11.2014, 22:18:53 »

Vähä jotaki pikkunippeliä (kardaani jne) irti nii sais nostaa koneen "huollettavaksi" :idiot2:

Edit:

lähtihän se sieltä vaikka ei ensi meinannu :)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 23:16:36 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "seiska"
« Vastaus #5 : 23.11.2014, 23:38:41 »
Seuraavaksi lähdetään purkamaan moottoria paloihin vahvempien kankien asentamiseksi. Samalla alakerta huolletaan täysin laakereiden ja tiivisteiden ohelta, kun myös jakopää.

Samalla asennetaan ZF4HP22 automaattiaskin tilalle järeämpää kalustoa. M90 vaihdelaatikko ja SRE763 asetelma ja 850 kytkinlevy.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 22:39:45 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #6 : 08.12.2014, 12:11:51 »
Moottoria purkaesssa ei säästytty yllätyksiltä. sylinterit jouduttiin hoonata, lohkon pinta oikasta ja kampiakseli kiillottaan. Nähtävästi joskus ajettu vedet ja öljyt sekasin.



Lohko saatiin koneistamolla ja samalla vietiin kansi työstettäväksi. Viikonloppu menikin lohkoa maalatessa ja muita osia putsaillessa.



Eipä se kivaa olisi jos ei tulisi vastaan yllätyksiä. Seuraavaksi päästäänkin kasaamaan alakertaa valmiimpaan suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 12:13:53 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #7 : 14.12.2014, 22:36:37 »
Kellari ois niputettu, seuraavaksi konetilan pesua, putsausta, maalausta, loodan sovitus koneen jatkoksi ja kone paikalleen. Kai sillä kesällä viimeistään taas ajetaan :D
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #8 : 03.01.2015, 20:06:37 »
Joulun alla tapahtui tallin vaihdos vähän parempaan. Suurin osa vapaa-ajasta meni tavaroita muuttaessa. Ehdittiin siinä vähän konehuonetta tiskailla. Yllätyksiltä ei sieläkään säästytty. Moottorin hydraulisista tukikumeista toinen antautunut ja revennyt kelvottomaksi. Tilalle tulossa normi kumit ja niihin korvat.

Tämänhetkinen kuva on vaiheesta ennen tiskausta.  Monia kuvia jäi ottamatta suuren vitutuksen takia  :tickedoff:

Hommat jatkuvan jahka saadaan laatikon ja vaihdekepin välille tehtyä "shift rod".
 

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #9 : 18.01.2015, 00:42:21 »

Sielä möllöttää. Huomenna turbo paikalleen, putkeen lambdan paikka ja sitte vois sähköjä alkaa katteleen jos vaikka ensviikonloppuna hörähtäis.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Raptilez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #10 : 18.01.2015, 01:13:52 »

Lohkon jatkeeksi tosiaan tuli M90H2 laatikko 763 kytkimellä. Kartaanin työstö tapahtuu lapualla. eroa ZF ja m90 laatikon pituudella oli lopuksi 15cm.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 22:40:35 kirjoittanut Raptilez »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #11 : 02.02.2015, 01:00:59 »

Tänään otettu savut megalla 8) Ensviikolla loput hilut kii, nesteet koneeseen ja vähä tyhjäkäynnin seoksia vois laihentaa käryn perusteella :D
Suuttimet menee vaan vaihtoon viel ku yks vuotaa alapäästään bensaa imusarjalle, liekö ottanu osumaa johonaki välis ku tavaroita on siirrelty.

https://www.youtube.com/watch?v=x0WajuIjvi8
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #12 : 02.02.2015, 12:16:44 »
Mä palkkaan teirät tänne kjoelle sitte tu tatekkii pitää asentaa :hello:
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #13 : 02.02.2015, 12:27:32 »
Onko oma ykk anturi käytössä? Olis itelläkin megan laitto edessä kesäksi ja ajattelin protopartsilta ostaa valmiiks kasatun boksin ja siihen johtosarja aihion. Oliko toi sellanen paketti kans?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 740 2.3 -88 Turbo inte cool. "loota"
« Vastaus #14 : 02.02.2015, 12:31:20 »
LH-jetin anturi ja vauhtipyörä käytös, tais olla protopartsin valmiiks kasattu ku tuli käytettynä vastaan.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron